به ایموبلاگ خوش آمدید
تازه هاتلگرامتوئیتر

به ایموبلاگ خوش آمدید

به بلاگ ایموگراف خوش آمدید، فضایی که در آن درباره‌ی اخبار و آموزش‌های دنیای گرافیک صحبت می‌کنیم.

برای کسانی که ما را نمی‌شناسند، وب سایت ایموگراف روشی ساده برای دستیابی به فایل‌های گرافیکی است به طوری که در این وب سایت، امکان دانلود رایگان بیش از 10.000 فایل‌ گرافیکی اعم از آیکون، پوستر، بنر، بروشور، کارت عروسی، موک‌آپ، عکس و بسیاری دیگر را در فرمت‌های وکتور (vector) ، فرمت اختصاصی فوتوشاپ (PSD) ، PNG و JPG در اختیار شما قرار داده‌ایم.

ایموبلاگ به عنوان بخشی از هدف اصلی ایموگراف، که ایجاد پلتفرمی متناسب با نیاز‌های مشتریان، برای ساده سازی فرآیند طراحی و ایجاد راه ارتباطی میان طراح و مشتری این حوزه است، تلاش در اطلاع رسانی اخبار و آموزش دنیای گرافیک به طراحان، از مبتدی تا پیشرفته را دارد، تا در پیشرفت خلاقیت‌های طراحان و استفاده از مهارت‌هایشان در کسب درآمد کمک کند.

اگر شما هم مایل هستید در این مسیر به ما کمک کنید، می‌توانید مطالب خود را به آدرس info@imograph.com ارسال کنید، تا با کمک شما بتوانیم جامعه‌ای برای یادگیری و پیشرفت در دنیای بی‌انتهای گرافیک بسازیم.

سینا کشاورز
نویسنده:سینا کشاورزطراح و گرافیست ایموگراف

نظرات کاربران

نام:
ایمیل:
متن نظر:
  • معانی رنگ‌ها - قسمت دوم
    آموزشمعانی رنگ‌ها - قسمت دوم

    رنگ زرد: خوش بین، بشاش، سرزنده و شاد

    رنگ زرد درخشان‌ترین طیف قابل مشاهده و قابل توجه‌ترین رنگ در چشم انسان است. این رنگ به معنی شادی و خوش‌بینی است، از جنس درخشندگی خورشید یا نور روشن و خلاقیت است. زرد لبخند را به لب می‌آورد. اعتقاد بر این است که رنگ زرد بر نیم‌کره‌ی چپ مغز ما، که تفکر و ادراک در آن صورت می‌گیرد تاثیر می‌گذارد.

    اگر چه، زرد نیز می‌تواند حالت اضطراب را ایجاد کند، زیرا به نظر می‌رسد که این رنگ به سرعت در حال حرکت است. از آنجایی که بر تفکر تحلیلی تأثیر می‌گذارد، ممکن است در ارتباط فرد با اطرافش ایجاد بحران کند.

    با این حال، زرد، رنگی هشدار دهنده هم هست که برای جلیقه‌های نجات، نوار محوطه جرم پلیس و مناطق خطرناک از آن استفاده می‌شود.

    موارد استفاده: با این که بعضی از طیف‌های زرد ممکن است بی‌کلاس جلوه کند اما می‌تواند برای تصویر برند شما مناسب باشد. بنابراین زرد مثال بارزی برای زمان‌هایی است که باید در مورد عکس‌العمل مصرف‌کننده نسبت به رنگ متناسب محصول خود تحقیق کرد تا انتخاب درستی داشت. مطمئن شوید که از طراحی خوبی استفاده می‌کنید تا از هرگونه بی‌کلاسی و بی‌سلیقگی دوری کنید.

    این لوازم‌التحریر متعلق به گروه شعبده‌باز برادران سیتروس است. رنگ زرد، مانند شعبده‌بازان، شادی‌آور، سرگرم‌کننده است و باعث لبخند زدن می‌شود.

    روانشناسی رنگ‌ها

    مفهوم هویت بصری، Aachen را به عنوان مرکز وسایل نقلیه برقی معرفی می‌کند که از رنگ زرد استفاده می‌نماید. این رنگ به صورت قراردادی با الکتریسیته و انرژی در ارتباط است.

    روانشناسی رنگ‌ها

    انتخاب زرد و مشکی می‌تواند همراه با ریسک باشد، اما برندینگ زرد-طلایی Impero با تایپوگرافی ساده بسیار امروزی است و تلاشی برای جلب توجه ندارد. در کل، رنگی دوستانه و مفرح و به گفته دیگران «چشم نواز و زیرکانه» است.

    روانشناسی رنگ‌ها

    رنگ سبز: طبیعی، سرزندگی، اعتبار، ثروت

    رنگ سبز دارای دو مفهوم متداول کاملا متناقض است؛ یک معنی آن طبیعت و محیط، و دیگری اقتصاد و ثروت است. زمانی که صحبت از طبیعت به میان می‌آید، سبز نمایانگر حیات گیاهان و رشد است و در نتیجه برای رساندن مفهوم محیط زیستی، پایدار، ارگانیک و طبیعی بودن (دوستدار محیط زیست) از آن استفاده می‌شود و البته همانطور که گفته می‌شود سبز رنگ پول است (پول آمریکا) و از این رو با ثروت و ثبات اقتصادی در ارتباط است. وقتی چیزی سبز می‌بینید می‌دانید زنده است. این رنگ همچنین به معنی تعادل، آرامش و هماهنگی است. یکی از روش‌های درمانی، قرار گرفتن در فضا‌هایی با رنگ‌های مختلف است که در این نوع درمان از رنگ سبز برای تسکین روح و ذهن استفاده می‌شود که موجب می‌شود جسم از آسیب‌های ذهنی ناشی از حالت اضطراب یا عصبی بودن در امان باشد و باعث تعادل احساسی و آرامش درونی شود.

    موارد استفاده: طیف سبز خود را با دقت انتخاب کنید. سبزهای روشن و درخشان‌تر نشانگر رشد، سرزندگی و تجدیدپذیری است، در حالی که سبزهای تیره و پررنگ‌تر اعتبار، ثروت و فراوانی را نشان می‌دهند.

    کارت ویزیت رستوران Albahaca به تنهایی برای خوردن کافیست. همراهی تصویری سبز از گیاه و نام رستوران، این برند را با طراوت، سالم و سرشار از حیات نشان می‌دهد.

    روانشناسی رنگ‌ها

    این برندینگ توسط Kokoro & Moi چراغ سبز را میگیرد. در ترویج یک فستیوال غذاهای خیابانی، سبز فلورسنت نشانگر چراغ‌های نئون بازارهای شبانه آسیا و همچنین غذای تازه و آزمایشی در حال سرو است.

    روانشناسی رنگ‌ها

    از سبز برای ارتقا هویت برندینگ filmfaktisk استفاده شده است. یک رنگ سبز کاجی، خاکی در چندین عکس مختلف به کار برده شده تا حس اعتبار، ثروت و عمق بدهد.

    روانشناسی رنگ‌ها

    آبی: گویا، قابل اعتماد، آرامش بخش و افسرده

    آبی رنگ مورد علاقه بیشتر مردم جهان است، شاید دلیل آن ویژگی‌های متنوع این رنگ باشد. آبی نشانه‌ی خلاقیت است، آبی روشن یا آسمانی با آرامش ارتباط دارد و آبی تیره نشانه‌ی هوش و همچنین عدم احساسات است. رنگ آبی، رنگ مورد علاقه شرکت‌هایی است که میخواهند مفهوم قابل اعتماد بودن، امانت داری و ارتباطات را (مثل فیسبوک، توییتر یا سامسونگ) انتقال دهند و قدرت و مقام سازمان ها را بیان کنند.

    همچنین به دلیل ویژگی‌های آرامش بخش و هماهنگ آن با دریا و آسمان، از این رنگ استقبال می‌شود. هرچند، این رنگ با احساس عاطفی "Blue" در ارتباط است و در زبان انگلیسی برای بیان ناراحتی و افسردگی از آن استفاده می‌شود.

    از جنبه‌های منفی رنگ آبی می‌توان به این اشاره کرد که اگر در صنعت غذا از آن به درستی استفاده نشود می‌تواند حس ناخوشایندی به غذا بدهد، یا از آنجایی با غرور ارتباط دارد، می‌تواند بی‌نظمی و عدم احساسات را نشان دهد.

    موارد استفاده: محدوده حس‌هایی که آبی القا می‌کند از شرکت‌ها و حس قابل اعتماد بودن آن‌ها، تا آرامش و آسودگی، و احساس افسردگی گسترده است. پس درست همانند سبز، طیف رنگ مورد نظر خودتان را عاقلانه انتخاب کنید. یا اگر آبی رنگی محبوب در بخش بازار شما است به طور کلی از تمام طیف‌های آن دوری کنید.

    شرکت Siegfried یک شرکت هدایت زندگی (لایف کوچینگ) است که موضوع کلی آن حول محور ارتباطات و رهبری می‌باشد. آبی توانایی، حرفه‌ای و قابل اعتماد بودن Siegfried را نشان می‌دهد و در عین حال درخشان بودن آبی در این برند آن را امروزی کرده است.

    روانشناسی رنگ‌ها

    هویت بصری Wo Hing General Storeبا ترکیب آبی براق و آبی لایت یک زبان تصویری غنی را القا می‌کند. در حالی که از نورهای درخشان آسیا تجلیل می‌کند، فضا و اتمسفری آرام‌تر را به تصویر می‌کشد.

    روانشناسی رنگ‌ها

    استودیوWhite یک سیستم هویت بصری جدیدی را برای شهر پورتو طراحی کرده است. در واقع از رنگ آبی کاشی‌های طراحی شده شهر استفاده کرده است تا داستان‌های شهر را بیان کند.

    روانشناسی رنگ‌ها

    ادامه دارد...

    منابع:

    www.canva.com

    www.wikipedia.com

    www.colorcom.com

    www.colorpsychology.org

    23 دی 97تلگرامتوئیتر
  • 10 نکته برای طراحی کارت ویزیت متفاوت
    آموزش10 نکته برای طراحی کارت ویزیت متفاوت

    در طراحی‌های چاپی مهمترین بخش، قسمت نهایی کار است، یعنی چاپ. با توجه به این‌که زمان زیادی برای آماده‌سازی فایل خود گذاشته‌اند، قطعا مایل نیستید که این طرح به دلایل مختلف از چاپخانه برگشت داده شود؛ بنابراین باید از آماده بودن فایل برای چاپ اطمینان حاصل کنید. در این مقاله به چگونگی بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

    تفاوت بین RGB و CMYK

     تفاوت بین RGB و CMYK

    نوع رنگ‌هایی که در نرم‌افزارها استفاده می‌شوند با رنگ‌هایی که در دستگاه‌های چاپ به کار می‌روند، متفاوت است. گرافیک‌های کامپیوتری از رنگ قرمز، سبز و آبی به عنوان رنگ‌های اصلی استفاده می‌کنند که به RGB معروف بوده اما پرینترها از چهار رنگ cyan، magenta، زرد و سیاه استفاده می‌کنند که به اصطلاح به آن CMYK می‌گویند.
    سیستم رنگ RGB دارای طیف وسیعتری از رنگ‌ها نسبت به دستگاه‌های چاپ می‌باشد. اگر فقط برای کار‌های دیجیتالی طراحی می‌کنید سیستم رنگی را RGB و اگر برای کار چاپی طراحی می‌کنید روی CMYK تنظیم کنید. گرچه وقتی در حالت CMYK طراحی می‌کنید، ممکن است رنگی که در صفحه نمایش می‌بینید با رنگ خروجی چاپی متفاوت باشد. یکی از کار‌هایی که می‌تواند این خطا را کاهش دهد استفاده از کد رنگ‌ها به جای انتخاب دستی آن‌ها می‌باشد.

    اهمیت وضوح تصویر

    پنج نکته برای طراحی‌های چاپی : وضوح تصویر

    وقتی برای فرمت‌های وب طراحی می‌کنید، وضوح تصویر در اولویت نیست، ولی وقتی برای یک کار چاپی طراحی انجام می‌دهید، اگر نمی‌خواهید که تصویر شما مات و بی‌کیفیت به نظر برسد وضوح تصویر را در اولویت کار خود قرار دهید.
    برای چاپ، مهم‌ترین نکته‌ای که باید رعایت کنید مقدار DPI (dots per inch) است. همان طور که از نامش پیداست، میزان تراکم نقطه‌هایی است که چاپگر در هر مربع یک اینچی چاپ می‌کند.
    بالاترین مقداری که می‌توان برای این تراکم در نظر گرفت 300 DPI است، DPI بالاتری وجود ندارد. پس قبل از شروع کار این نکته را در نظر داشته باشید.
    توجه داشته باشد که یک میزان تراکم دیگر به اسم PPI (pixels per inch) نیز وجود دارد که برای طراحی‌های فضای دیجیتال به کار می‌رود؛ پس اگر برای یک کار چاپی طراحی می‌کنید، DPI به کار شما می‌آید.

    اهمیت ابعاد کار

    پنج نکته برای طراحی‌های چاپی : ابعاد کار

    در کارهای چاپی ابعاد با توجه به نوع کار (پوستر، کارت ویزیت، بنر و ...) اهمیت بالایی دارد، شاید در هنگام طراحی کیفیت کار خوب به نظر برسد، اما باید توجه کنید که کار در هنگام چاپ چه کیفیتی پیدا می‌کند. یکی از نکات مهم، نوشته‌ها است. برای مثال بهتر است برای کارت‌های ویزیت از فونت‌های باریک استفاده کنید، ولی توجه داشته باشید اندازه‌ی آن هنگام چاپ خوانا باشد.
    نکته‌ی بعدی ابعاد تصاویری است که برای کارهای بزرگ استفاده می‌کنید، اگر از فایل‌های رستر استفاده می‌کنید باید بهترین وضوح تصویر را داشته باشد، ولی اگر از فایل‌های وکتور استفاده می‌کنید در هنگام چاپ با مشکل افت کیفیت روبرو نمی‌شوید.

    خطای برش

    پنج نکته برای طراحی‌های چاپی : خطای برش

    دستگاه‌های برش معمولا خیلی دقیق برش نمی‌زنند. طراحان برای اجتناب از این خطا یک فضای کوچک (معمولا 3 میلی‌متر) در اطراف طراحی در نظر می‌گیرند که در اصطلاح به آن Bleed می‌گویند.

    اهمیت اصلاح کار

    پنج نکته برای طراحی‌های چاپی : اصلاح کار کار

    یکی از مشکلات اصلی در کارهای چاپی بی‌توجهی هنگام طراحی است. وقتی برای کارهای دیجیتال طراحی می‌کنید می‌توانید اشتباهات را بارها درست کنید، ولی هنگامی که یک کار چاپ شد راهی برای درست کردن اشتباهات وجود ندارد. پس قبل از چاپ، چند بار دیگر تمام جزئیات را بررسی کنید که تا جای ممکن خطاها درست شود.

    منبع:

    www.creativebloq.com

    20 آبانتلگرامتوئیتر
  • چگونه یک منظره‌ی کوهستانی در Illustrator درست کنیم!-قسمت اول
    آموزشچگونه یک منظره‌ی کوهستانی در Illustrator درست کنیم!-قسمت اول

    در این آموزش ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه یک منظره‌ی کوهستانی با استفاده از ساده‌ترین ابزارهای ایلوستریتور ایجاد کنید. در این آموزش کدهایی مانند #4bafe3 برای نشان دادن رنگ قسمت مورد نظر به کار رفته که می‌توانید از آن در قسمت رنگ نرم‌افزار استفاده کنید.

    باز کردن یک فایل جدید

    در ابتدا لازم است یک فایل جدید(File>New / Ctrl+N) با مشخصات زیر ایجاد کنید:
    Number of Artboards: 1 Width: 1200 Height: 1200 Units: pixels و در قسمت Advanced:
    Color Mode: RGB Raster Effects: Screen (72 ppi) Preview Mode: Default آموزش ایلوستریتور

    آماده کردن لایه‌ها

    برای اینکه فضای کار مرتبی داشته باشید و راحت‌تر بتوانید در آن کار کنید، بهتر است که هر بخش را در یک لایه‌‌ی جدا قرار دهید. پنل لایه‌ها را باز کنید و پنج لایه در آن بسازید و به ترتیب زیر، از بالا به پایین نام گذاری کنید:
    Lake Main Hills Mountains Sky به غیر از لایه‌ی Lake، باقی لایه‌ها را قفل کنید.

    آموزش ایلوستریتور

    ساختن دریاچه

    در ابتدا برای ساختن دریاچه، یک مستطیل با ابعاد 900 x 58 px به رنگ آبی کم رنگ (#4bafe3) با استفاده از ابزار مستطیل (M) در پایین صفحه بکشید. سپس یک مستطیل کوچک‌تر به ابعاد 580 x 40 px بکشید و آن را زیر مستطیل قبلی قرار دهید.

    آموزش ایلوستریتور

    با استفاده از ابزار Direct Selection Tool یا کلید A گوشه‌های مستطیل بزرگ را انتخاب کنید یا فقط در وسط مستطیل کلیک کنید. دایره‌های کوچکی که در گوشه‌ها مشخص می‌شوند، برای گرد کردن گوشه‌های مستطیل هستند، با کشیدن آن‌ها به سمت مرکز مستطیل می‌توانید گوشه‌ها را گرد کنید یا می‌تواید از Effect > Stylize > Round Corners استفاده کنید. همین کار را برای مستطیل کوچک هم انجام دهید.
    هر دو شکل را انتخاب کنید و به وسیله‌ی Unite از پنل Pathfinder آن‌ها را ادغام کنید.

    آموزش ایلوستریتور

    شکلی که درست کرده‌اید را انتخاب کنید و از آن یک کپی در زیر شکل اول درست کنید(Ctrl+C – Ctrl+B)، سپس شکل دوم را اندکی به سمت پایین بکشید و رنگ آن را مقداری تیره کنید(#406e85) .

    آموزش ایلوستریتور

    با استفاده از ابزارDirect Selection Tool یا کلید A خط بالایی شکل را انتخاب کنید و یک کپی از آن در روی شکل درست کنید (Ctrl+C – Ctrl+F).
    برای درست کردن رنگ آن از این دستور استفاده کنید : Fill=None / Stroke=3px . خط درسته شده را انتخاب کنید و با استفاده از Effect > Distort & Transform > Zig Zag به آن حالت موج دار دهید. در پنجره‌ی باز شده این دستورات را اجرا کنید:
    Size: 3 px - Absolute Ridges per segment: 27 برای اعمال افکت به قسمت Object > Expand Appearance بروید.

    آموزش ایلوستریتور

    با استفاده از ابزار Direct Selection Tool یا کلید A نقطه‌ی ابتدا و انتهای خط را انتخاب کنید و با استفاده از Ctrl+J آن‌ها را به هم وصل کنید و یک حجم به وجود بیاورید. حجم موجی شکل را انتخاب کنید و آن را در بالای شکل اول قرار دهید و برای درست کردن رنگ برای قسمت Fill از #4bafe3 استفاده کنید و قسمت Stroke را به حالت None در بیاورید. حالا شکل موج و قسمت آبی کم رنگ را انتخاب کرده و با استفاده از ابزار Unite در پنل Pathfinder آن‌ها را ادغام کنید.

    آموزش ایلوستریتور

    حالا قسمت آبی کمرنگ را انتخاب کنید و با فشار دادن دکمه‌ی Enter منوی حرکات را باز کنید. در قسمت Vertical position عدد -10 px را قرار دهید و دکمه‌ی Copy را فشار دهید. رنگ آن را به #73d0ff تغییر دهید و آن را در زیر شکل اصلی قرار دهید (Shift-Ctrl-[ ) .
    یک بار دیگر دستورات بالا را اجرا کنید و رنگ آن را به #ace5f6 تغییر دهید.
    حالا همه‌ی شکل‌ها را انتخاب کنید و با استفاده از Crtl+G آن‌ها را در یک گروه قرار دهید.

    آموزش ایلوستریتور

    در مرحله‌ی بعدی با اضافه کردن جزئیات دریاچه‌ را کمی واقعی‌تر می‌کنیم.
    با استفاده از ابزار Ellipse (L) یک بیضی بکشید و رنگ آن را به #ace5f6 تغییر دهید. قسمت چپ و راست بیضی را از حالت منحنی درآورید و آن‌ها را به گوشه‌های تیز تبدیل کنید (Shift-C) و یک برگ درست کنید(1).
    یک خط از وسط شکل بکشید که دقیقا از وسط دو ضلع تیز رد شود. خط و شکل را انتخاب کنید و از منوی Pathfinder قسمت Divide را انتخاب کنید(2)، آنها را از حالت گروه خارج کنید (Ctrl-Shift-G) و قسمت بالایی را پاک کنید(3).
    با استفاده از پنجره‌ی Move از شکل درست شده دو بار کپی بگیرید و آن‌ها را در یک راستا قرار دهید، حالا شکل‌های درست شده را با استفاده از Ctrl-G در یک گروه قرار دهید(4). از این گروه به تعدادی که می‌خواهید کپی درست کنید و در جاهای مختلف دریاچه قرار دهید تا شکلی مانند بازتاب نور خورشید بر روی موج‌های آب درست کنید(5).

    آموزش ایلوستریتور

    ادامه دارد

    چگونه یک منظره‌ی کوهستانی در Illustrator درست کنیم!-قسمت دوم

    چگونه یک منظره‌ی کوهستانی در Illustrator درست کنیم!-قسمت سوم

    منبع:

    https://design.tutsplus.com

    10 اسفندتلگرامتوئیتر