چگونه  از موکاپ استفاده کنیم؟
آموزشتلگرامتوئیتر

چگونه از موکاپ استفاده کنیم؟

همانطور که می‌دانید از موکاپ برای نمایش دادن شکل نهایی طراحی برای محصولات استفاده می‌شود، در این آموزش درباره‌ی چگونگی استفاده از موکاپ توضیح می‌دهیم.

برای این آموزش ما از موکاپ لیوان کاغذی استفاده میکنم که از لینک زیر می‌توانید دانلود کنید:

http://www.imograph.com/product-page.php?id=13728

در این موکاپ یک لیوان کاغذی وجود دارد که شما می‌توانید طرح مورد نظر خود را روی آن نشان دهید. به عنوان مثال شما لوگویی را برای یک کافه طراحی نموده‌اید که با این موکاپ می‌توانید لوگو یا نوشته را برای نوشیدنی‌های بیرون بر این کافه نمایش دهید.

موکاپ

ابتدا فایل را باز کنید. (موکاپ‌ها بیشتر در فتوشاپ درست شده‌اند)
در این موکاپ در قسمت لایه‌ها دو گروه وجود دارد: Coffee-cup و Background، گروه Coffee-cup را باز کنید و روی لایه‌ی Your design که یک Smart Object است دوبار کلیک کنید تا فعال شود، در اینجا یک پنجره‌ی جدید باز می‌شود که محل قرار گیری طرح روی لیوان است.

موکاپ

حالا طرحی که از قبل آماده کرده‌اید را در فتوشاپ باز کنید. توجه کنید که طرحی که می‌خواهید روی آن کار کنید نباید پس‌زمینه داشته باشد پس آن را با فرمت PNG ذخیره کنید. با استفاده از Drag and Drop طرح را به پنجره‌ی Smart Object وارد کنید.

موکاپ

شما می‌توانید محل قرارگیری و اندازه را تغییر دهید، وقتی به شکل دلخواه رسیدید کلید‌های Ctrl+S را فشار دهید و به پنجره‌ی اصلی موکاپ برگردید. حالا شما می‌توانید طرح خود را بدون آن‌که چاپ شود به صورت نهایی روی محصول ببینید و اگر لازم است تغییرات را انجام دهید.

موکاپ
سینا کشاورز
نویسنده:سینا کشاورزطراح و گرافیست ایموگراف

نظرات کاربران

نام:
ایمیل:
متن نظر:
  • Review: Adobe After Effects cc 2018
    آموزشReview: Adobe After Effects cc 2018

    همانطور که در مقالات قبلی گفته‌ایم After Effects یک نرم افزار حرفه‌ای برای کسانی است که با تصاویر متحرک کار دارند، در این مقاله درباره‌ی آخرین به روز رسانی این نرم‌افزار و قابلیت‌های جدید آن توضیح کوتاهی می‌دهیم.

    در آخرین نسخه‌ی After Effects از مجموعه‌ی CC 2018، شاهد پیشرفت در ابزار‌های 3D و اضافه شدن گزینه‌ی VR هستیم، همچنین تنظیمات GPU در این نسخه کار را برای کاربران آسانتر کرده. همانطور که یک طراح انیمیشن و گرافیک‌های حرکتی به دنبال پیشرفت در مهارت‌های خود است، شرکت ادوبی نیز این مسیر را به خوبی بهبود داده است.

    ابزارهای حرکتی بر اساس داده‌ها

     adobe after effects cc 2018

    در نسخه‌ی جدید After Effects شما میتوانید با استفاده از فایل‌های JSON یا JavaScript Object Notation به تصاویر خود حرکت دهید. این ابزار‌ها بسیار کاربردی هستند و می‌توانید با استفاده از آن‌ها در زمان انجام کار صرفه جویی کنید. اگر شما با این ابزار‌ها آشنایی ندارید می‌توانید به صورت آنلاین آنها را یاد بگیرید.

    لازم به ذکر است که شما فقط فایل‌های JSON را می‌توانید در After Effects وارد کنید، اگر داده‌های دیگری مانند MySQL یا Excel با فرمت CSV دارید باید آن را به فرمت JSON یاMGJSON تبدیل کنید و سپس وارد نرم افزار کنید.
    در حالت عادی نرم‌افزارهایی که این فرمت‌ها را می‌توانند تبدیل کنند معمولا به شما فایل raw JSON می‌دهند، که این فرمت در After Effects خوانده نمی‌شود، اما با استفاده از نرم‌افزاری مانند Adobe Dreamweaver امکان تبدیل فایل داده‌ها به فرمت JSON وجود دارد.

    مزیت کار با فایل‌های JSON این است که می‌توانید آنها را تغییر دهید و لایه‌ها به صورت خودکار به‌روزرسانی شوند.

    Create Nulls From Path

     adobe after effects cc 2018

    یکی دیگر از قابلیت‌های نسخه‌ی جدید افترافکت، Create Nulls From Path است که به شما این امکان را می‌دهد، بدون نیاز به نوشتن، بتوانید انیمیشن‌های متحرک خود را بسازید. این پنل می‌تواند از هر مسیر یا شکل Null بسازد و به شما قابلیت کنترل بیشتر بر روی هر لایه را ‌دهد.
    برای باز کردن این پنل، به منوی Window بروید و پنل Create Nulls From Path را انتخاب کنید. Path Point را از لایه‌ی خود را انتخاب کنید و کلید Points Follow Nulls را در پنل کلیک نمایید. شما این کار را با فایل‌های وکتور نیز می‌توانید انجام دهید، برای این کار قبل از انجام کار‌های بالا کلید Create Vector Shapes را انتخاب کنید.
    مزیت کار کردن با این پنل، کنترل بیشتر بر روی لایه‌ها می‌باشد که به شما توانایی متحرک کردن هر یک از path null هایی که ساخته‌اید را می‌دهد. این پنل می‌تواند با کد‌های JSON نیز کار کند.

    360/VR Transitions, Effects, Titles

     adobe after effects cc 2018

    ادوبی قابلیت‌هایی برای فضای 3D و VR نیز اضافه کرده که کار در این فضا‌ها را راحت‌تر می‌کند. یکی از ابزارهایی که برای این فضا ساخته شده، ابزاری برای ویرایش ویدیوهای 360 درجه است؛ ابزاری که می‌تواند ویدیوی 360 درجه‌ی شما را به یک مکعب 3D تبدیل کند و شما به راحتی تغییرات را اعمال نمایید.

    پیشرفت‌های عملکرد

     adobe after effects cc 2018

    در این نسخه شاهد پیشرفت در عملکرد برنامه در نشان دادن افکت‌های اعمال شده هستیم، که این پیشرفت سرعت نرم‌افزار را بدون نیاز به بروزرسانی سخت‌افزاری بیشتر کرده است.

    منبع:

    www.creativebloq.com

    12 بهمنتلگرامتوئیتر
  • چگونه یک منظره‌ی کوهستانی در Illustrator درست کنیم!-قسمت دوم
    آموزشچگونه یک منظره‌ی کوهستانی در Illustrator درست کنیم!-قسمت دوم

    همانطور که در مقاله‌ی قبلی مطالعه کردید، توضیحی درباره‌ی درست کردن بخش‌هایی از دریاچه برای یک منظره‌ی کوهستانی 2D ، با استفاده از ابزارهای ساده در ایلوستریتور صحبت کردیم، در ادامه به دیگر بخش‌هایی که برای درست کردن این منظره لازم است می‌پردازیم.

    با استفاده از ابزار ellipse (L) یک بیضی به ابعاد 8.5 x 21 px درست کنید و رنگ آن را به #fff75a تغییر دهید. قسمت بالایی بیضی را با استفاده از ابزار Direct selection Tool (A) انتخاب کنید و از حالت منحنی به شکل تیز درآورید.
    حالا با استفاده از Direct Selection Tool (A) قسمت چپ و راست شکل را انتخاب کنید و آنها را کمی به سمت پایین بکشید تا شکل به حالت اشک دربیاید. شکل را انتخاب کنید و با استفاده از Rotate Tool (R) و Alt-click بر روی قسمت پایینی شکل نقطه‌ی چرخش آن را مشخص کنید. در پنل Rotate زاویه‌ی 20 درجه را قرار دهید و روی دکمه‌ی Copy کلیک کنید. سپس Crtl-D را فشار دهید تا یک کپی با مشخصات قبلی درست شود، دو شکل جدید را انتخاب کنید و کمی آنها را به سمت پایین بکشید تا در جای درست قرار گیرند.

    آموزش ایلوستریتور

    دو شکلی که کپی کردید را انتخاب نمایید و ابزار Reflect Tool (O) را فعال کنید(right click> Transform> Reflect). در پنجره‌ی Reflect تیک قسمت Axis را در حالت Vertical قرار دهید و روی دکمه‌ی Copy کلیک کنید. حالا همه‌ی قسمت‌های زرد را انتخلب کنید و با استفاده از Ctrl-G آن‌ها را در یک گروه قرار دهید.
    با استفاده از ابزار مستطیل (M) یک مستطیل به ابعاد 62 x 6.5 px درست کنید و رنگ آن را به #c1db35 تغییر دهید، سپس گوشه‌های آن را به حالت منحنی تغییر دهید.
    حالا شکل قبلی که مثل گل بود را انتخاب کنید و آن را در قسمت راست مستطیل سبز قرار دهید، لایه‌ی گل را در قسمت لایه‌ها در زیر شکل سبز قرار دهید تا قسمت پایینی گل پنهان شود.
    با استفاده از ellipse یک دایره به ابعاد 13 x 13 px با رنگ #fff75a درست کنید و آن را سمت چپ شکل سبز قرار دهید، این شکل را مانند شکل قبلی به زیر لایه‌ی شکل سبز ببرید تا قسمت پایینی پنهان شود.

    آموزش ایلوستریتور

    با استفاده از روش‌های بالا یک ماهی به رنگ #ace5f6 درست کنید.
    توجه داشته باشید که شما می‌توانید از شکل‌هایی که درست کرده‌اید به تعداد دلخواه خود کپی بگیرید و در محل‌های مختلف دریاچه قرار دهید.

    آموزش ایلوستریتور

    درست کردن فضای سبز و جنگل

    در ابتدا با درست کردن چند گل مردابی شروع می‌کنیم، برای درست کردن این شکل ابتدا یک مستطیل عمودی در ابعاد 1.7 x 55 px به رنگ #66801b درست می‌کنیم.
    یک مستطیل دیگر در ابعاد 4.25 x 17 px به رنگ #696354 درست می‌کنیم، گوشه‌های تیز آن را کاملن گرد می‌کنیم و آن را در بالای مستطیل قبلی قرار می‌دهیم.
    با استفاده از Pen Tool (p) یک مثلث مانند مثلثی که در عکس می‌بینید درست کنید و رنگ آن را به #66801b تغییر دهید، با استفاده از Reflect Tool یک کپی از آن درست کنید، حالا شکل‌هایی که در این این مرحله درست کرده‌اید را انتخاب کنید و آن‌ها را در یک گروه قرار دهید(Ctrl-G).

    آموزش ایلوستریتور

    حالا یک مستطیل به ابعاد 82 x 78 px به رنگ #c1db35 درست کنید، و گوشه‌های بالایی آن را کاملا گرد کنید، یک خط عمودی در وسط شکل از بالا تا پایین بکشید. شکل و خط را انتخاب کنید و با استفاده از Divide از پنل Pathfinder شکل را از وسط به دو قسمت تبدیل کنید، قسمت چپ شکل را انتخاب کنید و رنگ آن را به #79981f تغییر دهید. تعدادی دایره‌ی کوچک به رنگ #99ba38 در قسمت راست شکل درست کنید. شکل‌هایی که در این مرحله درست کرده‌اید را در یک گروه قرار دهید. حالا شما شکلی بوته مانند ساختید. از بوته یک کپی درست کنید و اندازه‌ی آن را کوچک‌تر از شکل قبلی کرده و آن‌ها را در یک گروه قرار دهید.
    به تعداد دلخواه از بوته‌ها کپی درست کنید و در نقاط مختلف قرار دهید و آن‌ها را در زیر لایه‌ی دریاچه قرار دهید.

    آموزش ایلوستریتور

    برای درست کردن زمین، یک مستطیل با ابعاد 1075 x 57 px به رنگ #a2c430 درست کنید و گوشه‌های آن را کاملن گرد کنید. شکل درست شده را انتخاب کنید و با استفاده از Ctrl-C و Ctrl-B یک کپی در پشت آن درست کنید، شکل درست شده را کمی به سمت پایین بکشید و رنگ آن را به #406e85 تغییر دهید. هر دو شکل را در یک گروه قرار دهید و آنها را در پشت لایه‌ی گل‌ها و بوته‌ها قرار دهید.

    آموزش ایلوستریتور

    برای اضافه کردن جزئیات بیشتر یک مربع به ابعاد 14 x 14 px به رنگ #79981f درست کنید. با استفاده از ابزار Add Anchor Point Tool (+) و کلیک کردن در وسط خط بالایی مربع یک Anchor Point درگیر درست کنید. حالا با استفاده از ابزار Delete Anchor Point Tool (-) و کلیک کردن بر روی Anchor Point های دو گوشه‌ی بالای مربع، یک مثلث درست کنید (1).
    مثلث را با استفاده از ابزار Selection Tool (V) انتخاب کنید و با فشار دادن کلید Enter پنجره‌ی Move را باز کنید. در پنجره‌ی باز شده قسمت Horizontal Position را 0 قرار دهید و در قسمت Vertical Position عدد 14px را وارد کنید و روی کلید Copy کلیک کنید. با استفاده از دستور Ctrl-D از این کار 17 کپی درست کنید و آن‌ها را در یک گروه قرار دهید(2).
    یک دایره در ابعاد 110 x 110 px با رنگ #7a7462 درست کنید. یک خط افقی در وسط دایره بکشید و با استفاده از Divide از پنل Pathfinder آن را از وسط ببرید و قسمت پایینی دایره را پاک کنید(3). از این شکل می‌توان به عنوان سنگ استفاده کرد. از نیم دایره‌ی درست شده یک کپی بگیرید و رنگ آن را به #8f8873 تغییر دهید و هر دو شکل را در یک گروه قرار دهید(4).
    حالا چمن‌ و سنگ‌ ها را انتخاب کنید و با استفاده از دستور Object > Arrange > Send to back آن‌ها را در لایه‌های پشت بوته و گل ها قرار دهید.

    آموزش ایلوستریتور

    ادامه دارد

    چگونه یک منظره‌ی کوهستانی در Illustrator درست کنیم!-قسمت اول

    چگونه یک منظره‌ی کوهستانی در Illustrator درست کنیم!-قسمت سوم

    منبع:

    https://design.tutsplus.com

    15 اسفندتلگرامتوئیتر
  • کالیبره کردن رنگ‌ها برای پروژه‌های چاپی
    آموزشکالیبره کردن رنگ‌ها برای پروژه‌های چاپی

    تطابق رنگ در طراحی‌های چاپی، در مانیتور و هنگام چاپ مساله‌ی مهمی است که اکثر طراحان با آن آشنایی دارند. در اینجا به چند راه ساده برای اینکه مانیتور خود را با چاپگرها کالیبره کنید، می‌پردازیم.

    کالیبره کردن چیست؟

    به فرآیند تطابق رنگ هنگام طراحی با نسخه‌ی نهایی چاپی، کالیبره کردن می‌گویند. به این معنی که از درستی انتخاب رنگ‌ها در هنگام طراحی برای چاپ اطمینان حاصل کنید.

    بهینه‌ سازی فضای کار

     کالیبره کردن رنگ‌ها برای پروژه‌های چاپی

    بعضی از شایع‌ترین مشکلات تطابق رنگ می‌تواند با بهینه سازی فضای کار درست شوند. تابش‌های نوری در مانیتور، کار کردن در فضاهای تاریک یا بسیار روشن و حتی زاویه‌ای که از آن به مانیتور نگاه می‌کنید می‌توانند مشکلاتی در ادراک درست رنگ به‌وجود بیاورند.
    مانیتور خود را طوری تنظیم کنید که کاملا آن را از روبرو مشاهده کنید. بسیاری از مانیتورها با چند درجه تغییر از زاویه دید (چه در جهت عمودی چه افقی)، در ادراک رنگ‌ها مشکل ایجاد می‌کنند.
    چیدمان محیط کار خود را با توجه به نورهای محیط تغییر دهید، تا بازتاب‌های نوری را در مانیتور خود از بین ببرید.

    استفاده از مانیتورهای مناسب

     کالیبره کردن رنگ‌ها برای پروژه‌های چاپی

    محدودیت‌هایی برای تجهیزات ارزان قیمت وجود دارد، که مستقیما بر انتخاب درست رنگ‌ها تاثیر می‌گذارند. مانیتورهای ارزان قیمت ممکن است از تمام محدوده‌ی رنگ‌ها پشتیبانی نکنند، که این موضوع می‌تواند منجر به اشتباهات رنگ در چاپ شود.

    مشکلات بینایی

     کالیبره کردن رنگ‌ها برای پروژه‌های چاپی

    یکی از مشکلات متداول در تشخیص درست رنگ‌ها مشکلات بینایی است، که می‌تواند در پروژه‌های چاپی مشکل ساز شود.

    کالیبره کردن صفحه نمایش

     کالیبره کردن رنگ‌ها برای پروژه‌های چاپی

    بعد از درست کردن محیط کار و مشکلات بینایی، مورد بعدی بررسی رنگ‌هایی است که مانیتور نشان می‌دهد. بهترین راه برای انجام این کار، کالیبره کردن مانیتور است. راه‌های زیادی برای این کار وجود دارد که ساده‌ترین آنها استفاده از یک ابزار کالیبره کردن مانند Spyder5ELITE است.
    این دستگاه با اندازه گیری نور محیط و میزان نور منتشر شده از مانیتور شما تنظیمات فضای رنگی را انجام می‌دهد. اگر نمی‌خواهید که دستگاهی مانند آن را تهیه کنید، می‌توانید برای اطمینان از درست بودن رنگ‌های چاپی، در ابتدا رنگ‌های اصلی را بر روی کاغذ چاپ کنید و از آن‌ها برای کالیبره کردن رنگ‌های مانیتور خود استفاده کنید.
    به این نکته توجه کنید که روش دوم فقط برای همان چاپگر قابل استفاده است.

    کار در فضای رنگی مناسب

     کالیبره کردن رنگ‌ها برای پروژه‌های چاپی

    حتمن به این موضوع توجه کردید که در فضای کاری نرم‌افزارها فضاهای رنگی متفاوتی وجود دارد. تمام کامپیوترها به صورت پیش‌فرض از فضای رنگی RGB استفاده می‌کنند، هنگامی که شما یکی از نرم‌افزارهای Adobe را نصب می‌کنید فضاهای رنگی AdobeRGB و CMYK را مشاهده می‌کنید. برای طراحی‌های چاپی، بهتر است از فضای رنگی CMYK استفاده کنید. برای درک بهتر تفاوت‌های بین RGB و CMYK مقاله‌ی پنج نکته برای طراحی چاپی را مطالعه کنید.

    شبیه سازی طرح چاپی

     کالیبره کردن رنگ‌ها برای پروژه‌های چاپی

    شما می‌توانید در نرم‌افزارها، نسخه‌ی چاپی را شبیه سازی کنید تا یک نمونه‌ی نسبتا دقیق از کار چاپی را قبل از چاپ مشاهده کنید. برای مثال، در نر‌م افزار فتوشاپ می‌توانید این کار را از منوی View> Proof Setup انجام دهید.

    مشورت با فعالان حوزه چاپ

     کالیبره کردن رنگ‌ها برای پروژه‌های چاپی

    اگر می‌خواهید یکی از کارهای قبلی خو را مجددا چاپ کنید، یک نمونه از چاپ قبلی را به چاپخانه بدهید تا بتوانند آنها را با هم مقایسه کنند و خطاها را ازبین ببرند. شاید اینکار کاملا دقیق نتواند مشکلات رنگی را درست کند، اما راه حل ساده ای می‌باشد.

    استفاده از کد رنگ‌ها

     کالیبره کردن رنگ‌ها برای پروژه‌های چاپی

    یکی از راه‌های موثر برای از بین بردن خطای رنگ در چاپ استفاده کردن از کدهای رنگی است. نمونه‌های مختلفی وجود دارد که معتبرترین آن‌ها کتابخانه‌های رنگی Pantone است. اگر نمی‌خواهید برای این کار هزینه کنید، می‌توانید از کدهای رنگی که در سایت‌های مختلف وجود دارند استفاده کنید، اما بدون شک Pantone بهترین گزینه است.

    منبع:

    www.creativebloq.com

    12 آذرتلگرامتوئیتر