Review: Adobe After Effects cc 2018
آموزشتلگرامتوئیتر

Review: Adobe After Effects cc 2018

همانطور که در مقالات قبلی گفته‌ایم After Effects یک نرم افزار حرفه‌ای برای کسانی است که با تصاویر متحرک کار دارند، در این مقاله درباره‌ی آخرین به روز رسانی این نرم‌افزار و قابلیت‌های جدید آن توضیح کوتاهی می‌دهیم.

در آخرین نسخه‌ی After Effects از مجموعه‌ی CC 2018، شاهد پیشرفت در ابزار‌های 3D و اضافه شدن گزینه‌ی VR هستیم، همچنین تنظیمات GPU در این نسخه کار را برای کاربران آسانتر کرده. همانطور که یک طراح انیمیشن و گرافیک‌های حرکتی به دنبال پیشرفت در مهارت‌های خود است، شرکت ادوبی نیز این مسیر را به خوبی بهبود داده است.

ابزارهای حرکتی بر اساس داده‌ها

 adobe after effects cc 2018

در نسخه‌ی جدید After Effects شما میتوانید با استفاده از فایل‌های JSON یا JavaScript Object Notation به تصاویر خود حرکت دهید. این ابزار‌ها بسیار کاربردی هستند و می‌توانید با استفاده از آن‌ها در زمان انجام کار صرفه جویی کنید. اگر شما با این ابزار‌ها آشنایی ندارید می‌توانید به صورت آنلاین آنها را یاد بگیرید.

لازم به ذکر است که شما فقط فایل‌های JSON را می‌توانید در After Effects وارد کنید، اگر داده‌های دیگری مانند MySQL یا Excel با فرمت CSV دارید باید آن را به فرمت JSON یاMGJSON تبدیل کنید و سپس وارد نرم افزار کنید.
در حالت عادی نرم‌افزارهایی که این فرمت‌ها را می‌توانند تبدیل کنند معمولا به شما فایل raw JSON می‌دهند، که این فرمت در After Effects خوانده نمی‌شود، اما با استفاده از نرم‌افزاری مانند Adobe Dreamweaver امکان تبدیل فایل داده‌ها به فرمت JSON وجود دارد.

مزیت کار با فایل‌های JSON این است که می‌توانید آنها را تغییر دهید و لایه‌ها به صورت خودکار به‌روزرسانی شوند.

Create Nulls From Path

 adobe after effects cc 2018

یکی دیگر از قابلیت‌های نسخه‌ی جدید افترافکت، Create Nulls From Path است که به شما این امکان را می‌دهد، بدون نیاز به نوشتن، بتوانید انیمیشن‌های متحرک خود را بسازید. این پنل می‌تواند از هر مسیر یا شکل Null بسازد و به شما قابلیت کنترل بیشتر بر روی هر لایه را ‌دهد.
برای باز کردن این پنل، به منوی Window بروید و پنل Create Nulls From Path را انتخاب کنید. Path Point را از لایه‌ی خود را انتخاب کنید و کلید Points Follow Nulls را در پنل کلیک نمایید. شما این کار را با فایل‌های وکتور نیز می‌توانید انجام دهید، برای این کار قبل از انجام کار‌های بالا کلید Create Vector Shapes را انتخاب کنید.
مزیت کار کردن با این پنل، کنترل بیشتر بر روی لایه‌ها می‌باشد که به شما توانایی متحرک کردن هر یک از path null هایی که ساخته‌اید را می‌دهد. این پنل می‌تواند با کد‌های JSON نیز کار کند.

360/VR Transitions, Effects, Titles

 adobe after effects cc 2018

ادوبی قابلیت‌هایی برای فضای 3D و VR نیز اضافه کرده که کار در این فضا‌ها را راحت‌تر می‌کند. یکی از ابزارهایی که برای این فضا ساخته شده، ابزاری برای ویرایش ویدیوهای 360 درجه است؛ ابزاری که می‌تواند ویدیوی 360 درجه‌ی شما را به یک مکعب 3D تبدیل کند و شما به راحتی تغییرات را اعمال نمایید.

پیشرفت‌های عملکرد

 adobe after effects cc 2018

در این نسخه شاهد پیشرفت در عملکرد برنامه در نشان دادن افکت‌های اعمال شده هستیم، که این پیشرفت سرعت نرم‌افزار را بدون نیاز به بروزرسانی سخت‌افزاری بیشتر کرده است.

منبع:

www.creativebloq.com

سینا کشاورز
نویسنده:سینا کشاورزطراح و گرافیست ایموگراف

نظرات کاربران

نام:
ایمیل:
متن نظر:
  • تئوری رنگ
    آموزشتئوری رنگ

    در هنر‌های تجسمی به راهنمای عملی برای بیان تاثیرات ترکیب رنگ‌ها تئوری رنگ می‌گویند.
    چشم انسان می‌تواند میلیون‌ها تن از رنگ‌های مختلف را ببیند، اما شاید در بعضی موارد انتخاب دو یا سه مورد از این رنگ‌ها کار سختی به نظر برسد. رنگ‌ها توانایی فوق‌العاده‌ای در بیان احساسات و ادراک دارند، بنابراین انتخاب یک رنگ موثر در کار طراحان، بیشتر از یک انتخاب شخصی است. در این مقاله درباره‌ی تئوری رنگ و روش درست انتخاب رنگ‌ها برای موثر بودن طراحی توضیح می‌دهیم.

    درک رنگ

    یکی از روش‌های ساده برای درک بهتر رنگ‌ها استفاده از چرخ رنگ (COLOR WHEEL) است، که 12 رنگ را با ترکیب سه رنگ اصلی: قرمز، زرد و آبی نشان می‌دهد.

     تئوری رنگ

    چرخ رنگ ابزاری ساده برای ترکیب رنگ‌ها می‌باشد که بر پایه‌ی ترکیب سه رنگ اصلی قرمز، زرد و آبی است و به شما رنگ‌های ثانویه‌ی نارنجی، سبز و بنفش را نشان می‌دهد، و از ترکیب رنگ‌های ثانویه و رنگ‌های پایه به بخش سوم این چرخ می‌رسیم که عبارتند از قرمز-نارنجی، زرد-نارنجی، زرد-سبز، آبی-سبز، آبی-بنفش و قرمز-بنفش. رنگ‌های پایه و ثانویه و نارنجی طیف قابل مشاهده‌ی نور یا رنگ‌های تشکیل دهنده‌ی رنگین کمان می‌باشند.

    قبل از اینکه از چگونگی استفاده از چرخ رنگ برای ایجاد پالت‌های رنگی در طراحی‌ها صحبت کنیم، درباره‌ی برخی از اصطلاحات مربوط به رنگ که به شما در درک بهتر رنگ‌ها کمک می‌کنند توضیح می‌دهیم:

    Hue: در واقع همان رنگ است، به طور کلی به هر یک از 12 رنگ موجود در چرخ رنگ گفته می‌شود.

    Shade: رنگی که به وسیله‌ی رنگ سایه، تیره شده است.

    Tone: ترکیب رنگ با خاکستری.

    Tint: رنگی که به وسیله‌ی رنگ سفید، روشن شده است.

    Saturation: شدت خالص بودن رنگ بستگی به میزان Saturation دارد. (هرچه به رنگ به خاکستری نزدیک‌تر باشد، میزان Saturation پایین‌تر است.)

    Value: اشاره به مقدار تیرگی یا روشنی رنگ دارد.

    هارمونی رنگ

    بعد از درک کلی رنگ، وقت آن است که ببینیم چگونه چرخ رنگ می‌تواند یک منبع عملی برای انتخاب رنگ‌ها در یک طراحی باشد.

    تئوری رنگ

    تک رنگ (Monochromatic): ترکیبی از Shade، Tone و Tint از یک رنگ، به عنوان مثال طیفی از رنگ آبی از رنگ‌‌های روشن تا تیره بوده و این نوع طرح رنگ بیشتر دقیق و محافظه کارانه است.

    رنگ‌های مشابه (Analogous): استفاده از رنگ‌هایی که در چرخ رنگ کنار هم هستند. این نوع طرح رنگ، تطبیق پذیر و استفاده از آن برای پروژه‌های طراحی آسان است.

    رنگ‌های مکمل (Complementary): رنگ‌هایی که در چرخ رنگ روبروی هم قرار دارند، مانند قرمز-سبز یا آبی-نارنجی. رنگ‌های تکمیلی دارای کنتراست و شدت بالایی هستند. این نوع انتخاب رنگ برای طراحی می‌تواند کار دشواری باشد، به ویژه زمانی که از رنگ‌های خالص استفاده می‌کنید.

    رنگ‌های مکمل دوبخشی (Split-Complementary): هر رنگ در چرخ رنگ به علاوه‌ی دو رنگ از یک خانواده که روبروی آن قرار دارد. این ترکیب هم دارای کنتراست بالایی است، اما کار کردن با آن نسبت به رنگ‌های ترکیبی ساده راحت‌تر است.

    سه گانه (Triadic): هر سه رنگ به طور مساوی در چرخ رنگ با هم فاصله دارند.

    Tetradic/Double-Complementary: دو جفت از رنگ‌های مکمل؛ این نوع طرح رنگ بسیار جذاب است، اما شاید به دلیل تعداد رنگ‌ها، کار طراحی را کمی سخت کند.

    علاوه بر ترکیب رنگ‌های موجود در چرخ رنگ، شما می‌توانید با استفاده از رنگ‌هایی که در طبیعت با هم ترکیب شده‌اند پالت‌های رنگی زیادی درست کنید، یا می‌توانید از پالت‌های رنگی که در سایت‌ها وجود دارد، استفاده کنید.

    منبع:

    www.canva.com

    29 آذرتلگرامتوئیتر
  • چگونه یک منظره‌ی کوهستانی در Illustrator درست کنیم!- قسمت چهارم/آخر
    آموزشچگونه یک منظره‌ی کوهستانی در Illustrator درست کنیم!- قسمت چهارم/آخر

    حالا نوبت ساخت کوه و آسمان برای فضای سبز رسیده؛ در قسمت‌های قبل با استفاده از ابزار‌های ساده‌ی ایلوستریتور توضیح دادیم که چگونه دریاچه و فضای سبز را درست کنیم و در این قسمت با استفاده از همان ابزارها به ساخت کوه و آسمان می‌پردازیم.

    برای طراحی کوه ابتدا یک مستطیل به ابعاد 582 x 540 و رنگ 99927b بکشید. کلید + را فشار دهید و با استفاده از این ابزار یک Anchor Point در وسط ضلع بالایی مستطیل اضافه کنید. حالا کلید – را فشار دهید و با استفاده از این ابزار Anchor pointهای دو زاویه‌ی بالا را پاک کنید و یک مثلث درست کنید.

    آموزش ایلوستریتور

    با استفاده از ابزار خط (/) یک خط سیاه با ابعاد 400 px بکشید (توجه داشته باشید که برای رنگ این خط قسمت Fill را خالی بگذارید). خط را انتخاب کنید و به قسمت Effect > Distort & Transform > Zig Zag بروید. در پنجره‌ی باز شده در قسمت سایز 10 px , Absolute را بزنید، در قسمت Ridges per segment عدد 9 را انتخاب کرده و تیک Smooth Points را بزنید و کلید OK را فشار دهید. حالا برای اعمال شدن این افکت به قسمت Object > Expand Appearance بروید.
    از مثلثی که ساختید با استفاده از کلید‌های Ctrl-C و Ctrl-F یک کپی بر روی همان مثلث ایجاد کنید، حالا مثلث دوم و خطی که قبلا کشیده بودید را انتخاب کرده و با استفاده از ابزار Divide از پنل Pathfinder مثلث را ببرید، مثلث بریده شده را از حالت گروه خارج و قسمت پایینی را پاک کنید و رنگ قسمت بالایی را به #e2f0e9 تغییر دهید، حالا شما شکلی شبیه به کوه با قله‌ی برفی ایجاد کردید.

    آموزش ایلوستریتور

    سپس با استفاده از Ctrl-C و Ctrl-F از مثلث اول یک کپی ایجاد کنید، رنگ آن را به #99927b تغییر دهید. برای ایجاد بافت و سایه روی کوه اندازه‌ی این مثلث را مقداری کوچک‌تر می‌کنیم(فقط خط پایینی مثلث). حالا یک مثلث کوچکتر با رنگ #87806c درست کنید.

    آموزش ایلوستریتور

    شما شکل اصلی کوه را درست کردید. حال برای ایجاد یک سایه‌ی تخت برای قسمت چپ آن، دستورات زیر را انجام می‌دهیم.
    مثلث اول را انتخاب و با استفاده از Ctrl-C و Ctrl-F یک کپی از آن درست کنید، روی آن کلیک راست نموده و از قسمت Arrange> Bring to front را انتخاب کنید. حالا با استفاده از Direct selection (A)، Anchor Point قسمت پایین-راست مثلث را انتخاب کنید و آن را تا وسط خط پایینی مثلث بکشید و میزان شفافیت (Opacity) آن را روی 40% قرار دهید و در قسمت Blending Mode مود Multiply را انتخاب نمایید. حالا کل اجزای کوه را در انتخاب کنید و در یک گروه قرار دهید(Ctrl-G).

    آموزش ایلوستریتور

    کوه را در قسمت وسط تصویر اصلی و در پشت تپه‌ها قرار دهید، از آن دو کپی کوچک‌تر درست کنید و در چپ و راست و جلوی آن قرار دهید. دو مثلث دیگر با رنگ #659cad درست کنید و در پشت کوه‌ها قرار دهید.

    آموزش ایلوستریتور

    تقریبا منظره‌ی کوهستانی به پایان رسیده، حالا نوبت آسمان و اجزای آن است. برای درست کردن آسمان ابتدا کل لایه‌ها را به جز لایه‌ی Sky قفل کنید، در مرحله‌ی اول یک مربع در اندازه‌ی 1200 x 1200 px درست کنید و رنگ آن را به #77b8cc تغییر دهید، آن را در وسط Artboard خود قرار دهید.

    آموزش ایلوستریتور

    برای پر کردن فضای خالی آسمان می‌توانید با استفاده از Pen tool یا ابزار مستطیل شکلی با گوشه‌های کاملا گرد که مثل ابر باشد درست کنید. ( #9accdb ) و آن‌‌ها را پشت کوه‌ها قرار دهید.

    آموزش ایلوستریتور

    برای درست کردن ابر‌های اصلی، دو دایره با اندازه‌های مختلف به رنگ سفید درست کنید و آنها را با فاصله روی هم قرار دهید، حالا یک مستطیل با گوشه‌های گرد ایجاد کنید و آن را در وسط دو دایره‌ی دیگر قرار دهید (از عکس زیر پیروی کنید). با استفاده از ابزار Unite از پنل Pathfinder آن‌ها را به یک شکل تبدیل کنید و برای رنگ آن در قسمت Fill کد #e2f0e9 را قرار دهید و قسمت Stroke را خالی بگذارید. چند کپی در اندازه‌های مختلف از آن درست کنید و در قسمت‌های مختلف آسمان قرار دهید.

    آموزش ایلوستریتور

    برای تمام کردن کار فقط به یک خورشید احتیاج داریم.
    برای درست کردن خورشید ابتدا یک دایره در ابعاد 105 x 105 px به رنگ #fff45a ایجاد کنید، یک خط عمودی (/) از وسط دایره بکشید و با استفاده از ابزار Divide در پنل Pathfinder آن را به دو قسمت تقسیم کرده، دایره را از حالت گروه خارج کنید و رنگ قسمت چپ آن را به #fde23d تغییر دهید.
    یک دایره‌ی دیگر به ابعاد 144 x 144 px به رنگ #fbcd30 در پشت دایره‌ی اول درست کنید، به قسمت Effect > Distort & Transform > Zig Zag بروید، در قسمت سایز 5 px / Absolute را بزنید و برای عدد در قسمت Ridges per segment عدد 10 را قرار دهید، تیک قسمت Smooth Points را بزنید و ok را فشار دهید. برای اعمال این افکت به قسمت Object > Expand Appearance بروید. حالا کل اجزای خورشید را انتخاب کنید و در یک گروه قرار داده، آن را در جای مناسب قرار دهید.

    آموزش ایلوستریتور

    منظره‌ی کوهستانی ما به پایان رسید!
    شما میتوانید با استفاده از خلاقیت خود اجزای دیگری نیز با همین ابزارها درست کنید و در این منظره قرار دهید یا یک تصویر دیگر درست کنید.
    امیدواریم که این آموزش به شما کمک کرده باشد تا بتوانید از خلاقیت خود برای خلق کردن کارهای دیگر راحت‌تر استفاده کنید.

    منبع:

    https://design.tutsplus.com

    18 فروردین 97تلگرامتوئیتر
  • واقعیت مجازی
    آموزشواقعیت مجازی

    واقعیت مجازی (VR) استفاده از تکنولوژی کامپیوتر برای ایجاد محیط شبیه سازی شده است. برخلاف رابط کاربری سنتی، VR کاربر را درون یک تجربه قرار می‌دهد به طوری که به جای دیدن یک صفحه در مقابل خود، کاربران قادر به تعامل با دنیای سه بعدی هستند. با شبیه سازی، بسیاری از حس‌ها نظیر بینایی، شنیدن، لمس کردن‌ و حتی بویایی، رایانه به دروازه‌ای برای ورود به این جهان مصنوع تبدیل می‌شود.

    تفاوت بین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده چیست؟

    واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، دو روی یک سکه هستند.
    در واقعیت افزوده، کامپیوتر‌ از حسگرها (سنسورها) و الگوریتم‌ها برای تعیین موقعیت و جهت دوربین استفاده می‌کند. سپس تکنولوژی AR یا همان واقعیت افزوده، تصاویر گرافیکی 3D را به دوربین اضافه می‌کند، به عنوان مثال شرکت آمازون با استفاده از این تکنولوژی به مشتریان، این توانایی را می‌دهد که بتوانند اجناسی که می‌خواهند خریداری کنند را، با استفاده از تلفن همراه و قابلیت AR در فضای خانه ببینند و خریداری کنند، به این شکل که اگر شما بخواهید از سایت آمازون چیزی مثل مبل خریداری کنید ابتدا می‌توانید آن را در فضای خانه‌ی خود ببینید.

    ولی در فضای واقعیت مجازی (VR)، به جای استفاده کردن از دوربین و قرار دادن بعضی از اوبژه‌های 3D در فضای واقعی، به طور کل از فضا و اوبژه‌های 3D استفاده کرده و فقط چشم و جهت سر کاربر را مورد بررسی قرار می‌دهد. به عنوان مثال می‌توان به یک سری از بازی‌‌های کنسول PS4 اشاره کرد، که شما می‌توانید با استفاده از هدست‌های مخصوص VR این بازی‌ها را انجام دهید و دقیقا از دید شخصیت اصلی بازی، ببینید.

    منابع:

    www.marxentlabs.com

    www.youtube.com

    www.aparat.com

    15 بهمنتلگرامتوئیتر