معانی رنگ‌ها - قسمت دوم
آموزشتلگرامتوئیتر

معانی رنگ‌ها - قسمت دوم

رنگ زرد: خوش بین، بشاش، سرزنده و شاد

رنگ زرد درخشان‌ترین طیف قابل مشاهده و قابل توجه‌ترین رنگ در چشم انسان است. این رنگ به معنی شادی و خوش‌بینی است، از جنس درخشندگی خورشید یا نور روشن و خلاقیت است. زرد لبخند را به لب می‌آورد. اعتقاد بر این است که رنگ زرد بر نیم‌کره‌ی چپ مغز ما، که تفکر و ادراک در آن صورت می‌گیرد تاثیر می‌گذارد.

اگر چه، زرد نیز می‌تواند حالت اضطراب را ایجاد کند، زیرا به نظر می‌رسد که این رنگ به سرعت در حال حرکت است. از آنجایی که بر تفکر تحلیلی تأثیر می‌گذارد، ممکن است در ارتباط فرد با اطرافش ایجاد بحران کند.

با این حال، زرد، رنگی هشدار دهنده هم هست که برای جلیقه‌های نجات، نوار محوطه جرم پلیس و مناطق خطرناک از آن استفاده می‌شود.

موارد استفاده: با این که بعضی از طیف‌های زرد ممکن است بی‌کلاس جلوه کند اما می‌تواند برای تصویر برند شما مناسب باشد. بنابراین زرد مثال بارزی برای زمان‌هایی است که باید در مورد عکس‌العمل مصرف‌کننده نسبت به رنگ متناسب محصول خود تحقیق کرد تا انتخاب درستی داشت. مطمئن شوید که از طراحی خوبی استفاده می‌کنید تا از هرگونه بی‌کلاسی و بی‌سلیقگی دوری کنید.

این لوازم‌التحریر متعلق به گروه شعبده‌باز برادران سیتروس است. رنگ زرد، مانند شعبده‌بازان، شادی‌آور، سرگرم‌کننده است و باعث لبخند زدن می‌شود.

روانشناسی رنگ‌ها

مفهوم هویت بصری، Aachen را به عنوان مرکز وسایل نقلیه برقی معرفی می‌کند که از رنگ زرد استفاده می‌نماید. این رنگ به صورت قراردادی با الکتریسیته و انرژی در ارتباط است.

روانشناسی رنگ‌ها

انتخاب زرد و مشکی می‌تواند همراه با ریسک باشد، اما برندینگ زرد-طلایی Impero با تایپوگرافی ساده بسیار امروزی است و تلاشی برای جلب توجه ندارد. در کل، رنگی دوستانه و مفرح و به گفته دیگران «چشم نواز و زیرکانه» است.

روانشناسی رنگ‌ها

رنگ سبز: طبیعی، سرزندگی، اعتبار، ثروت

رنگ سبز دارای دو مفهوم متداول کاملا متناقض است؛ یک معنی آن طبیعت و محیط، و دیگری اقتصاد و ثروت است. زمانی که صحبت از طبیعت به میان می‌آید، سبز نمایانگر حیات گیاهان و رشد است و در نتیجه برای رساندن مفهوم محیط زیستی، پایدار، ارگانیک و طبیعی بودن (دوستدار محیط زیست) از آن استفاده می‌شود و البته همانطور که گفته می‌شود سبز رنگ پول است (پول آمریکا) و از این رو با ثروت و ثبات اقتصادی در ارتباط است. وقتی چیزی سبز می‌بینید می‌دانید زنده است. این رنگ همچنین به معنی تعادل، آرامش و هماهنگی است. یکی از روش‌های درمانی، قرار گرفتن در فضا‌هایی با رنگ‌های مختلف است که در این نوع درمان از رنگ سبز برای تسکین روح و ذهن استفاده می‌شود که موجب می‌شود جسم از آسیب‌های ذهنی ناشی از حالت اضطراب یا عصبی بودن در امان باشد و باعث تعادل احساسی و آرامش درونی شود.

موارد استفاده: طیف سبز خود را با دقت انتخاب کنید. سبزهای روشن و درخشان‌تر نشانگر رشد، سرزندگی و تجدیدپذیری است، در حالی که سبزهای تیره و پررنگ‌تر اعتبار، ثروت و فراوانی را نشان می‌دهند.

کارت ویزیت رستوران Albahaca به تنهایی برای خوردن کافیست. همراهی تصویری سبز از گیاه و نام رستوران، این برند را با طراوت، سالم و سرشار از حیات نشان می‌دهد.

روانشناسی رنگ‌ها

این برندینگ توسط Kokoro & Moi چراغ سبز را میگیرد. در ترویج یک فستیوال غذاهای خیابانی، سبز فلورسنت نشانگر چراغ‌های نئون بازارهای شبانه آسیا و همچنین غذای تازه و آزمایشی در حال سرو است.

روانشناسی رنگ‌ها

از سبز برای ارتقا هویت برندینگ filmfaktisk استفاده شده است. یک رنگ سبز کاجی، خاکی در چندین عکس مختلف به کار برده شده تا حس اعتبار، ثروت و عمق بدهد.

روانشناسی رنگ‌ها

آبی: گویا، قابل اعتماد، آرامش بخش و افسرده

آبی رنگ مورد علاقه بیشتر مردم جهان است، شاید دلیل آن ویژگی‌های متنوع این رنگ باشد. آبی نشانه‌ی خلاقیت است، آبی روشن یا آسمانی با آرامش ارتباط دارد و آبی تیره نشانه‌ی هوش و همچنین عدم احساسات است. رنگ آبی، رنگ مورد علاقه شرکت‌هایی است که میخواهند مفهوم قابل اعتماد بودن، امانت داری و ارتباطات را (مثل فیسبوک، توییتر یا سامسونگ) انتقال دهند و قدرت و مقام سازمان ها را بیان کنند.

همچنین به دلیل ویژگی‌های آرامش بخش و هماهنگ آن با دریا و آسمان، از این رنگ استقبال می‌شود. هرچند، این رنگ با احساس عاطفی "Blue" در ارتباط است و در زبان انگلیسی برای بیان ناراحتی و افسردگی از آن استفاده می‌شود.

از جنبه‌های منفی رنگ آبی می‌توان به این اشاره کرد که اگر در صنعت غذا از آن به درستی استفاده نشود می‌تواند حس ناخوشایندی به غذا بدهد، یا از آنجایی با غرور ارتباط دارد، می‌تواند بی‌نظمی و عدم احساسات را نشان دهد.

موارد استفاده: محدوده حس‌هایی که آبی القا می‌کند از شرکت‌ها و حس قابل اعتماد بودن آن‌ها، تا آرامش و آسودگی، و احساس افسردگی گسترده است. پس درست همانند سبز، طیف رنگ مورد نظر خودتان را عاقلانه انتخاب کنید. یا اگر آبی رنگی محبوب در بخش بازار شما است به طور کلی از تمام طیف‌های آن دوری کنید.

شرکت Siegfried یک شرکت هدایت زندگی (لایف کوچینگ) است که موضوع کلی آن حول محور ارتباطات و رهبری می‌باشد. آبی توانایی، حرفه‌ای و قابل اعتماد بودن Siegfried را نشان می‌دهد و در عین حال درخشان بودن آبی در این برند آن را امروزی کرده است.

روانشناسی رنگ‌ها

هویت بصری Wo Hing General Storeبا ترکیب آبی براق و آبی لایت یک زبان تصویری غنی را القا می‌کند. در حالی که از نورهای درخشان آسیا تجلیل می‌کند، فضا و اتمسفری آرام‌تر را به تصویر می‌کشد.

روانشناسی رنگ‌ها

استودیوWhite یک سیستم هویت بصری جدیدی را برای شهر پورتو طراحی کرده است. در واقع از رنگ آبی کاشی‌های طراحی شده شهر استفاده کرده است تا داستان‌های شهر را بیان کند.

روانشناسی رنگ‌ها

ادامه دارد...

منابع:

www.canva.com

www.wikipedia.com

www.colorcom.com

www.colorpsychology.org

سینا کشاورز
نویسنده:سینا کشاورزطراح و گرافیست ایموگراف

نظرات کاربران

نام:
ایمیل:
متن نظر:
  • هشت نکته‌ی کلیدی برای طراحان گرافیک
    آموزشهشت نکته‌ی کلیدی برای طراحان گرافیک

    برای اینکه یک طراح موفق باشید، چه نکاتی را باید بدانید؟ در این مقاله سعی خواهیم کرد، نکاتی کوتاه برای بهبود طراحی‌هایتان ارائه دهیم.

    1- اظهار نظر / خلاقیت

    هشت نکته‌ی کلیدی برای طراحان گرافیک

    طراحان گرافیک خوب از تصویرهای استفاده شده یا موارد دیگری که در اطرافشان وجود دارد، استفاده نمی‌کنند. آنها خلق می‌کنند! آنها طرح‌های اصلی را براساس ایده‌ی مشتری طراحی می‌کنند و سپس از این طرح‌ها به عنوان پایه‌ای برای آنچه در نهایت در وب یا چاپ نمایش داده می‌شود، استفاده می‌کنند.

    2- تایپوگرافی

    هشت نکته‌ی کلیدی برای طراحان گرافیک

    تایپوگرافی، ممکن است عنصر کوچکی به نظر برسد، اما یکی از مهارت‌هایی است که حتی درعصر دیجیتال نیز نابود نشده است. کاربران، نسبت به طراحی فونت همانند محتوای محصولات واکنش‌های مثبت و منفی نشان می‌دهند. تایپوگرافی زبان متن در طراحی گرافیک است، پس یک فرد حرفه‌ای موفق، باید به آن مسلط باشد.

    3- نرم‌افزارهای طراحی

    هشت نکته‌ی کلیدی برای طراحان گرافیک

    Photoshop، Illustorator و InDesign فقط چند نمونه از بی‌شمار برنامه‌های کاربردی‌ای هستند که برای طراحی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال طراحان گرافیک باتوجه به نیاز خود، همیشه باید تعداد محدودی از این نرم‌افزارها را بشناسند و پیگیر نرم‌افزارهای کاربردی جدید باشند.

    4- نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای

    هشت نکته‌ی کلیدی برای طراحان گرافیک

    گاهی اوقات مشتریان چیزی فراتر از یک عکس می‌خواهند، به عنوان مثال آنها یک انیمیشن ساده یا اینفوگرافیک می‌خواهند. اگر بخواهید این پروژه‌های چند رسانه‌ای را توسعه دهید، بهتر است یک برنامه مانند Acrobat را یاد بگیرید.

    5- تئوری رنگ

    هشت نکته‌ی کلیدی برای طراحان گرافیک

    رنگ شناسی فقط برای نقاشان نیست. این کار بسیار دقیق و ظریف بوده و دانستن اینکه چگونه رنگ‌ها را استفاده یا ترکیب کنیم، یک مهارت ارزشمند است. مخاطب، ناخودآگاه رنگ‌ها را ارزیابی می‌کند و این‌که این رنگ‌ها چگونه و به چه منظور انتخاب شده‌اند، در روند معرفی محصول نقش مهمی دارد.

    6- طراحی وب/HTML و CSS پایه

    هشت نکته‌ی کلیدی برای طراحان گرافیک

    از آنجا که زبان‌های برنامه نویسی HTML و CSS تابع ساختار و سبک هستند، طراحان گرافیک باید اطلاعاتی در خصوص این زبان‌ها بدانند تا قادر به استفاده از مهارت‌های خود برای دستکاری در صفحه یا محل تصویر باشند. در هر صورت این مهارت، فرصت‌های کاری شما را گسترش می‌دهد.

    7- بهینه سازی طرح/تبدیل

    هشت نکته‌ی کلیدی برای طراحان گرافیک

    طراحان باید در خصوص چگونگی ساماندهی عناصر در یک صفحه، اطلاعات کافی داشته باشند تا این عناصر در صفحه، واضح بوده و راهنمایی برای بازدید کنندگان باشند.

    8- طراحی چاپ

    هشت نکته‌ی کلیدی برای طراحان گرافیک

    اگرچه ما وارد عصر دیجیتال شده‌ایم، اما چاپ هنوز زنده است و برای درک مخاطب، مهم است. طراحان گرافیک باید فضای رنگی، فرآیند چاپ، جداسازی رنگ، طرح شبکه و صفحات اصلی را بدانند. به یاد داشته باشید که حتی شرکت‌های وب-محور در نهایت نیازمند برخی عناصر چاپی هستند تا از آنها در رویدادها، تبلیغات چاپی و تجاری استفاده کنند.

    فراموش نکنید که لازم نیست به طور کلی همه‌ی نرم‌افزارها و مهارت‌ها را به صورت حرفه‌ای بلد باشید، بلکه بهتر است، دانشی سطحی از هرکدام برای پیشبرد بهتر کار به دست آورید. آموزش آنلاین به ویژه برای یادگیری HTML و CSS، فتوشاپ و طراحی وب گزینه مناسبی محسوب می‌شود. اگر شما این مهارت‌ها را ندارید، اما می‌خواهید شغلی را در طراحی گرافیک آغاز کنید، الان زمان یادگیری است.

    منابع:


    http://www.skilledup.com

    11 مهرتلگرامتوئیتر
  • تاریخچه
    آموزشتاریخچه

    اولین سیستم‌ها برای ایجاد ارتباط بین انسان‌های نخستین، سیستم‌های زبان بصری و تصویری بودند. در هزاره دوم قبل از میلاد مسیح سیستم‌های زبان بصیری از جمله خط میخی، هیروگلیف سیستم نوشتاری چینی مورد استفاده قرار می‌گرفتند که هریک از آن‌ها دارای پیچیدگی داخلی بودند به طوری که در هر یک از علائم تصویری، واژه‌ها به صورت یک معمای شکلی (ربوس) بودند یا به عبارت دیگر، واژه به صورت مصور برای نوشته‌ها ، امضا یا علامت مخصوص شخص، معما یا حتی برای هجای کلمات نمایش داده می‌شد.

     نمونه‌ای از معمای شکلی نمونه‌ای از معمای شکلی  تاریخچه گرافیک نمونه‌ای از خط میخی

    اختراع بعدی، الفبا ( برگرفته از دو حرف اول الفبای یونانی، آلفا و بتا ) یک گام بزرگ برای برقراری ارتباط بین انسان بود. بعد از گذشت دوره‌های مختلف در جوامع بشری، چین مسیر حوادث انسانی را به شکل چشم‌گیری تغییر داد. در هزاره اول قبل از میلاد، یکی از اکتشافات بسیار مهم، چاپ بود که زبان، فرهنگ، مذهب و قانون را در سراسر جهان گسترش داد.

     تاریخچه گرافیک

    با گسترش چاپ در اروپا، استفاده از تکنیک Xylography ( چاپ به وسیله کندن روی چوب) که در آسیا ابداع شده بود و تایپوگرافی که هر دو، یک فرم چاپ و قابلیت جابجایی و استفاده مجدد را داشتند تعریف خشک گفتگوی انسانی آن دوره را زیر پا گذاشته و افق‌‎های جدیدی برای طراحی گرافیکی گشوده شد. به عنوان مثال روشنایی پر زرق و برق ورق طلا و کاربرد آن در اواخر امپراتوری روم صنعت چاپ را جایگزین نسخه‌های خطی کرد.

    لازم به ذکر است که دوره رنسانس تاثیر خوبی در تغییرات گرافیکی داشت. کلمه رنسانس در حال حاضر به طور کلی برای دوره انتقال قرون وسطی به جهان مدرن مورد استفاده قرار میگیرد. اما این کلمه‌ی به معنی احیا یا تولد دوباره است. در اصل این اصطلاح به معنای دوره‌ی تغییراتی بود که در قرن‌های چهاردهم و پانزدهم در ایتالیا آغاز شد. دوره‌ای که ادبیات کلاسیک را به رویکرد نوآورانه‌ای در طراحی کتاب تبدیل کرد؛ رویکردی در نوع طراحی، طرح‌بندی صفحه یا حتی طراحی کلی کتاب و چاپ. این دوره، دوره‌ی طلایی رشد و صنعت چاپ در اروپا بوده است.

     نمونه‌ای از یک کتاب زمان رنسانس نمونه‌ای از یک کتاب زمان رنسانس

    در پی اتفاقات پیرامون انقلاب صنعتی که رویکردی رادیکال در تغییرات اجتماعی و اقتصادی بود، هنر و گرافیک تولدی دوباره داشت. جنبش هنر و صنایع (Art and Crafts) جنبشی هنری بود که در اواخر قرن 19 میلادی به خاطر تحول و دگرگونی در هنر کاربردی به وجود آمد.این جنبش نه تنها کار دستی یا دست‌ساز را وسیله‌ای مناسب برای بیان به حساب می‌آورد، بلکه ارزش ماندگار را به آن نسبت می‌داد. از دیدگاه موریس (رهبر جنبش در انگلستان) سده‌های میانی، دوره‌ای همراه با شادی و سرور تعبیر می‌شود؛ جامعه ای به هم پیوسته و بدین ترتیب یک الگوی ضد صنعتی، بالطبع با تولیدات ضد صنعتی. با این وجود این جنبش پایه‌های اصولی طراحی مدرن را بنا می‌کند.

    در این بین افزایش تجارت و ارتباطات بین کشورهای آسیایی و اروپایی در اواخر قرن نوزدهم باعث ایجاد یک برخورد فرهنگی شد. هنر آسیایی، هنرمندان و طراحان اروپایی و آمریکای شمالی را به رویکردی جدید از فضا، چیدمان و موضوعی که به طور کل برخلاف سنت‌های غربی بود، مواجه کرد. همان‌طور که قرن نوزدهم به پایان می‌رسد و قرن بیستم شروع می‌شود، در پی پیشرفت‌های تکنولوژی و صنعت، طراحان به جستجو پیرامون فرم‌های جدیدی در زمینه معماری، مد، گرافیک و طراحی محصولات مشغول شدند.

    پوستر اروپایی نیمه اول قرن بیستم که به طرق مختلف ادامه‌ی پوسترهای قرن نوزدهم بودند، در دهه دوم قرن بیستم با حرکت نوین هنر مدرن و نیازهای ارتباطی جنگ جهانی به شدت تحت تاثیر کوبیسم و کانستراکتیویسم (constructivism) قرار گرفتند. طراحان به گونه ای طرح می‌زدند که پوسترهایشان به طور عمومی مفهوم را بیان کند.

     نمونه‌ای از یک طراحی پوستر اروپایی نمونه‌ای از یک طراحی پوستر اروپایی

    در این بین والتر گروپیس در سال 1919 با ادغام آکادمی هنرهای زیبا و مدرسه هنرها و پیشه‌ها، مدرسه باوهاوس (Bauhaus) را در وایمار بنیان نهاد. باوهاوس، یک مدرسه معاری و هنرهای کاربردی در آلمان بود که از سال 1919 تا 1933 به پرورش هنرمندان می‌پرداخت و نقش مهمی در برقراری پیوند میان طرح و فن را ایفا می‌کرد. در نهایت این آموزه‌ها شکل یک جنبش هنری را به خود گرفت که از جریانات مهم و تاثیرگذار قرن بیستم محسوب می‌شود. مبلمان، معماری، طراحی محصول و گرافیک قرن بیست و یکم توسط کار دانش آموزان و دانشجویان باوهاوس شکل گرفت و زیبایی شناسی طراحی مدرن به وجود آمد. از سوی دیگر مدرنیته در آمریکا طغیان اعتراضی را به وجود آورد که باعث نابودی عمومی هنر مدرن در آمریکا شد. با این حال، رویکرد مدرن به آرامی در زمینه‌های مختلف به دست آمد: طراحی کتاب، طراحی مجله برای مد، مجلات کسب و کار، غذا برای مخاطبان ثروتمند و گرافیک‌های تبلیغاتی برای شرکت‌های بزرگ، موج اول طراحی مدرن در آمریکا توسط مهاجران با استعداد اروپایی به وجود آمد. آمریکایی‌ها آزادانه از کار طراحان اروپایی الهام گرفتند و فرم‌ها و مفاهیم جدیدی را اضافه کردند.

    در نتیجه انقلاب دیجیتال در اواخر قرن بیستم و دهه‌ی اول قرن بیست و یکم، بسیاری از زمینه‌های فعالیت انسانی تغییر کرد. طراحی گرافیک توسط سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر و رشد انفجاری اینترنت پیشرفت‎‌های زیادی در زمینه‌ی طراحی و گرافیک به وجود آورد که امروزه این پیشرفت صنعتی و کامپیوتری کار ما را برای طراحی‌های گرافیکی آسان‌تر کرده اما اینها از اهمیت کارهای گذشتگان برای پیشرفت کارهای هنری و آنچه امروز به آن گرافیک می‌گوییم کم نمی‌کنند.

    منبع:


    tiki-toki.com

    11 مهرتلگرامتوئیتر
  • کالیبره کردن رنگ‌ها برای پروژه‌های چاپی
    آموزشکالیبره کردن رنگ‌ها برای پروژه‌های چاپی

    تطابق رنگ در طراحی‌های چاپی، در مانیتور و هنگام چاپ مساله‌ی مهمی است که اکثر طراحان با آن آشنایی دارند. در اینجا به چند راه ساده برای اینکه مانیتور خود را با چاپگرها کالیبره کنید، می‌پردازیم.

    کالیبره کردن چیست؟

    به فرآیند تطابق رنگ هنگام طراحی با نسخه‌ی نهایی چاپی، کالیبره کردن می‌گویند. به این معنی که از درستی انتخاب رنگ‌ها در هنگام طراحی برای چاپ اطمینان حاصل کنید.

    بهینه‌ سازی فضای کار

     کالیبره کردن رنگ‌ها برای پروژه‌های چاپی

    بعضی از شایع‌ترین مشکلات تطابق رنگ می‌تواند با بهینه سازی فضای کار درست شوند. تابش‌های نوری در مانیتور، کار کردن در فضاهای تاریک یا بسیار روشن و حتی زاویه‌ای که از آن به مانیتور نگاه می‌کنید می‌توانند مشکلاتی در ادراک درست رنگ به‌وجود بیاورند.
    مانیتور خود را طوری تنظیم کنید که کاملا آن را از روبرو مشاهده کنید. بسیاری از مانیتورها با چند درجه تغییر از زاویه دید (چه در جهت عمودی چه افقی)، در ادراک رنگ‌ها مشکل ایجاد می‌کنند.
    چیدمان محیط کار خود را با توجه به نورهای محیط تغییر دهید، تا بازتاب‌های نوری را در مانیتور خود از بین ببرید.

    استفاده از مانیتورهای مناسب

     کالیبره کردن رنگ‌ها برای پروژه‌های چاپی

    محدودیت‌هایی برای تجهیزات ارزان قیمت وجود دارد، که مستقیما بر انتخاب درست رنگ‌ها تاثیر می‌گذارند. مانیتورهای ارزان قیمت ممکن است از تمام محدوده‌ی رنگ‌ها پشتیبانی نکنند، که این موضوع می‌تواند منجر به اشتباهات رنگ در چاپ شود.

    مشکلات بینایی

     کالیبره کردن رنگ‌ها برای پروژه‌های چاپی

    یکی از مشکلات متداول در تشخیص درست رنگ‌ها مشکلات بینایی است، که می‌تواند در پروژه‌های چاپی مشکل ساز شود.

    کالیبره کردن صفحه نمایش

     کالیبره کردن رنگ‌ها برای پروژه‌های چاپی

    بعد از درست کردن محیط کار و مشکلات بینایی، مورد بعدی بررسی رنگ‌هایی است که مانیتور نشان می‌دهد. بهترین راه برای انجام این کار، کالیبره کردن مانیتور است. راه‌های زیادی برای این کار وجود دارد که ساده‌ترین آنها استفاده از یک ابزار کالیبره کردن مانند Spyder5ELITE است.
    این دستگاه با اندازه گیری نور محیط و میزان نور منتشر شده از مانیتور شما تنظیمات فضای رنگی را انجام می‌دهد. اگر نمی‌خواهید که دستگاهی مانند آن را تهیه کنید، می‌توانید برای اطمینان از درست بودن رنگ‌های چاپی، در ابتدا رنگ‌های اصلی را بر روی کاغذ چاپ کنید و از آن‌ها برای کالیبره کردن رنگ‌های مانیتور خود استفاده کنید.
    به این نکته توجه کنید که روش دوم فقط برای همان چاپگر قابل استفاده است.

    کار در فضای رنگی مناسب

     کالیبره کردن رنگ‌ها برای پروژه‌های چاپی

    حتمن به این موضوع توجه کردید که در فضای کاری نرم‌افزارها فضاهای رنگی متفاوتی وجود دارد. تمام کامپیوترها به صورت پیش‌فرض از فضای رنگی RGB استفاده می‌کنند، هنگامی که شما یکی از نرم‌افزارهای Adobe را نصب می‌کنید فضاهای رنگی AdobeRGB و CMYK را مشاهده می‌کنید. برای طراحی‌های چاپی، بهتر است از فضای رنگی CMYK استفاده کنید. برای درک بهتر تفاوت‌های بین RGB و CMYK مقاله‌ی پنج نکته برای طراحی چاپی را مطالعه کنید.

    شبیه سازی طرح چاپی

     کالیبره کردن رنگ‌ها برای پروژه‌های چاپی

    شما می‌توانید در نرم‌افزارها، نسخه‌ی چاپی را شبیه سازی کنید تا یک نمونه‌ی نسبتا دقیق از کار چاپی را قبل از چاپ مشاهده کنید. برای مثال، در نر‌م افزار فتوشاپ می‌توانید این کار را از منوی View> Proof Setup انجام دهید.

    مشورت با فعالان حوزه چاپ

     کالیبره کردن رنگ‌ها برای پروژه‌های چاپی

    اگر می‌خواهید یکی از کارهای قبلی خو را مجددا چاپ کنید، یک نمونه از چاپ قبلی را به چاپخانه بدهید تا بتوانند آنها را با هم مقایسه کنند و خطاها را ازبین ببرند. شاید اینکار کاملا دقیق نتواند مشکلات رنگی را درست کند، اما راه حل ساده ای می‌باشد.

    استفاده از کد رنگ‌ها

     کالیبره کردن رنگ‌ها برای پروژه‌های چاپی

    یکی از راه‌های موثر برای از بین بردن خطای رنگ در چاپ استفاده کردن از کدهای رنگی است. نمونه‌های مختلفی وجود دارد که معتبرترین آن‌ها کتابخانه‌های رنگی Pantone است. اگر نمی‌خواهید برای این کار هزینه کنید، می‌توانید از کدهای رنگی که در سایت‌های مختلف وجود دارند استفاده کنید، اما بدون شک Pantone بهترین گزینه است.

    منبع:

    www.creativebloq.com

    12 آذرتلگرامتوئیتر