چگونه یک منظره‌ی کوهستانی در Illustrator درست کنیم!-قسمت دوم
آموزشتلگرامتوئیتر

چگونه یک منظره‌ی کوهستانی در Illustrator درست کنیم!-قسمت دوم

همانطور که در مقاله‌ی قبلی مطالعه کردید، توضیحی درباره‌ی درست کردن بخش‌هایی از دریاچه برای یک منظره‌ی کوهستانی 2D ، با استفاده از ابزارهای ساده در ایلوستریتور صحبت کردیم، در ادامه به دیگر بخش‌هایی که برای درست کردن این منظره لازم است می‌پردازیم.

با استفاده از ابزار ellipse (L) یک بیضی به ابعاد 8.5 x 21 px درست کنید و رنگ آن را به #fff75a تغییر دهید. قسمت بالایی بیضی را با استفاده از ابزار Direct selection Tool (A) انتخاب کنید و از حالت منحنی به شکل تیز درآورید.
حالا با استفاده از Direct Selection Tool (A) قسمت چپ و راست شکل را انتخاب کنید و آنها را کمی به سمت پایین بکشید تا شکل به حالت اشک دربیاید. شکل را انتخاب کنید و با استفاده از Rotate Tool (R) و Alt-click بر روی قسمت پایینی شکل نقطه‌ی چرخش آن را مشخص کنید. در پنل Rotate زاویه‌ی 20 درجه را قرار دهید و روی دکمه‌ی Copy کلیک کنید. سپس Crtl-D را فشار دهید تا یک کپی با مشخصات قبلی درست شود، دو شکل جدید را انتخاب کنید و کمی آنها را به سمت پایین بکشید تا در جای درست قرار گیرند.

آموزش ایلوستریتور

دو شکلی که کپی کردید را انتخاب نمایید و ابزار Reflect Tool (O) را فعال کنید(right click> Transform> Reflect). در پنجره‌ی Reflect تیک قسمت Axis را در حالت Vertical قرار دهید و روی دکمه‌ی Copy کلیک کنید. حالا همه‌ی قسمت‌های زرد را انتخلب کنید و با استفاده از Ctrl-G آن‌ها را در یک گروه قرار دهید.
با استفاده از ابزار مستطیل (M) یک مستطیل به ابعاد 62 x 6.5 px درست کنید و رنگ آن را به #c1db35 تغییر دهید، سپس گوشه‌های آن را به حالت منحنی تغییر دهید.
حالا شکل قبلی که مثل گل بود را انتخاب کنید و آن را در قسمت راست مستطیل سبز قرار دهید، لایه‌ی گل را در قسمت لایه‌ها در زیر شکل سبز قرار دهید تا قسمت پایینی گل پنهان شود.
با استفاده از ellipse یک دایره به ابعاد 13 x 13 px با رنگ #fff75a درست کنید و آن را سمت چپ شکل سبز قرار دهید، این شکل را مانند شکل قبلی به زیر لایه‌ی شکل سبز ببرید تا قسمت پایینی پنهان شود.

آموزش ایلوستریتور

با استفاده از روش‌های بالا یک ماهی به رنگ #ace5f6 درست کنید.
توجه داشته باشید که شما می‌توانید از شکل‌هایی که درست کرده‌اید به تعداد دلخواه خود کپی بگیرید و در محل‌های مختلف دریاچه قرار دهید.

آموزش ایلوستریتور

درست کردن فضای سبز و جنگل

در ابتدا با درست کردن چند گل مردابی شروع می‌کنیم، برای درست کردن این شکل ابتدا یک مستطیل عمودی در ابعاد 1.7 x 55 px به رنگ #66801b درست می‌کنیم.
یک مستطیل دیگر در ابعاد 4.25 x 17 px به رنگ #696354 درست می‌کنیم، گوشه‌های تیز آن را کاملن گرد می‌کنیم و آن را در بالای مستطیل قبلی قرار می‌دهیم.
با استفاده از Pen Tool (p) یک مثلث مانند مثلثی که در عکس می‌بینید درست کنید و رنگ آن را به #66801b تغییر دهید، با استفاده از Reflect Tool یک کپی از آن درست کنید، حالا شکل‌هایی که در این این مرحله درست کرده‌اید را انتخاب کنید و آن‌ها را در یک گروه قرار دهید(Ctrl-G).

آموزش ایلوستریتور

حالا یک مستطیل به ابعاد 82 x 78 px به رنگ #c1db35 درست کنید، و گوشه‌های بالایی آن را کاملا گرد کنید، یک خط عمودی در وسط شکل از بالا تا پایین بکشید. شکل و خط را انتخاب کنید و با استفاده از Divide از پنل Pathfinder شکل را از وسط به دو قسمت تبدیل کنید، قسمت چپ شکل را انتخاب کنید و رنگ آن را به #79981f تغییر دهید. تعدادی دایره‌ی کوچک به رنگ #99ba38 در قسمت راست شکل درست کنید. شکل‌هایی که در این مرحله درست کرده‌اید را در یک گروه قرار دهید. حالا شما شکلی بوته مانند ساختید. از بوته یک کپی درست کنید و اندازه‌ی آن را کوچک‌تر از شکل قبلی کرده و آن‌ها را در یک گروه قرار دهید.
به تعداد دلخواه از بوته‌ها کپی درست کنید و در نقاط مختلف قرار دهید و آن‌ها را در زیر لایه‌ی دریاچه قرار دهید.

آموزش ایلوستریتور

برای درست کردن زمین، یک مستطیل با ابعاد 1075 x 57 px به رنگ #a2c430 درست کنید و گوشه‌های آن را کاملن گرد کنید. شکل درست شده را انتخاب کنید و با استفاده از Ctrl-C و Ctrl-B یک کپی در پشت آن درست کنید، شکل درست شده را کمی به سمت پایین بکشید و رنگ آن را به #406e85 تغییر دهید. هر دو شکل را در یک گروه قرار دهید و آنها را در پشت لایه‌ی گل‌ها و بوته‌ها قرار دهید.

آموزش ایلوستریتور

برای اضافه کردن جزئیات بیشتر یک مربع به ابعاد 14 x 14 px به رنگ #79981f درست کنید. با استفاده از ابزار Add Anchor Point Tool (+) و کلیک کردن در وسط خط بالایی مربع یک Anchor Point درگیر درست کنید. حالا با استفاده از ابزار Delete Anchor Point Tool (-) و کلیک کردن بر روی Anchor Point های دو گوشه‌ی بالای مربع، یک مثلث درست کنید (1).
مثلث را با استفاده از ابزار Selection Tool (V) انتخاب کنید و با فشار دادن کلید Enter پنجره‌ی Move را باز کنید. در پنجره‌ی باز شده قسمت Horizontal Position را 0 قرار دهید و در قسمت Vertical Position عدد 14px را وارد کنید و روی کلید Copy کلیک کنید. با استفاده از دستور Ctrl-D از این کار 17 کپی درست کنید و آن‌ها را در یک گروه قرار دهید(2).
یک دایره در ابعاد 110 x 110 px با رنگ #7a7462 درست کنید. یک خط افقی در وسط دایره بکشید و با استفاده از Divide از پنل Pathfinder آن را از وسط ببرید و قسمت پایینی دایره را پاک کنید(3). از این شکل می‌توان به عنوان سنگ استفاده کرد. از نیم دایره‌ی درست شده یک کپی بگیرید و رنگ آن را به #8f8873 تغییر دهید و هر دو شکل را در یک گروه قرار دهید(4).
حالا چمن‌ و سنگ‌ ها را انتخاب کنید و با استفاده از دستور Object > Arrange > Send to back آن‌ها را در لایه‌های پشت بوته و گل ها قرار دهید.

آموزش ایلوستریتور

ادامه دارد

چگونه یک منظره‌ی کوهستانی در Illustrator درست کنیم!-قسمت اول

چگونه یک منظره‌ی کوهستانی در Illustrator درست کنیم!-قسمت سوم

منبع:

https://design.tutsplus.com

سینا کشاورز
نویسنده:سینا کشاورزطراح و گرافیست ایموگراف

نظرات کاربران

نام:
ایمیل:
متن نظر:
  • 10 نکته برای طراحی کارت ویزیت متفاوت
    آموزش10 نکته برای طراحی کارت ویزیت متفاوت

    در طراحی‌های چاپی مهمترین بخش، قسمت نهایی کار است، یعنی چاپ. با توجه به این‌که زمان زیادی برای آماده‌سازی فایل خود گذاشته‌اند، قطعا مایل نیستید که این طرح به دلایل مختلف از چاپخانه برگشت داده شود؛ بنابراین باید از آماده بودن فایل برای چاپ اطمینان حاصل کنید. در این مقاله به چگونگی بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

    تفاوت بین RGB و CMYK

     تفاوت بین RGB و CMYK

    نوع رنگ‌هایی که در نرم‌افزارها استفاده می‌شوند با رنگ‌هایی که در دستگاه‌های چاپ به کار می‌روند، متفاوت است. گرافیک‌های کامپیوتری از رنگ قرمز، سبز و آبی به عنوان رنگ‌های اصلی استفاده می‌کنند که به RGB معروف بوده اما پرینترها از چهار رنگ cyan، magenta، زرد و سیاه استفاده می‌کنند که به اصطلاح به آن CMYK می‌گویند.
    سیستم رنگ RGB دارای طیف وسیعتری از رنگ‌ها نسبت به دستگاه‌های چاپ می‌باشد. اگر فقط برای کار‌های دیجیتالی طراحی می‌کنید سیستم رنگی را RGB و اگر برای کار چاپی طراحی می‌کنید روی CMYK تنظیم کنید. گرچه وقتی در حالت CMYK طراحی می‌کنید، ممکن است رنگی که در صفحه نمایش می‌بینید با رنگ خروجی چاپی متفاوت باشد. یکی از کار‌هایی که می‌تواند این خطا را کاهش دهد استفاده از کد رنگ‌ها به جای انتخاب دستی آن‌ها می‌باشد.

    اهمیت وضوح تصویر

    پنج نکته برای طراحی‌های چاپی : وضوح تصویر

    وقتی برای فرمت‌های وب طراحی می‌کنید، وضوح تصویر در اولویت نیست، ولی وقتی برای یک کار چاپی طراحی انجام می‌دهید، اگر نمی‌خواهید که تصویر شما مات و بی‌کیفیت به نظر برسد وضوح تصویر را در اولویت کار خود قرار دهید.
    برای چاپ، مهم‌ترین نکته‌ای که باید رعایت کنید مقدار DPI (dots per inch) است. همان طور که از نامش پیداست، میزان تراکم نقطه‌هایی است که چاپگر در هر مربع یک اینچی چاپ می‌کند.
    بالاترین مقداری که می‌توان برای این تراکم در نظر گرفت 300 DPI است، DPI بالاتری وجود ندارد. پس قبل از شروع کار این نکته را در نظر داشته باشید.
    توجه داشته باشد که یک میزان تراکم دیگر به اسم PPI (pixels per inch) نیز وجود دارد که برای طراحی‌های فضای دیجیتال به کار می‌رود؛ پس اگر برای یک کار چاپی طراحی می‌کنید، DPI به کار شما می‌آید.

    اهمیت ابعاد کار

    پنج نکته برای طراحی‌های چاپی : ابعاد کار

    در کارهای چاپی ابعاد با توجه به نوع کار (پوستر، کارت ویزیت، بنر و ...) اهمیت بالایی دارد، شاید در هنگام طراحی کیفیت کار خوب به نظر برسد، اما باید توجه کنید که کار در هنگام چاپ چه کیفیتی پیدا می‌کند. یکی از نکات مهم، نوشته‌ها است. برای مثال بهتر است برای کارت‌های ویزیت از فونت‌های باریک استفاده کنید، ولی توجه داشته باشید اندازه‌ی آن هنگام چاپ خوانا باشد.
    نکته‌ی بعدی ابعاد تصاویری است که برای کارهای بزرگ استفاده می‌کنید، اگر از فایل‌های رستر استفاده می‌کنید باید بهترین وضوح تصویر را داشته باشد، ولی اگر از فایل‌های وکتور استفاده می‌کنید در هنگام چاپ با مشکل افت کیفیت روبرو نمی‌شوید.

    خطای برش

    پنج نکته برای طراحی‌های چاپی : خطای برش

    دستگاه‌های برش معمولا خیلی دقیق برش نمی‌زنند. طراحان برای اجتناب از این خطا یک فضای کوچک (معمولا 3 میلی‌متر) در اطراف طراحی در نظر می‌گیرند که در اصطلاح به آن Bleed می‌گویند.

    اهمیت اصلاح کار

    پنج نکته برای طراحی‌های چاپی : اصلاح کار کار

    یکی از مشکلات اصلی در کارهای چاپی بی‌توجهی هنگام طراحی است. وقتی برای کارهای دیجیتال طراحی می‌کنید می‌توانید اشتباهات را بارها درست کنید، ولی هنگامی که یک کار چاپ شد راهی برای درست کردن اشتباهات وجود ندارد. پس قبل از چاپ، چند بار دیگر تمام جزئیات را بررسی کنید که تا جای ممکن خطاها درست شود.

    منبع:

    www.creativebloq.com

    20 آبانتلگرامتوئیتر
  • واقعیت مجازی
    آموزشواقعیت مجازی

    واقعیت مجازی (VR) استفاده از تکنولوژی کامپیوتر برای ایجاد محیط شبیه سازی شده است. برخلاف رابط کاربری سنتی، VR کاربر را درون یک تجربه قرار می‌دهد به طوری که به جای دیدن یک صفحه در مقابل خود، کاربران قادر به تعامل با دنیای سه بعدی هستند. با شبیه سازی، بسیاری از حس‌ها نظیر بینایی، شنیدن، لمس کردن‌ و حتی بویایی، رایانه به دروازه‌ای برای ورود به این جهان مصنوع تبدیل می‌شود.

    تفاوت بین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده چیست؟

    واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، دو روی یک سکه هستند.
    در واقعیت افزوده، کامپیوتر‌ از حسگرها (سنسورها) و الگوریتم‌ها برای تعیین موقعیت و جهت دوربین استفاده می‌کند. سپس تکنولوژی AR یا همان واقعیت افزوده، تصاویر گرافیکی 3D را به دوربین اضافه می‌کند، به عنوان مثال شرکت آمازون با استفاده از این تکنولوژی به مشتریان، این توانایی را می‌دهد که بتوانند اجناسی که می‌خواهند خریداری کنند را، با استفاده از تلفن همراه و قابلیت AR در فضای خانه ببینند و خریداری کنند، به این شکل که اگر شما بخواهید از سایت آمازون چیزی مثل مبل خریداری کنید ابتدا می‌توانید آن را در فضای خانه‌ی خود ببینید.

    ولی در فضای واقعیت مجازی (VR)، به جای استفاده کردن از دوربین و قرار دادن بعضی از اوبژه‌های 3D در فضای واقعی، به طور کل از فضا و اوبژه‌های 3D استفاده کرده و فقط چشم و جهت سر کاربر را مورد بررسی قرار می‌دهد. به عنوان مثال می‌توان به یک سری از بازی‌‌های کنسول PS4 اشاره کرد، که شما می‌توانید با استفاده از هدست‌های مخصوص VR این بازی‌ها را انجام دهید و دقیقا از دید شخصیت اصلی بازی، ببینید.

    منابع:

    www.marxentlabs.com

    www.youtube.com

    www.aparat.com

    15 بهمنتلگرامتوئیتر
  • شروع کار با فتوشاپ
    آموزششروع کار با فتوشاپ

    در این مقاله قصد داریم، شما را با محیط نرم افزار فتوشاپ آشنا کنیم. در ادامه و در مقالات آتی، توضیحات بیشتری در زمینه کار با فتوشاپ ارائه خواهد شد.

    1- بازکردن عکس

    در نوار منو، File>Open را انتخاب کنید تا تصاویر را وارد کنید. در نوار منو، File>New را انتخاب کنید تا از پیش فرض‌ها استفاده کنید و یا به انتخاب خود یک فایل جدید بسازید.

     بازکردن عکس در فتوشاپ

    2- آشنایی بیشتر با محیط کار

    نوار منو (در بالای صفحه) شامل پرونده، ویرایش، تصویر و سایر منوها است که به شما امکان دسترسی به دستورات مختلف، تنظیمات و پانل‌ها را می‌دهد.
    نوار گزینه (زیر نوار منو) گزینه‌هایی را برای ابزاری که در حال کار کردن با آن‌ها هستید، نمایش می‌دهد.
    ابزار پنل (در سمت چپ) حاوی ابزار ویرایش تصاویر و ایجاد آثار هنری است. ابزارهای مشابه با هم گروه بندی شده‌اند. با کلیک و نگه داشتن یک ابزار در پانل، می‌توانید به ابزارهای مرتبط در یک گروه دسترسی پیدا کنید.
    پانل‌ها (در سمت راست) شامل رنگ، لایه‌ها، خواص و سایر پانل‌هایی هستند که دارای کنترل‌های مختلف برای کار با تصاویر هستند. شما می‌توانید فهرست کامل پنل‌ها را در منوی پنجره پیدا کنید.
    پنجره سند (در وسط) فایلی را که در حال حاضر روی آن کار می‌کنید، نمایش می‌دهد. اسناد متعدد باز شده در زبانه‌ها در پنجره Document نشان داده می‌شود.

     آشنایی بیشتر با محیط کار فتوشاپ

    3- یک فرمان را لغو کنید

    برای باز گرداندن آخرین کاری که انجام دادید، در نوار منو، Edit > Undo را انتخاب کنید یا Ctrl + Z برای ویندوز و Com + Z برای مک را فشار دهید.
    برای انجام آخرین چیزی که انجام دادید، در نوار منو، Edit > Redo را انتخاب کنید یا دوباره Ctrl + Z برای ویندوز و Com + Z برای مک را فشار دهید.

     یک فرمان را لغو کنید

    4- ذخیره کردن فایل

    در نوار منو، File > Save یا File > Save As را انتخاب کنید
    اگر فایلی دارید که هنوز نیمه تمام است با فرمت PSD که فرمت فتوشاپ محسوب می‍شود، ذخیره کنید تا لایه‌ها و فایلها به صورت لایه باز در اختیار شما باشد. در غیر این صورت از فرمت‌های jpg یا png که برای کار در سایر نرم‌افزارها به کار می‌روند، استفاده کنید.

     ذخیره کردن فایل در فتوشاپ

    منبع:


    https://helpx.adobe.com

    5 آبانتلگرامتوئیتر