فراخوان رقابت هنر دیجیتال CGTrader سال 2018
اخبارتلگرامتوئیتر

فراخوان رقابت هنر دیجیتال CGTrader سال 2018

مهلت ارسال 8 مهر ماه 1397/ 30 سپتامبر 2018

CGTrader از تمام هنرمندان جهان دعوت می‌نمایید تا بهترین آثار خود را برای شرکت در رقابت هنری دیجیتال CGTrader ارائه دهند. این رقابت در 6 گروه: تصویرسازی شخصیت، تصویرسازی محیطی، طراحی شئ، هنر مفهومی شخصیت، هنر مفهومی محیطی و طراحی مفهومی شئ برگزار می‌شود و تمام هنرمندانی که در زمینه‌ی گرافیک کامپیوتری اعم از دو بعدی و سه بعدی فعالیت می‌کنند را دعوت می‌نماید. در هر گروه، یک اثر برتر و دو اثر برگزیده انتخاب خواهند شد.

از تمامی هنرمندان خلاق دعوت می‌شود تا قبل از 8 مهر ماه در این رقابت شرکت نمایند و فرصت برنده شدن جوایز به ارزش 60.000 هزار دلار را به دست آورند. شرکت کنندگان باید حداکثر 3 اثر را برای دو گروه از 6 گروه بالا ارسال نمایند و آثار هنری ارائه شده لازم نیست که به طور انحصاری برای رقابت ایجاد شوند.
هزینه‌ی شرکت در این رقابت رایگان می‌باشد و شرکت کنندگان می‌توانند برای شرکت در مسابقه به آدرس زیر مراجعه و ثبت نام نمایند.

www.cgtrader.com

منبع:

contestwatchers.com

سینا کشاورز
نویسنده:سینا کشاورزطراح و گرافیست ایموگراف

نظرات کاربران

نام:
ایمیل:
متن نظر:
  • طراحان گرافیک از چه ابزارهایی استفاده می‌کنند؟
    آموزشطراحان گرافیک از چه ابزارهایی استفاده می‌کنند؟

    به طور کلی طرح‌هایی که در حال حاضر برای طراحی گرافیکی انجام می‌شود بر روی رایانه است. یا بهتر است بگوییم به دلیل پیشرفت‌های زیاد تکنولوژی هر طراح گرافیک، لازم است که به وسیله‌ی نرم‌افزار و سخت‌افزارهای طراحی برای پیشبرد بهتر کار خود، کار کند.

     طراحان گرافیک از چه ابزارهایی استفاده می‌کنند؟

    تعداد زیادی نرم‌افزار طراحی گرافیک وجود دارد که هر گروه از آنها شاخه‌های مختلفی را شامل می‌شوند و طراحان از نرم‌افزارهای دو بعدی با فرمت شطرنجی (Raster) یا برداری (Vector) در طرح‌بندی برای تبلیغات، بیلبورد، مجلات و... استفاده می‌کنند.

     طراحان گرافیک از چه ابزارهایی استفاده می‌کنند؟

    برای شروع طراحی گرافیک، شما حداقل به یک ویرایشگر Raster مثل Adobe Photoshop و یک ویرایشگر Vector مانند Adobe Illustrator نیاز دارید در حالی که نرم‌افزارهای رایگانی مثل Gimp و Inkscape وجود دارند. این نرم‌افزارهای رایگان، طراح را قادر می‌سازد تا بدون هیچ هزینه‌ای، اصول اولیه را یاد ‌بگیرد. همچنین می‌توانند طرح‌ها را به صورت حرفه‌ای اجرا کنند و به عنوان برنامه اصلی استفاده شوند. تفاوت در این است که برنامه‌های رایگان و متن باز (Free and Open-source) به دلیل عدم هماهنگی در فرمت فایل‌ها، در فرآیند کار حرفه‌ای مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

     طراحان گرافیک از چه ابزارهایی استفاده می‌کنند؟

    علاوه بر نرم‌افزارهای طراحی، طراحان از ابزارهای دیجیتال مانند تبلت برای طراحی یا رنگ کردن طرح استفاده می‌کنند. البته تبلت‌ها و ابزارهای دیجیتال مشابه، برای کارهای مختلفی استفاده می‌شوند و فقط محدود به طراحی با قلم نیستند، به عنوان مثال طراحان سه بعدی از تبلت برای ساخت مجسمه استفاده می‌کنند. مثلا تبلت‌های Wacom cintiq را میتوان نام برد که طراحان از آن‌ها به همراه نرم‌افزارهایی مثل Corel Drew یا Adobe Painter برای کارهای دو بعدی و Maya و Blender برای کارهای سه بعدی استفاده می‌کنند.

    منبع:


    GraphicDesignDgreeHub.com

    11 مهرتلگرامتوئیتر
  • Raster و Vector چه فرقی دارند؟
    آموزشRaster و Vector چه فرقی دارند؟

    این سوال توسط بسیاری از طراحان تازه کار و افراد علاقه‌مند پرسیده می‌شود. وقت آن است که تفاوت میان رستر و وکتور را روشن کنیم.

     Raster و Vector چه فرقی دارند؟

    دو نوع گرافیک کامپیوتری وجود دارد : گرافیک شطرنجی یا رستر(Raster) و گرافیک برداری (Vector) گرافیک رستر، تصاویری هستند که به وسیله‌ی تقسیم کردن تصویر به عناصر کوچکتر تصویر که پیکسل نامیده می‌شوند ساخته میشود. پیکسلها، محتوای اطلاعاتی مثل کنترل شفافیت و رنگ می‌باشند، که این اطلاعات می‌توانند در هر یک از پیکسل‌ها برای هر جزء برنامه نگهداری شوند.

     Raster و Vector چه فرقی دارند؟

    گرافیک برداری روشی در تولید و ذخیره‌ی فایل‌های تصویری کامپیوتری است که در آن تصویر در قالب مجموعه‌ای از مشخصات هندسی نقاط، خط‌ها، منحنی و چند ضلعی‌ها ذخیره می‌شود. واژه‌ی بردار در این کاربرد معنایی وسع‌تر از یک خط راست دارد.

     Raster و Vector چه فرقی دارند؟

    در ادامه شاید این سوال برایتان پیش بیاید که کدام فرمت گرافیکی بهتر است؟!.
    در اینجا می‌توان گفت که هر کدام دارای نکات مثبت و منفی هستند که با توجه به نوع کار گرافیکی که قرار است انجام شود باید از آن‌ها استفاده کرد. گرافیک شطرنجی قادر به نمایش هزاران رنگ در یک تصویر واحد است. درواقع ویرایش رنگ در گرافیک شطرنجی فراتر از یک گرافیک برداری انجام می‌شود و اینکه تصاویر رستر اغلب فایل‌های سنگینی هستند، در حالی که فایلهای وکتور نسبتا سبک‌ترند. به یاد داشته باشید تصاویر وکتور بهتر است برای آرم‌ها و تصویرسازی استفاده شود و تصاویر رستر در عکاسی دیجیتال استاندارد به کار می‌رود و معمولا هنگامی که تصاویر به صورت دیجیتالی منتشر می‌شوند، برای تمام گرافیک‌ها اعم از برداری یا شطرنجی قابل استفاده می‌باشند.

    منبع:


    www.psprint.com

    11 مهرتلگرامتوئیتر
  • Surface Studio
    آموزشSurface Studio

    هنگامی که شما اولین بار به Surface Studio نگاه می‌کنید، بدون شک چیزی غیر از زیبایی می‌بینید. نمایشگر بزرگ 28 اینچ با رزولوشن بالا و تراکم پیکسل بالا در قلب دستگاه قرار دارد که به نظر می‌رسد از بالای پایه‌ای که تمام سخت افزار را می‌پوشاند شناور است.

    Surface Studio در مقابل iMac

    معرفی سرفیس استودیو

    ما اولین سوال شما را می‌دانیم: آیا این جایگزین مناسب برای iMac است؟ پاسخ، در اولین برداشت: 100 درصد بله! اپل کار بزرگی در ترکیب زیبایی‌شناسی با قدرت انجام داده است، اما با Surface Studio مایکروسافت به لطف ویژگی منحصر به فرد استودیوی خود، چیزی در حد مطلوب، تولید کرده است.
    با یک لمس خیلی آرام شما می‌توانید Surface Studio را به زاویه‌ای که می‌خواهید طراحی کنید، تغییر دهید. لولای دستگاه در واقع شما را قادر می‌سازد تا صفحه نمایش را در هر زاویه ای که دوست دارید قرار دهید.

    تجربه‌ی طراحی

    معرفی سرفیس استودیو

    یکی دیگر از چیزهایی که iMac ندارد، یک صفحه نمایش حساس به لمس است (10نقطه چند لمسی). شما می‌توانید از Surface Pen جدید استفاده کنید تا به طور دقیق طراحی کنید (میزان حساسیت به فشار، 4.096 بوده و می‌تواند شیب را تشخیص دهد.
    استفاده از Surface Pen در چنین صفحه نمایش بزرگی، یک تجربه فوق العاده است. تقریبا هیچ تاخیری وجود ندارد و ما احساس کردیم که با یک تجربه طراحی بسیار ریسپانسیو روبرو هستیم.

    یک ترفند دیگر Surface Dial است. این ابزار، قهرمانی است که شما رو یا کنار صفحه خود قرار می‌دهید تا به شما امکان کنترل بیشتری بدهد. به عنوان مثال، هنگامی که نقاشی می‌کنید برای تغییر تُن یا ضخامت خط خود، آن را بچرخانید. استفاده از Dial بر روی صفحه نمایش یک تجربه بسیار جالب و شهودی است، گرچه هنوز کاملا مطمئن نیستیم که چطور روی صفحه نمایش قرار می‌‎گیرد.

    معرفی سرفیس استودیو

    با کلیک و یک چرخش، شما می‌توانید گزینه‌های مختلفی برای کنترل قلم و سایر موارد انتخاب کنید. البته تنها چند برنامه وجود دارد که در حال حاضر با Surface Dial کار می‌کنند (برنامه های Creative Cloud هیچ گونه قابلیتی ندارند، بنابراین شما فقط می‌توانید از آن برای بزرگنمایی استفاده کنید که البته تا زمانی که Creative Cloud برنامه‌های خود را به روز کند شما میتوانید با Sketchable کار کنید).

    صفحه نمایش

    معرفی سرفیس استودیو

    برگردیم به صفحه. در زندگی واقعی این یک چیز باورنکردنی است. کاملا خیره کننده و محسور کننده. علی‌رغم تراکم پیکسلی 192 و رزولوشن 3000x4500، صفحه نمایش سرفیس استودیو، بسیار درخشان بوده و رنگ سیاه نمایشگر به طور کامل سیاه است و کیفیت ساخت نیز به همان اندازه چشمگیر بوده به طوری که صفحه نمایش تنها 0.5 اینچ ضخامت دارد.

    مشخصات

    به هر حال، Surface Studio هیچ مشکلی ندارد. مدل پایه با 64 گیگابایت هارد SSD و 1 ترابایت حافظه داخلی، 8 گیگابایت رم، پردازنده Core i5 و گرافیک GeForce با 2 گیگابایت بوده و شما چهار ورودی USB3، یک کارت خوان SD، Mini DisplayPort، و جک هدفون 3.5 میلی متری در اختیار دارید. همه‌ی این پورت ها در پشت قرار دارند و یک پورت USB در جلو.

    منبع:


    http://www.creativebloq.com

    11 مهرتلگرامتوئیتر