چگونه یک منظره‌ی کوهستانی در Illustrator درست کنیم!-قسمت سوم
آموزشتلگرامتوئیتر

چگونه یک منظره‌ی کوهستانی در Illustrator درست کنیم!-قسمت سوم

در دو قسمت قبلی «پروژه‌ی درست کردن یک منظره‌ی کوهستانی در ایلوستریتور» درباره‌ی چگونگی کار با ابزارها برای درست کردن دریاچه و فضای سبز پشت آن توضیح دادیم. حالا نوبت درست کردن ادامه‌ی فضای سبز، جنگل و تپه‌های پشت آن است.

برای درست کردن جنگل، ابتدا یک مستطیل در ابعاد 1030x40 px به رنگ #d0f341 برای قسمت زمین درست کنید، گوشه‌های آن را گرد کنید و آن را در پشت سنگ‌ها و بوته‌ها قرار دهید(Object> Arrange> Send to back).

آموزش ایلوستریتور

برای درست کردن جنگل به دو مدل درخت نیاز داریم: درختان مثلثی شکل و درختان گرد.
برای درست کردن درختان مثلثی، ابتدا یک مستطیل به ابعاد 140 x 235 px به رنگ #dof341 درست کنید. با استفاده از ابزار Add Anchor Point در وسط خط بالایی مستطیل یک Anchor point اضافه کنید، حالا Anchor point های دو ضلع بالایی مستطیل را پاک کنید تا یک مثلث درست کنید.
یک خط عمودی در وسط مثلث بکشید. مثلث و خط را انتخاب کنید و با استفاده از ابزار Divide از پنل Pathfinder مثلث را به دو قسمت تبدیل کنید. آن را از حالت گروه خارج کنید(Ctrl-Shift-G) و رنگ قسمت چپ مثلث را به #a2c430 تغییر دهید. حالا یک مثلث کوچک به رنگ #a2c430 درست کنید و چند کپی از آن را در قسمت راست مثلث بزرگ‌تر قرار دهید.

آموزش ایلوستریتور

برای درست کردن درخت‌های گرد ابتدا یک دایره به ابعاد 165 x 165 و رنگ #d0f341 درست کنید، مثل قسمت قبلی یک خط عمودی در وسط آن بکشید و با استفاده از Divide از پنل Pathfinder آن را به دو قسمت تبدیل کنید. رنگ قسمت چپ دایره را به #a2c430 تغییر دهید.
حالا تعدادی مستطیل کوچک به رنگ #a2c430 که گوشه‌های آن گرد شده‌اند در قسمت راست دایره قرار دهید و برای درست کردن تنه‌ی درخت، یک مستطیل به رنگ #7a7462 بکشید و در پشت درخت قرار دهید.
حالا هر دو مدل درخت را انتخاب کنید و در یک گروه قرار دهید، سپس با استفاده از دستور Object> Arrange> Send to back آن‌ها را در لایه‌ی پشتی قرار دهید.

آموزش ایلوستریتور

حالا زمان قرار دادن درختان برای درست کردن جنگل است. از آن‌ها چند کپی درست کنید و در پشت مثلث‌های کوچکی که قبلا درست کرده بودیم، قرار دهید. قسمت وسط تصویر را خالی نگه دارید تا تپه‌هایی که در مرحله‌ی بعدی درست می‌کنیم، مشخص باشند. اگر مطابق دستورات بالا عمل کرده باشید، تصویری مانند تصویر زیر درست کرده‌اید.

آموزش ایلوستریتور

درست کردن تپه‌ها

به غیر از لایه‌ی Hills همه‌ی لایه‌ها را قفل کنید.
با کمک از ابزار Pen (P) یک شکل موجی درست کنید و رنگ آن را به #8ead28 تغییر دهید. شکل را انتخاب کنید و با استفاده از ابزار Reflect (O) و انتخاب کردن Anchor point پایینی قسمت راست شکل از آن یک کپی در جهت افقی بگیرید. حالا هر دو شکل را انتخاب کنید و با استفاده از ابزار Unite از پنل Pathfinder آن‌ها را ادغام کنید و شکلی مانند تپه درست کنید.

آموزش ایلوستریتور

تپه‌ را در پشت تصویر اصلی و راست‌ترین قسمت قرار دهید، یک کپی کوچک‌تر از آن درست کنید و رنگ آن را به #79981f تغییر دهید، آن را در چپ‌ترین قسمت تصویر قرار دهید و لایه‌ی آن را زیر لایه‌ی تپه‌ی اول قرار دهید. توجه داشته باشید که قسمت‌های پایینی تپه‌ها باید کاملا در پشت جنگل و فضای سبز پنهان شوند.

آموزش ایلوستریتور

برای اضافه کردن جزئیات بیشتر، تپه‌ی سمت چپ را انتخاب کنید و با کلیک راست کردن روی آن، گزینه‌ی Isolate Selected Group را انتخاب کنید تا فقط همان لایه برای تغییرات انتخاب شود. (فایل ایزوله شده پررنگ‌تر از دیگر لایه‌ها می‌شود. حالا ابزار Pen (P) را اتنخاب کنید و یک خط عمودی به حالت زیگزاگ بکشید. قسمت Fill را برای این خط None قرار دهید و برای قسمت Stroke که خط‌های کناری شکل می‌شود عدد 9 px را انتخاب کنید و رنگ آن را به #66801b تغییر دهید. اگر گوشه‌های تیز ایجاد شدند آن‌ها را گرد کنید.
شکل را انتخاب کنید و به قسمت Object> Expand بروید. در پنجره‌ی باز شده تیک گزینه‌ی Stroke را فعال و گزینه‌ی Fill را غیرفعال کنید و دکمه‌ی OK را بزنید. حالا خط شما به حالت یک شکل با Anchor Point های مختلف تغییر کرد.
برای پاک کردن قسمت‌هایی از جاده که از تپه بیرون زدن‌اند،کافی است تپه و جاده را انتخاب کنید و با استفاده از Shape Builder (Shift-M) و نگه داشتن کلید Alt و کلیک کردن بر روی قسمت‌هایی که می‌خواهید حذف شوند، آن‌ها را پاک کنید.
با دو بارکلیک کردن در خارج از شکل ایزوله شده، آن را از حالت ایزوله خارج کنید.

آموزش ایلوستریتور

حالا لایه‌ای که درختان در آن قرار دارند را از حالت قفل خارج کنید، یک درخت مثلثی و یک درخت گرد را انتخاب کنید با فشار دادن Ctrl-C از آن کپی بگیرید. لایه را قفل کنید. لایه‌ی تپه‌ها را انتخاب کنید و با فشار دادن Ctrl-V آن‌ها را وارد لایه‌ی تپه‌ها کنید.
به تعداد دلخواه از آنها کپی بگیرید و اندازه آن‌ها را تغییر دهید. حالا درختان را در جاهای مختلف تپه قرار دهید.

آموزش ایلوستریتور

برای نشان دادن چند تپه‌ی دیگر که عقب‌تر از تپه‌های اولیه قرار دارند، از تپه‌هایی که قبلا ساختیم کپی می‌گیریم و رنگ آن‌ها را به #515c1d تغییر داده و آن‌ها را در پشت تپه‌های اولیه قرار می‌دهیم.(شما می‌توانید اندازه‌ی آن‌ها را نیز تغییر دهید.)
اگر کار‌های بالا را درست انجام داده باشید باید شکلی نزدیک به شکل زیر درست کرده باشید:

آموزش ایلوستریتور

ادامه دارد

چگونه یک منظره‌ی کوهستانی در Illustrator درست کنیم!-قسمت اول

چگونه یک منظره‌ی کوهستانی در Illustrator درست کنیم!-قسمت دوم

منبع:

https://design.tutsplus.com

سینا کشاورز
نویسنده:سینا کشاورزطراح و گرافیست ایموگراف

نظرات کاربران

نام:
ایمیل:
متن نظر:
  • چگونه یک فایل Illustrator را برای After Effects آماده کنیم.
    آموزشچگونه یک فایل Illustrator را برای After Effects آماده کنیم.

    اگر میخواهید یک فایل لایه باز وکتور را در After Effects ببرید و روی آن کار کنید، در این مقاله در باره‌ی چگونگی انجام این کار توضیح خواهیم داد.

    1. ایجاد لایه‌های جداگانه

    اگر فایل وکتور شما کامل شده و فقط از یک یا دو لایه برای کل تصاویر استفاده کرده‌اید، فایل شما برای استفاده در After Effects آماده نیست. برای اینکه بتوانید فایل وکتور خود را به یک انیمیشن یا موشن گرافیک در After Effects تبدیل کنید، باید هر قسمت را که می‌خواهید حرکت کند، یا تغییرات روی آن انجام گیرد، یک لایه‌ی جداگانه باشد.
    به عنوان مثال، اگر میخواهید روی یک لوگوی سه بخشی کار کنید، و هر بخش به صورت جداگانه تغییر کند، باید برای هر بخش یک لایه‌ی جدا درست کنید. ولی اگر همه‌ی بخش‌ها را در یک لایه به صورت فایل ai ذخیره کرده‌اید هنگام وارد‌کردن در After Effects به صورت یک فایل تخت(flat) و تک لایه نمایش داده می‌شود.

    تبدیل فایل ایلوستریتور

    در منوی لایه‌ها در Illustrator در کنار هر آیکون یک شکل دایره‌ای وجود دارد، که نشان‌دهنده‌ی هر یک از عناصر موجود می‌باشد، شما برای جدا کردن هر یک از ابژه‌ها می‌توانید از این گزینه استفاده کنید، یا روی آیکون چشم در سمت چپ هر یک از اشکال کلیک کنید تا هر یک را به صورت جداگانه ببینید.

    چند لایه جدید از قسمت ‘Create New Layer’ در منوی لایه‌ها درست کنید و اسم آن‌ها را تغییر دهید. شاید قرار دادن هر ابژه در یک لایه سخت باشد. برای راحت‌تر کردن این کار، اگر همه‌ی ابژه‌ها در یک لایه قرار دارند، لایه را انتخاب کنید و در منوی لایه‌ها گزینه‌ی Release To Layers انتخاب کنید؛ این عمل، هر یک از ابژه‌ها را به یک لایه‌ی جداگانه تبدیل می‌کند. قبل از ذخیره کردن فایل مطمئن شوید که نام هر لایه را درست انتخاب کردید تا هنگام کارکردن در After Effects راحت بتوانید لایه‌ی مورد نیاز را انتخاب کنید.

    تبدیل فایل ایلوستریتور

    2. انتخاب سایز مناسب برای پروژه

    انتخاب سایز مناسب برای صفحه‌ی کار (Artboard) بسیار مهم است، زیرا اگر شما یک طرح کوچک ایجاد کنید با توجه به رستر بودن برنامه‌ی After Effects، تغییر سایز در این برنامه (After Effects) باعث کم شدن کیفیت ابژه می‌شود. پس قبل از اتمام کار در Illustrator حتمن اندازه‌ی صفحه‌ی کار را با Composition در افترافکت یکسان یا حتی بزرگتر کنید.

    تبدیل فایل ایلوستریتور

    نکته‌ی بعدی قبل از اتمام کار، توجه کردن به بخش‌هایی است که از صفحه‌ی کار بیرون زده‌اند. شاید زمانی که به شکل عکس نگاه می‌کنید، کامل و بدون نقص به نظر برسد، ولی وقتی در After Effects با آن کار میکنید ممکن است هنگام حرکت دادن یا تغییر اندازه دچار مشکل شوید.
    اگر چند صفحه‌ی کار همزمان در Illustrator دارید آنها را به صورت Save as separate files ذخیره کنید تا هرکدام را به صورت جداگانه در After Effects مشاهده کنید.

    3. حالت رنگ را تغییر دهید

    قبل از ذخیره کردن، برای رفتن به After Effects مطمئن شوید که حالت رنگ را به RGB تغییر دهید. CMYK برای چاپ کردن بسیار مناسب است ، اما اگر می‌خواهید که در انیمیشن نهایی رنگ‌ها به همان حالت طراحی شده باشند، RGB ذخیره کنید. –File> Document Color Mode> RGB Color-

    تبدیل فایل ایلوستریتور

    4. انتخاب صحیح نوع فایل ذخیره شده

    فرمت ایده‌آل برای بازکردن یک فایل وکتور به صورت لایه باز فرمت ai است. البته فایل‌های EPS و SVG هم باز می‌شوند، ولی به صورت تک لایه.
    پس فایل وکتور خود را با رفتن به File> Save As> Format: Adobe Illustrator ذخیره کنید.

    تبدیل فایل ایلوستریتور

    5. ورود به After Effects

    وقتی همه کارهای بالا انجام شد، زمان باز‌کردن فایل در After Effects است. از مسیر File> Import> File و انتخاب فایل مورد نظر، یک پنجره جدید باز میشود که می‌توانید تعیین کنید که فایل شما به چه شکل باز شود. از منوی Import Kind در پنجره‌ی باز شده، Composition را انتخاب کنید تا فایل شما به صورت لایه باز، وارد نرم‌افزار شود.
    اگر میخواهید هر یک از لایه‌ها به همان اندازه‌ی اولیه در صفحه‌ی طراحی باشد، Footage Dimensions: Layer Size را انتخاب کنید، و اگر می‌خواهید که هر یک از لایه‌ها به اندازه‌ی کل صفحه‌ی کار باشد از همان منو گزینه‌ی Document Size را انتخاب کنید.

    تبدیل فایل ایلوستریتور

    هنگامی که OK را بزنید یک Composition جدید در پانل پروژه درست می‌شود، با دوبار کلیک کردن بر روی آن تمام لایه‌ها در Timeline باز می‌شوند و شما می‌توانید آنهارا تغییر دهید.

    تبدیل فایل ایلوستریتور

    منبع:

    http://www.creativebloq.com

    20 آبانتلگرامتوئیتر
  • فتوشاپ    Adobe Photoshop
    آموزشفتوشاپ    Adobe Photoshop

    یک پردازشگر گرافیکی است که به دست شرکت ادوبی توسعه یافته و برای ایجاد، ترکیب، ویرایش، بازسازی و یا دگرگونی تصاویر «عکس‌ها» به کار می‌رود. آخرین نسخه‌ی رسمی پایدار این نرم‌افزار نسخه‌ی هجدهم آن است که در ۲ نوامبر ۲۰۱۶ منتشر شد و با اسم ادوب فتوشاپ سی‌سی ۲۰۱۷ شناخته می‌شود. اگرچه در ابتدا فتوشاپ برای ویرایش عکس‌ها جهت چاپ روی کاغذ طراحی شده بود، اما به خاطر تنوع ابزارهایی که در اختیار کاربر می‌گذارد، از آن به طور فزآینده‌ای برای تولید و ویرایش عکس‌ها در فرمت‌های دیجیتال (به خصوص برای استفاده در وب) استفاده می‌شود. فتوشاپ همچنین با دیگر نرم‌افزارهای شرکت ادوبی برای ویرایش و ساخت انیمیشن و لوح‌های فشرده ارتباط قوی دارد. فایل‌ها در فرمت اختصاصی فتوشاپ PSD می‌توانند به نرم‌افزارهای دیگر از قبیل ادوبی ایمیج‌ردی (Adobe Imageready)، ادوب ایلاستریتور (Adobe Illustrator)، ادوب پریمیر (Adobe Premiere)، ادوب افترافکت (Adobe After Effects) و ادوب انکور دی‌وی‌دی (Adobe Encore DVD) صادر شوند و بالعکس، از آنها به فتوشاپ وارد شوند. برای مثال، فتوشاپ CS (نسخه ۹) از ساخت منو و دکمه‌ها برای دی‌وی‌دی پشتیبانی می‌کرد (که بعداً در نرم‌افزار ادوبی انکور دی‌وی‌دی مورد استفاده قرار می‌گیرند).

    در نسخه‌های پیشین، این نرم‌افزار همراه با نرم‌افزار دیگری به نام ادوبی ایمیج‌ردی نصب می‌شد که بر روی آماده‌سازی تصاویر برای وب تمرکز داشت. تنظیم دقیق فرمت، کیفیت، فشرده‌سازی تصاویر و انیمیشن در فرمت GIF از امکانات این برنامه بودند. بعد از خرید شرکت مکرومدیا توسط آدوبی و اضافه شدن برنامه فایرورکس (Adobe Fireworks) به بسته‌های نرم‌افزاری ادوبی، اکثر امکانات این برنامه با فتوشاپ ادغام شدند.

    از دید گرافیکی نرم‌افزار فتوشاپ توانایی کار با چندین نمونه رنگی را دارد، که عبارت‌اند از نمونه‌های رنگی RGB، LAB، CMYK، سیاه و سفید و غیره.
    فتوشاپ قادر به خواندن و نوشتن پرونده‌های تصویری در قالب‌هایی از قبیل TIFF، GIF، JPEG، PNG و غیره است. هم‌چنین فرمت اختصاصی این نرم‌افزار پی‌اس‌دی (به انگلیسی: PSD) نام دارد که مخفف Photoshop Document یا سند فتوشاپ است

    منبع:


    en.wikipedia.org

    11 مهرتلگرامتوئیتر
  • 4 پالت رنگ خلاقانه برای طراحی
    آموزش4 پالت رنگ خلاقانه برای طراحی

    به دنبال الهام گرفتن از طراحی خود هستید؟ استفاده از رنگ‎‌ها به طور موثری می‌تواند راه بسیار مناسبی برای رسیدن به طرح‌های زیبا و چشم‌نواز باشد.

    طراحان به لطف ترکیب‌های بی‌پایانی که از رنگ‌های موجود در چرخ رنگ (color wheel) به دست می‌آید، به دنیایی از ترکیب رنگ‌های غیرمعمول و هیجان‌انگیز دسترسی دارند. از آزمودن رنگ‌ها نترسید. قابلیت اصلی رنگ در تحریک احساسات و هیجان است که یکی از عناصر کلیدی در خلاقیت محسوب می‌شود.

    انتخاب رنگ‌هایی که قبل از شروع طراحی به خوبی با هم هماهنگ هستند، یک راه بسیار خوب برای رسیدن به هماهنگی بصری است. در اینجا چهار ترکیب رنگ زیبا برای شروع کار شما ارائه شده است.

    Modern California .1


     Modern California پالت رنگ

    ترکیبی از دو رنگ گرم و دو رنگ سرد، یک تعادل آرام برای طراحی شما ایجاد می‌‎کند. رنگ سیب سبز، رنگی عالی برای طرح‌هایی است که به طراوت و پاکیزگی اشاره دارند. استفاده از یک رنگ غنی و تیره برای پایه طراحی (#4D4D4D) یک شیوه مناسب برای ایجاد کنتراست با لایه‌های دیگر است.

    Pastel Parfait .2


     Pastel Parfait پالت رنگ

    گروه رنگی پاستل به ارمغان آورنده حس بصری زنانه است و معمولا می‌تواند کمی شسته یا ساییده شده به نظر برسد. اگر با این رنگ‌ها نمی‌توانید پیغام خود را برسانید از رنگهای قویتر استفاده کنید. این تُن از رنگ‌های پودری موجب احساس «شادی» و «روشنی» می‌شود که جهت اشاره به فصل‌های گرم و شلوغ مناسب است.

    Desert Earth .3


     Desert Earth پالت رنگ

    اثر پاییز! تُن‌های خاکی، پاسخ‌های بصری به مواد خام مانند شن، چوب، برگ و درخت هستند. رنگ خامه‌ای یا پوست تخم مرغ را به عنوان یک پس‌زمینه برای مخلوط کردن با رنگ‌های پررنگ در طراحی خود استفاده کنید. این رنگ‌ها کمی گنگ، کم‌رنگ و پیچیده هستند.

    Peachy Green .4


     Peachy Green پالت رنگ

    ترکیبی از دو رنگ کلاسیک «زنانه» با دو رنگ «مردانه»، همجواری ایجاد می‌کند و می‌تواند برای نشان دادن تعادل استفاده شود. رنگ مرجانی، گرمی را نشان می‌دهد، در حالی که سبز به طور سنتی نشانه‌ی «حسادت» و «طبیعت» است، اما در طراحی، چشم را آرام می‌کند و آرامش بصری ایجاد می‌کند.

    امیدواریم که این مطلب باعث تشویق شما به شناخت ترکیب رنگ‌های تونیک و زیبا شود.

    منبع:

    designschool.canva.com

    11 مهرتلگرامتوئیتر