چگونه یک منظره‌ی کوهستانی در Illustrator درست کنیم!-قسمت اول
آموزشتلگرامتوئیتر

چگونه یک منظره‌ی کوهستانی در Illustrator درست کنیم!-قسمت اول

در این آموزش ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه یک منظره‌ی کوهستانی با استفاده از ساده‌ترین ابزارهای ایلوستریتور ایجاد کنید. در این آموزش کدهایی مانند #4bafe3 برای نشان دادن رنگ قسمت مورد نظر به کار رفته که می‌توانید از آن در قسمت رنگ نرم‌افزار استفاده کنید.

باز کردن یک فایل جدید

در ابتدا لازم است یک فایل جدید(File>New / Ctrl+N) با مشخصات زیر ایجاد کنید:
Number of Artboards: 1 Width: 1200 Height: 1200 Units: pixels و در قسمت Advanced:
Color Mode: RGB Raster Effects: Screen (72 ppi) Preview Mode: Default آموزش ایلوستریتور

آماده کردن لایه‌ها

برای اینکه فضای کار مرتبی داشته باشید و راحت‌تر بتوانید در آن کار کنید، بهتر است که هر بخش را در یک لایه‌‌ی جدا قرار دهید. پنل لایه‌ها را باز کنید و پنج لایه در آن بسازید و به ترتیب زیر، از بالا به پایین نام گذاری کنید:
Lake Main Hills Mountains Sky به غیر از لایه‌ی Lake، باقی لایه‌ها را قفل کنید.

آموزش ایلوستریتور

ساختن دریاچه

در ابتدا برای ساختن دریاچه، یک مستطیل با ابعاد 900 x 58 px به رنگ آبی کم رنگ (#4bafe3) با استفاده از ابزار مستطیل (M) در پایین صفحه بکشید. سپس یک مستطیل کوچک‌تر به ابعاد 580 x 40 px بکشید و آن را زیر مستطیل قبلی قرار دهید.

آموزش ایلوستریتور

با استفاده از ابزار Direct Selection Tool یا کلید A گوشه‌های مستطیل بزرگ را انتخاب کنید یا فقط در وسط مستطیل کلیک کنید. دایره‌های کوچکی که در گوشه‌ها مشخص می‌شوند، برای گرد کردن گوشه‌های مستطیل هستند، با کشیدن آن‌ها به سمت مرکز مستطیل می‌توانید گوشه‌ها را گرد کنید یا می‌تواید از Effect > Stylize > Round Corners استفاده کنید. همین کار را برای مستطیل کوچک هم انجام دهید.
هر دو شکل را انتخاب کنید و به وسیله‌ی Unite از پنل Pathfinder آن‌ها را ادغام کنید.

آموزش ایلوستریتور

شکلی که درست کرده‌اید را انتخاب کنید و از آن یک کپی در زیر شکل اول درست کنید(Ctrl+C – Ctrl+B)، سپس شکل دوم را اندکی به سمت پایین بکشید و رنگ آن را مقداری تیره کنید(#406e85) .

آموزش ایلوستریتور

با استفاده از ابزارDirect Selection Tool یا کلید A خط بالایی شکل را انتخاب کنید و یک کپی از آن در روی شکل درست کنید (Ctrl+C – Ctrl+F).
برای درست کردن رنگ آن از این دستور استفاده کنید : Fill=None / Stroke=3px . خط درسته شده را انتخاب کنید و با استفاده از Effect > Distort & Transform > Zig Zag به آن حالت موج دار دهید. در پنجره‌ی باز شده این دستورات را اجرا کنید:
Size: 3 px - Absolute Ridges per segment: 27 برای اعمال افکت به قسمت Object > Expand Appearance بروید.

آموزش ایلوستریتور

با استفاده از ابزار Direct Selection Tool یا کلید A نقطه‌ی ابتدا و انتهای خط را انتخاب کنید و با استفاده از Ctrl+J آن‌ها را به هم وصل کنید و یک حجم به وجود بیاورید. حجم موجی شکل را انتخاب کنید و آن را در بالای شکل اول قرار دهید و برای درست کردن رنگ برای قسمت Fill از #4bafe3 استفاده کنید و قسمت Stroke را به حالت None در بیاورید. حالا شکل موج و قسمت آبی کم رنگ را انتخاب کرده و با استفاده از ابزار Unite در پنل Pathfinder آن‌ها را ادغام کنید.

آموزش ایلوستریتور

حالا قسمت آبی کمرنگ را انتخاب کنید و با فشار دادن دکمه‌ی Enter منوی حرکات را باز کنید. در قسمت Vertical position عدد -10 px را قرار دهید و دکمه‌ی Copy را فشار دهید. رنگ آن را به #73d0ff تغییر دهید و آن را در زیر شکل اصلی قرار دهید (Shift-Ctrl-[ ) .
یک بار دیگر دستورات بالا را اجرا کنید و رنگ آن را به #ace5f6 تغییر دهید.
حالا همه‌ی شکل‌ها را انتخاب کنید و با استفاده از Crtl+G آن‌ها را در یک گروه قرار دهید.

آموزش ایلوستریتور

در مرحله‌ی بعدی با اضافه کردن جزئیات دریاچه‌ را کمی واقعی‌تر می‌کنیم.
با استفاده از ابزار Ellipse (L) یک بیضی بکشید و رنگ آن را به #ace5f6 تغییر دهید. قسمت چپ و راست بیضی را از حالت منحنی درآورید و آن‌ها را به گوشه‌های تیز تبدیل کنید (Shift-C) و یک برگ درست کنید(1).
یک خط از وسط شکل بکشید که دقیقا از وسط دو ضلع تیز رد شود. خط و شکل را انتخاب کنید و از منوی Pathfinder قسمت Divide را انتخاب کنید(2)، آنها را از حالت گروه خارج کنید (Ctrl-Shift-G) و قسمت بالایی را پاک کنید(3).
با استفاده از پنجره‌ی Move از شکل درست شده دو بار کپی بگیرید و آن‌ها را در یک راستا قرار دهید، حالا شکل‌های درست شده را با استفاده از Ctrl-G در یک گروه قرار دهید(4). از این گروه به تعدادی که می‌خواهید کپی درست کنید و در جاهای مختلف دریاچه قرار دهید تا شکلی مانند بازتاب نور خورشید بر روی موج‌های آب درست کنید(5).

آموزش ایلوستریتور

ادامه دارد

چگونه یک منظره‌ی کوهستانی در Illustrator درست کنیم!-قسمت دوم

چگونه یک منظره‌ی کوهستانی در Illustrator درست کنیم!-قسمت سوم

منبع:

https://design.tutsplus.com

سینا کشاورز
نویسنده:سینا کشاورزطراح و گرافیست ایموگراف

نظرات کاربران

نام:
ایمیل:
متن نظر:
  • چگونه لرزش دوربین را در فتوشاپ درست کنیم؟
    آموزشچگونه لرزش دوربین را در فتوشاپ درست کنیم؟

    به عنوان یک عکاس نمی‌توان از یک عکس به خاطر لرزیدن دست هنگام عکس‌برداری منصرف شد. خوشبختانه در فتوشاپ فیلتری وجود دارد که میتواند خرابی‌های عکس را که از لرزش دست به وجود آمده، درست کند.
    گرچه این فیلتر ممکن است، در برخی از عکس‌ها کار‌آمد نباشد، اما می‌توان برای عکس‌هایی که دارای لرزش و نویز کمی هستند، استفاده شود.

    قدم اول

     چگونه لرزش دوربین را در فتوشاپ درست کنیم

    ابتدا عکس مورد نظر را باز کنید، سپس به منوی Filter> Sharpen> Shake Reduction بروید، در اینجا پنجره‌ی مربوط به این فیلتر باز میشود.
    با باز شدن، فتوشاپ تصویر را به طور خودکار تجزیه و تحلیل می‌کند، ماهیت تاری یک منطقه را انتخاب می‌کند که فکر می‌کند بهترین جا برای کاهش لرزش است و تصحیح مناسب تصویر را اعمال می‌کند.

    قدم دوم

     چگونه لرزش دوربین را در فتوشاپ درست کنیم

    هنگامی که بخش Advanced را باز می‌کنید منطقه‌ی تخمینی تاری را مشاهده می‌کنید، که در یک پنجره کوچک نیز به صورت پیش نمایش دیده می‌شود. شما می‌توانید از این منطقه استفاده کنید، یا ‌می‌توانید آن را به مکان دیگری منتقل کنید تا بتوانید میزان درست شفافیت را به دست آورید.

    قدم سوم

     چگونه لرزش دوربین را در فتوشاپ درست کنیم

    قبل از انجام کار، روی عکس زوم می‌کنیم. توجه داشته باشد در پایین سمت راست قسمت جزئیات وجود دارد که به شما نشان می‌دهد چه اتفاقی برای عکس افتاده است. برای فعال کردن این قسمت بر روی آیکون مربع نقطه‌چین (در بالا سمت چپ) کلیک کنید و قسمتی که می‌خواهید جزئیات آن را ببینید را مشخص کنید.

    قدم چهارم

     چگونه لرزش دوربین را در فتوشاپ درست کنیم

    حالا زمان درست کردن یک منطقه‌ی دیگر برای تصحیح لرزش است. توجه داشته باشید منطقه‌ی جدید در قسمت Advanced نمایش داده‌ می‌شود.

    قدم پنجم

     چگونه لرزش دوربین را در فتوشاپ درست کنیم

    شما هر مقداری که بخواهید میتوانید یک منطقه برای تصحیح لرزش عکس درست کنید، که این کار لرزش دوربین را کاهش می‌دهد و شفافیت عکس را بیشتر می‌کند.

    قدم ششم

     چگونه لرزش دوربین را در فتوشاپ درست کنیم

    در نهایت وقتی از نتیجه‌ی کار راضی شدید، روی OK کلیک کنید تا نتیجه پایانی روی عکس اعمال شود.

    منبع:


    http://www.creativebloq.com

    5 آبانتلگرامتوئیتر
  • یک راهنمای سریع برای انتخاب پالت رنگی
    آموزشیک راهنمای سریع برای انتخاب پالت رنگی

    به عنوان یک طراح، کار اصلی که باید برای یک محصول یا پروژه انجام دهیم این است که با در نظر گرفتن اهداف تجاری، یک طرح کاربر پسند درست کنیم. که این موضوع شامل انتخاب درست فونت‌ها، قاب‌ها، رابط کاربری، تایپوگرافی و انتخاب رنگ می‌شود. البته این کار به هیچ وجه ساده نیست.

    بنابراین در این مقاله بیشتر در مورد چگونگی و دلیل استفاده از رنگ‌ها و تاثیرات آنها صحبت می‌کنیم. ابتدا بهتر است با مبانی پایه‌‌ی رنگ آشنا شویم و برای شروع بهتر است با چند اصطلاح درباره‌ی رنگ‌ها آشنا شویم:

    1. Hue یا رنگ - به معنای همان رنگ خالص است مثل قرمز یا آبی.
    2. Chroma یا کروم - به معنای خلوص رنگ است، به عنوان مثال رنگ خاکستری که یه رنگ خنثی است مقدار کروم رنگ آن بسیار پایین است.
    3. Saturation یا اشباع - به معنی قدرت یا ضعف یک رنگ است.
    4. Value به معنی میزان تاریکی یا روشنی رنگ است، به عنوان مثال رنگ سفید High Value و رنگ سیاه ‌Low Value است.
    5. Tone یا تن به معنی رنگ ایجاد شده از ترکیب رنگ خالص با رنگ خاکستری است.
    6. Shade یا سایه به معنی رنگ ایجاد شده از ترکیب رنگ خالص با رنگ سیاه است.
    7. Tint یا ته رنگ به معنی رنگ ایجاد شده از ترکیب رنگ خالص با رنگ سفید است.

    موارد عنوان شده، اصطلاحاتی هستند که برای انواع رنگ‌ها در طراحی استفاده می‌شوند. اگر شما با نرم‌افزاری مانند ‌Photoshop کار کرده باشید حتما با پنل‌هایی که این اسم‌ها را دارند، مواجه شده‌اید. با استفاده از معنی این اصطلاحات قطعا راحت‌تر از آن‌ها استفاده می‌کنید. خب بعد از شناخت کلیِ رنگ‌ها بهتر است بدانیم که چگونه با استفاده از چرخ رنگ (در این مقاله درباره‌ي چرخ رنگ بخوانید) پالت رنگی مناسب را انتخاب کنیم.

    چهار نوع پالت رنگی اصلی

    شما می‌توانید با استفاده از ۱۲ رنگ موجود در چرخ رنگ پالت‌های رنگی مختلفی بسازید که در اینجا ما چهار نوع اصلی آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

    پالت رنگی تک رنگ یا ‌Monochromatic ترکیبی از رنگ خالص و ‌Tone, Shade و Tint همان رنگ است. به عنوان مثال طیفی از رنگ قرمز همراه با ترکیب‌های آن رنگ با خاکستری، سیاه و سفید. این نوع انتخاب طرح رنگ، محافظه کارانه است، استفاده از این نوع پالت‌ها برای کسانی که اطلاعات زیادی درباره‌ی رنگ‌ها ندارند نیز خوب است ولی دقت کنید که استفاده نادرست از این پالت‌ها می‌تواند طراحی شما را زشت و خسته کننده نشان دهد زیرا در این حالت، شما تنها از یک رنگ استفاده می‌کنید و اگر این کار به درستی انجام نشود چشم بیننده را خسته می‌کند.

    پالت رنگی رنگ‌های مشابه یا Analogous استفاده از یک رنگ اصلی و ۳ رنگی که در چرخ رنگ کنار آن قرار دارند است. این پالت‌ها معمولا برای بیان یکپارچگی و یکنواختی در طراحی‌ها استفاده می‌شوند. استفاده از این پالت‌ها می‌تواند کار را آسان کند زیرا با وجود اینکه تمایز زیادی بین رنگ‌ها نیست ولی در عوض کنتراست خوبی درآن‌ها وجود دارد.

    پالت رنگی رنگ‌های مکمل یا ‌Complementary تشکیل شده از رنگ‌هایی هستند که در چرخ رنگ روبروی هم قرار دارند، مانند قرمز-سبز یا آبی-نارنجی. از این پالت‌ها برای برقراری تعادل در طراحی می‌توان استفاده کرد. شما می‌توانید مانند پالت Analogous با استفاده از Tint یا Shade آن رنگ‌ها پالت رنگی خود را افزایش دهید، این کار برای ملایم کردن کنتراست در این نوع پالت کمک بزرگی می‌کند.

    پالت رنگی سه‌گانه یا Triadic تشکیل شده از سه رنگی است که در چرخ رنگ به یک اندازه از هم فاصله دارند، مانند قرمز، زرد و آبی. در این نوع پالت‌های رنگی کار به دلیل تنوع رنگ و معنایی که هر رنگ دارد کار کمی سخت می‌شود. ولی به دلیل تنوع و تضاد رنگ‌ها می‌توان طرح‌های زیبایی درست کرد.

    این‌ها چهار نوع پالت رنگی هستند که بیشترین کاربرد را در طراحی دارند، برای اینکه بتوانید بهتر رنگ‌ها را برای طرح یا پروژه‌ای که روی آن کار می‌کنید انتخاب کنید بهتر است این نکته را بدانید که هر رنگ می‌تواند چه حسی در مخاطب شما ایجاد کند یا به طور کلی تر هر رنگ چه معنایی دارد.

    معانی رنگ‌ها

    1. قرمز: انرژی، قدرت، شور و اشتیاق شدید
    2. نارنجی: شادی، شور و شوق، لذت، خلاقیت
    3. زرد: شادی، تفکر و هوش، انرژی
    4. سبز: جاه طلبی، رشد، طراوت، ایمنی
    5. آبی: آرامش، اعتماد به نفس، هوش و ذکاوت
    6. بنفش: لوکس، جاه طلبی، خلاقیت
    7. سیاه: قدرت، ظرافت و زیبایی، رمز آلود
    8. سفید: پاکیزگی، خلوص، کمال

    این‌ها معانی کلی رنگ‌ها هستند و در مقالات آینده حتما به بررسی دقیق آن‌ها می‌پردازیم. نکته‌ی اصلی که هر طراح گرافیک باید به آن دقت کند این است که با توجه به شخصیت اثر (لزوما شخصیت به معنای فرد نیست و هر اثر هنری دارای شخصیت است)، پروژه یا حتی شخصیت کارفرما و با در نظر گرفتن معنی هر رنگ، به درستی رنگ‌ها را انتخاب کنید تا تاثیر آن بر روی مخاطب بیشتر شود.

    سه نکته برای شروع کار

    برای اینکه بتوانید درک بهتری نسبت به فضاسازی در طرح‌هایتان داشته باشید می‌توانید از طیف رنگی خاکستری استفاده کنید. با استفاده از value های مختلف رنگ خاکستری و بازی با کنتراست آن راحت‌تر می‌توانید حجم‌ها و جای قرار گیری طرح‌هایتان را متوجه شوید.

    روش بعدی که شما می‌توانید از آن استفاده کنید به قانون ۶۰-۳۰-۱۰‌ معروف است: یک روش قدیمی در طراحی داخلی. استفاده از این روش بسیار کاربردی است به طوری که چشم مخاطب را به سمت موضوعی که می‌خواهید به آن بپردازید به آرامی هدایت می‌کند و استفاده از آن بسیار راحت است، به این صورت که ۶۰٪‌ از طراحی را رنگ غالب شما می‌پوشاند، ۳۰٪ رنگ مکمل ثانویه است و ۱۰٪ باقی مانده می‌تواند یک رنگ دیگر باشد که اصطلاحا به آن رنگ لهجه یا accent color می‌گویند.

    یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید از آن برای درست کردن پالت رنگی استفاده کنید، استفاده از ترکیب رنگ‌ها در طبیعت است. به عنوان مثال از ترکیب رنگ‌های یک منظره‌‌ی غروب خورشید استفاده کنید. شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار Adobe Capture کد‌های رنگی که در عکس‌ها هستند را مشخص کنید و یک پالت رنگی درست کنید.

    امیدوارم این مقاله به شما برای شناخت بهتر رنگ و استفاده‌ی درست از آنها کمک کرده باشد. اگر شما کار را تازه شروع کرده‌اید می‌توانید با استفاده از سایت‌هایی که در مقاله‌ی زیر معرفی کردیم از پالت‌های رنگی مختلفی استفاده کنید تا بتوانید چشمتان را به ترکیب رنگ‌ها عادت دهید.

    http://blog.imograph.com/blogDes.php?id=3

    منبع:

    www.invisionapp.com

    10 آذر 97تلگرامتوئیتر
  • تفاوت RGB و CMYK
    آموزشتفاوت RGB و CMYK

    اگر شما به تازگی وارد خانواده بزرگ گرافیست‌ها شدید، این مطلب کمک زیادی به هرچه بیشتر آشنا شدن شما با این فضا می‌کند.

    طراحی گرافیک مانند هر حوزه تخصصی دیگری اصطلاحات منحصربه‌فرد خود را دارد و این خیلی مهم است که از به کاربردن این اصطلاحات نترسیم، زیرا دراینصورت به کارگیری آن‌ها سخت و غیرممکن می‌شود.

    هنگامی که با نرم افزارهای مرتبط با گرافیک کار می‌کنید، می‌توانید حالت رنگ فایل خود را انتخاب کنید.

    از آنجا که در نرم‌افزارهای پرکاربردی مانند فتوشاپ و ایلسترتور بیشتر از دو حالت CMYK و RGB استفاده می‌شود، در اینجا به بررسی این دو حالت پرداخته‌ایم.
     تفاوت RGB و CMYK

    CMYK

    اگر نسخه نهایی تصویر ما قرار است در مجله، روزنامه، انواع کارت‌ها، بنرها و بروشورها به صورت حرفه ایی چاپ شود، لازم است که از یک حالت استاندارد برای آن استفاده کنیم.

    این حالت که CMYK نام دارد، شامل رنگ‌هایC=cyan آبی ،M=magenta قرمز ، Y=yellow زرد و K=black سیاه است.

    شاید جالب باشد بدانید که Black یا همان رنگ سیاه در اینجا از ترکیب c,m,y به دست می‌آید و به این دلیل با K نشان داده می‌شود که با B=blue در RGB اشتباه گرفته نشود.
     تفاوت RGB و CMYK

    RGB

    RGB که مخففR=Red قرمز، G=Green سبزو B=Blue آبی است و برای سنجش و نمایش تصاویر در سیستم‌های الکترونیکی مانند تلویزیون و کامپیوتر و دوربین‌های عکاسی استفاده می‌شود.
     تفاوت RGB و CMYK

    از آنجا که CMYK دارای محدوده رنگی بیشتری نسبت به RGB است، شما می‌توانید در هنگام تبدیل RGB به CMYK به وضوح از دست دادن رنگ‌ها را مشاهده کنید.

    البته قرمز، سبز و آبی موجود در RGB نیز می‌توانند در ابعاد مختلف ترکیب شوند تا هر رنگی را در میلیون‌ها طیف به دست آورند. شدت سطوح R، G و B می‌توانند از 0تا 100 درصد تغییر کنند.

    به این تصاویر که هر چه بیشتر تفاوتCMYK و RGB را نشان می‌دهند با دقت نگاه کنید.
     تفاوت RGB و CMYK

    در واقع تفاوت اصلی این دو حالت رنگ این است که CMYKدر دنیای واقعی و با استفاده از رنگ‌های شیمیایی به دست می‌آید در حالی که RGB در فضای دیجیتالی مانیتورها و انواع LCD,LED و به وسیله پیکسل‌های رنگی به وجود می‌آید. با این توضیح کاملا واضح است که نمی‌توان از CMYK که یک برنامه 32بیتی است، برای طراحی وب استفاده کرد و در مقابل منطقی نیست که ازRGB نیز برای چاپ استفاده شود، زیرا طرح چاپ شده با نسخه دیجیتالی‌اش اختلاف زیادی خواهد داشت.
     تفاوت RGB و CMYK

    برای اینکه تصویری واضح‌تراز اتفاقی که در چاپ می‌افتد داشته باشیم، بایستی مبنا را بر این بگذاریم که رنگ‌های CMYK در چاپ کمی مات‌تر از رنگی که ما در نسخه اصلی خود آماده کرده‌ بودیم، دیده می‌شوند. تصویر زیر مثال خوبی برای درک بهتر این مساله است.
     تفاوت RGB و CMYK

    منبع:


    http://www.creativebloq.com

    http://www.fastprint.co.uk

    24 دیتلگرامتوئیتر