تئوری رنگ
آموزشتلگرامتوئیتر

تئوری رنگ

در هنر‌های تجسمی به راهنمای عملی برای بیان تاثیرات ترکیب رنگ‌ها تئوری رنگ می‌گویند.
چشم انسان می‌تواند میلیون‌ها تن از رنگ‌های مختلف را ببیند، اما شاید در بعضی موارد انتخاب دو یا سه مورد از این رنگ‌ها کار سختی به نظر برسد. رنگ‌ها توانایی فوق‌العاده‌ای در بیان احساسات و ادراک دارند، بنابراین انتخاب یک رنگ موثر در کار طراحان، بیشتر از یک انتخاب شخصی است. در این مقاله درباره‌ی تئوری رنگ و روش درست انتخاب رنگ‌ها برای موثر بودن طراحی توضیح می‌دهیم.

درک رنگ

یکی از روش‌های ساده برای درک بهتر رنگ‌ها استفاده از چرخ رنگ (COLOR WHEEL) است، که 12 رنگ را با ترکیب سه رنگ اصلی: قرمز، زرد و آبی نشان می‌دهد.

 تئوری رنگ

چرخ رنگ ابزاری ساده برای ترکیب رنگ‌ها می‌باشد که بر پایه‌ی ترکیب سه رنگ اصلی قرمز، زرد و آبی است و به شما رنگ‌های ثانویه‌ی نارنجی، سبز و بنفش را نشان می‌دهد، و از ترکیب رنگ‌های ثانویه و رنگ‌های پایه به بخش سوم این چرخ می‌رسیم که عبارتند از قرمز-نارنجی، زرد-نارنجی، زرد-سبز، آبی-سبز، آبی-بنفش و قرمز-بنفش. رنگ‌های پایه و ثانویه و نارنجی طیف قابل مشاهده‌ی نور یا رنگ‌های تشکیل دهنده‌ی رنگین کمان می‌باشند.

قبل از اینکه از چگونگی استفاده از چرخ رنگ برای ایجاد پالت‌های رنگی در طراحی‌ها صحبت کنیم، درباره‌ی برخی از اصطلاحات مربوط به رنگ که به شما در درک بهتر رنگ‌ها کمک می‌کنند توضیح می‌دهیم:

Hue: در واقع همان رنگ است، به طور کلی به هر یک از 12 رنگ موجود در چرخ رنگ گفته می‌شود.

Shade: رنگی که به وسیله‌ی رنگ سایه، تیره شده است.

Tone: ترکیب رنگ با خاکستری.

Tint: رنگی که به وسیله‌ی رنگ سفید، روشن شده است.

Saturation: شدت خالص بودن رنگ بستگی به میزان Saturation دارد. (هرچه به رنگ به خاکستری نزدیک‌تر باشد، میزان Saturation پایین‌تر است.)

Value: اشاره به مقدار تیرگی یا روشنی رنگ دارد.

هارمونی رنگ

بعد از درک کلی رنگ، وقت آن است که ببینیم چگونه چرخ رنگ می‌تواند یک منبع عملی برای انتخاب رنگ‌ها در یک طراحی باشد.

تئوری رنگ

تک رنگ (Monochromatic): ترکیبی از Shade، Tone و Tint از یک رنگ، به عنوان مثال طیفی از رنگ آبی از رنگ‌‌های روشن تا تیره بوده و این نوع طرح رنگ بیشتر دقیق و محافظه کارانه است.

رنگ‌های مشابه (Analogous): استفاده از رنگ‌هایی که در چرخ رنگ کنار هم هستند. این نوع طرح رنگ، تطبیق پذیر و استفاده از آن برای پروژه‌های طراحی آسان است.

رنگ‌های مکمل (Complementary): رنگ‌هایی که در چرخ رنگ روبروی هم قرار دارند، مانند قرمز-سبز یا آبی-نارنجی. رنگ‌های تکمیلی دارای کنتراست و شدت بالایی هستند. این نوع انتخاب رنگ برای طراحی می‌تواند کار دشواری باشد، به ویژه زمانی که از رنگ‌های خالص استفاده می‌کنید.

رنگ‌های مکمل دوبخشی (Split-Complementary): هر رنگ در چرخ رنگ به علاوه‌ی دو رنگ از یک خانواده که روبروی آن قرار دارد. این ترکیب هم دارای کنتراست بالایی است، اما کار کردن با آن نسبت به رنگ‌های ترکیبی ساده راحت‌تر است.

سه گانه (Triadic): هر سه رنگ به طور مساوی در چرخ رنگ با هم فاصله دارند.

Tetradic/Double-Complementary: دو جفت از رنگ‌های مکمل؛ این نوع طرح رنگ بسیار جذاب است، اما شاید به دلیل تعداد رنگ‌ها، کار طراحی را کمی سخت کند.

علاوه بر ترکیب رنگ‌های موجود در چرخ رنگ، شما می‌توانید با استفاده از رنگ‌هایی که در طبیعت با هم ترکیب شده‌اند پالت‌های رنگی زیادی درست کنید، یا می‌توانید از پالت‌های رنگی که در سایت‌ها وجود دارد، استفاده کنید.

منبع:

www.canva.com

سینا کشاورز
نویسنده:سینا کشاورزطراح و گرافیست ایموگراف

نظرات کاربران

نام:
ایمیل:
متن نظر:
  • معانی رنگ‌ها - قسمت چهارم
    آموزشمعانی رنگ‌ها - قسمت چهارم

    سیاه: باوقار، رسمی ، مجلل و محزون

    سیاه می‌تواند یک معنای متفاوت نمادین برای هر کس داشته باشد و هر فرد می‌تواند واکنش متفاوت به این رنگ داشته باشد. رنگ سیاه دارای اثرات قدرتمندی است و می‌تواند با یک شیوه زندگی پیچیده مرتبط باشد، سیاه با افسردگی نیز همراه است، زیرا می‌تواند در استفاده نادرست از آن، انرژی را متوقف کند و جنبه‌های مثبت را از زندگی بیرون بکشد، ما را به سوی ناامیدی و جنبه‌های سیاه و یا منفی زندگی ببرد. درحالی‌که رنگ، بیشتر برای افزایش تشخیص برند به کار می‌رود، دلیلی وجود ندارد که رنگ سیاه (زمانی که به درستی استفاده شود) نتواند به همان اندازه منحصر بفرد، به یاد ماندنی و گویای ویژگی‌های خاص آن برند باشد. سیاه رنگی است که باید آن را جدی گرفت. سیاه از طرفی نمایانگر قدرت، شکوه، وقار و منحصر بودن و از طرفی دیگر مرگ، شیطان و رمز و راز را بیان می‌کند. از فرمالیته تا عزاداری و قدرت، سیاه رنگی جسور و کلاسیک است و شوخی بردار نیست. اولین ارتباط سیاه با رمز و راز، ناشناخته و پنهان است. سیاه رنگی است که به دانش مخفی مرتبط است و حتی ارتباطات زیادی با ایده های جادویی یا رمزآلود دارد. در یک مقیاس کاربردی‌تر، رنگ سیاه رنگی پنهان است. این موضوع، می‌تواند برای مخفی کردن احساسات، جدا کردن خود از جهان، حتی برای پنهان کردن وزن، به عنوان یک رنگ لاغری استفاده می‌شود.

    نکات استفاده: در مقابل سیاه رنگی براق قرار دهید؛ برای تجملی و شیک بودن از فویل طلایی استفاده کنید؛ یا برای بیانیه‌ای ساده و جسورانه با رنگ سفید ترکیب کنید. به محتوا فکر کنید و اینکه سیاه مات یا براق چطور ممکن است پیام برند شما را تغییر دهد.

    ترکیب سیاه مات با براق به نحوی موقر و منحصر بفرد است که برای هویت بصری طراحی A Design Film Festival به کار رفته است. این طراحی کلاسیک و جسورانه‌ست و ساختار و درخشندگی چشمگیری دارد.

    روانشناسی رنگ‌ها

    هویت بصری All For Show پالت سیاه است که با فویل طلایی بر روی آن کار شده و نشان دهنده تجمل و منحصر بفرد بودن است. شفافیت تصاویر، عمق و لایه‌ها را بهتر نشان می‌دهد.

    روانشناسی رنگ‌ها

    استودیو SWG عمدتا با استفاده از رنگ مشکی لوازم‌التحریری با خطوط و اشکال متصل هندسی طراحی کرد تا نام تجاری برند خود را احیا کند. ظاهر کلی آن رسمی، حرفه ای و جدی است.

    روانشناسی رنگ‌ها

    سفید: خلوص، سادگی، معصومیت و مینیمالیسم

    سفید نمایانگر سادگی، خلوص، معصومیت و کمال است. اگر بخواهید یک برند را معرفی کنید که از رنگ سفید برای نشان دادن بی نقص بودن برند خود استفاده کرده آن برند Apple است. سفید بیانگر سادگی در ظاهر و کارکرد محصولات است. سفید همین‌طور با استرس و بی‌روح بودن همراه است، که توسط طراحان استفاده می‌شود تا مینیمالیسم، ظرافت، تمیزی و کیفیت مدرن را منتقل کنند. ویژگی‌های مثبت ارائه شده توسط سفید خالص، بی‌گناهی، سادگی، پاکیزگی، شسته و رفته، باز، برابری و آغازهای جدید است. این رنگ نیز دارای یک قسمت منفی است، دادن ویژگی‌هایی مانند جهل، بی‌اشتهایی، دور، خسته‌کننده، سرد، خالی، یا بحرانی.

    نکات استفاده: زمانی‌که در برندینگ خود از رنگ سفید استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که هویت برند شما در مورد سادگی، خلوص و شفافیت است؛ چون در زمان استفاده از رنگ سفید انتقال هویت به برند کار دشواری است.

    در این طرح Thomas Wightman این سیستم هویتی را طراحی کرد تا استایل شخصی خود را به تصویر بکشد. طرحی تماما سفید با سمبل + مشکی در ابتدا. این برندینگ ساده و مینیمال است.

    روانشناسی رنگ‌ها

    شرکت Lucas Leo Catalano هویت بصری جامعی را برای Orto Botanico، باغ گیاه شناسی واتیکان طراحی کرد. سفید، رنگ‌ها و محتوای ارگانیک و طبیعی را پوشش می‌دهد و خلوص و کمالات طبیعت را به هم مرتبط می‌کند.

    روانشناسی رنگ‌ها

    برند Handvaerk ظرافت، سادگی، بی‌نقصی و لوکس بودن در عین بی‌زرق و برق بودن را ترویج می‌دهد. همه این‌ها را از طریق استفاده از رنگ سفید که رنگ اصالت، صداقت و شفافیت است به مخاطب منتقل کرده است.

    روانشناسی رنگ‌ها

    چند رنگ: تنوع

    نظر شما درمورد استفاده از چند رنگ در یک لوگو، مانند Google, Olympics و NBC چیست؟ گوناگونی رنگ‌ها عموما نشان دهنده تنوع، نماینده مردم، کشورها یا پیشنهادات است. در حالی‌که لوگوهای تک رنگ "اعتبار، جدی بودن، بی‌طرفی و تمرکز" را نشان می‌دهند، لوگوهای چند رنگ نشان می‌دهد که یک برند دارای "حس بازی، باز بودن، غیر رسمی و خلاقیت" است.

    نکات استفاده: وقتی نوبت به چاپ کردن می‌‎رسد رنگ‌های بیشتر به معنای پول بیشتر است پس بودجه خود را در نظر بگیرید (اهمیتی ندارد که معاملات شما فقط آنلاین باشد یا نه). در انتخاب رنگ‌ها دقت کنید که چگونه در هر دو حالت چاپی و دیجیتالی با هم ترکیب می‌شوند. نتیجه نهایی ممکن است در صفحه نمایش و نسخه چاپ شده متفاوت به نظر برسد.

    شرکت New Images System شش نفر کارمند دارد، برند Boymeetsgirl برای هر کارمند یک رنگ اختصاص داده است که طرح آن‌ها در رنگ طوسی و خطی مورب که از لوگو N گرفته شده، مشترک‌اند. به‌طور کلی، این طراحی مفهوم قدرت در تعداد افراد را نشان می‌دهد.

    روانشناسی رنگ‌ها

    برند Giddy+Up علاقه خود به Helvetica، پوسترهای سوئیس استایل و تیشرت‌های مخصوص اسب دوانی را باهم ترکیب کرده است. در مفهوم این طرح از رنگ‌های مختلف بهره برده شده تا تنوع تیشرت‌های اسب دوانی را نشان دهد.

    روانشناسی رنگ‌ها

    شرکت Kokoro & Moi به تولید هویت‌های بصری با رنگ‌های براق و روشن علاقه دارد و برای Hello Ruby هم استثنا قائل نشده است. این کمپانی در فضای تصورات ذهنی یک دختر بچه از تمامی حوزه‌‎های رشته کامپیوتر استفاده می‌کند. رنگ‌هایی جسور و مفرح بیان‌گر خوش‌بینی، کنجکاوی و تنوع است. این رنگ‌ها بخشی از خصوصیات رشته کامپیوتر هستند.

    روانشناسی رنگ‌ها

    درک تاثیر رنگ بر رفتار مصرف کننده، باعث می‌شود که نام تجاری شما موفق شود. داشتن یک ایده واضح در مورد اهداف نام تجاری خود و تماشای مخاطبان‌تان به شما کمک می‌کند تا رنگ‌‎های برجسته ای را برای نام تجاری خود انتخاب کنید.

    منابع:

    www.canva.com

    www.wikipedia.com

    www.colorcom.com

    www.colorpsychology.org

    7 بهمن 97تلگرامتوئیتر
  • فتوشاپ    Adobe Photoshop
    آموزشفتوشاپ    Adobe Photoshop

    یک پردازشگر گرافیکی است که به دست شرکت ادوبی توسعه یافته و برای ایجاد، ترکیب، ویرایش، بازسازی و یا دگرگونی تصاویر «عکس‌ها» به کار می‌رود. آخرین نسخه‌ی رسمی پایدار این نرم‌افزار نسخه‌ی هجدهم آن است که در ۲ نوامبر ۲۰۱۶ منتشر شد و با اسم ادوب فتوشاپ سی‌سی ۲۰۱۷ شناخته می‌شود. اگرچه در ابتدا فتوشاپ برای ویرایش عکس‌ها جهت چاپ روی کاغذ طراحی شده بود، اما به خاطر تنوع ابزارهایی که در اختیار کاربر می‌گذارد، از آن به طور فزآینده‌ای برای تولید و ویرایش عکس‌ها در فرمت‌های دیجیتال (به خصوص برای استفاده در وب) استفاده می‌شود. فتوشاپ همچنین با دیگر نرم‌افزارهای شرکت ادوبی برای ویرایش و ساخت انیمیشن و لوح‌های فشرده ارتباط قوی دارد. فایل‌ها در فرمت اختصاصی فتوشاپ PSD می‌توانند به نرم‌افزارهای دیگر از قبیل ادوبی ایمیج‌ردی (Adobe Imageready)، ادوب ایلاستریتور (Adobe Illustrator)، ادوب پریمیر (Adobe Premiere)، ادوب افترافکت (Adobe After Effects) و ادوب انکور دی‌وی‌دی (Adobe Encore DVD) صادر شوند و بالعکس، از آنها به فتوشاپ وارد شوند. برای مثال، فتوشاپ CS (نسخه ۹) از ساخت منو و دکمه‌ها برای دی‌وی‌دی پشتیبانی می‌کرد (که بعداً در نرم‌افزار ادوبی انکور دی‌وی‌دی مورد استفاده قرار می‌گیرند).

    در نسخه‌های پیشین، این نرم‌افزار همراه با نرم‌افزار دیگری به نام ادوبی ایمیج‌ردی نصب می‌شد که بر روی آماده‌سازی تصاویر برای وب تمرکز داشت. تنظیم دقیق فرمت، کیفیت، فشرده‌سازی تصاویر و انیمیشن در فرمت GIF از امکانات این برنامه بودند. بعد از خرید شرکت مکرومدیا توسط آدوبی و اضافه شدن برنامه فایرورکس (Adobe Fireworks) به بسته‌های نرم‌افزاری ادوبی، اکثر امکانات این برنامه با فتوشاپ ادغام شدند.

    از دید گرافیکی نرم‌افزار فتوشاپ توانایی کار با چندین نمونه رنگی را دارد، که عبارت‌اند از نمونه‌های رنگی RGB، LAB، CMYK، سیاه و سفید و غیره.
    فتوشاپ قادر به خواندن و نوشتن پرونده‌های تصویری در قالب‌هایی از قبیل TIFF، GIF، JPEG، PNG و غیره است. هم‌چنین فرمت اختصاصی این نرم‌افزار پی‌اس‌دی (به انگلیسی: PSD) نام دارد که مخفف Photoshop Document یا سند فتوشاپ است

    منبع:


    en.wikipedia.org

    11 مهرتلگرامتوئیتر
  • حجم دادن به تصویرسازی‌های دو بعدی
    آموزشحجم دادن به تصویرسازی‌های دو بعدی

    معمولا تصاویر دو بعدی بسیار جذاب هستند. درست کردن یک طرح دو بعدی دیجیتال شاید ساده به نظر برسد اما در عین حال می‌تواند یک کار پیچیده باشد. در حجم دادن به کارهای دو بعدی در طراحی‌های وکتور، معمولا این سوال برای طراح پیش می‌آید که آیا طرح به مرحله‌ی پایانی رسیده یا خیر. خب در این آموزش چند راه کوچک را با هم یاد می‌گیریم که طرح‌ها شکل بهتری بگیرند.

    خب، با کشیدن چند شکل ساده شروع می‌کنیم. اینجا از یک جمجمه، کدو تنبل و شکل یک شبح استفاده می‌کنیم. شما می‌توانید به دلخواه خود روی طرح‌های خودتان کار کنید. اگر شما روی کاغذ طراحی کرده‌اید می‌توانید طرحتان را اسکن کنید یا از طرحتان عکس بگیرید و آن را به ایلوستریتور وارد کنید، Opacity آن را روی ۳۰٪ قرار دهید و لایه را قفل کنید.

    آموزش ایلوستریتور

    ابتدا برای طرحتان یک پالت رنگی درست کنید. ما برای طرح‌هایی که در این آموزش با آن‌ها کار می‌کنیم از چند رنگ گرم استفاده می‌کنیم. پالت رنگی ما از چهار رنگ بژ (ffe1b3 #)، نارنجی (f7931e #)، قرمز (d6212a #) و آبی تیره (00001d #) درست شده. رنگ‌های گرم این پالت به خوبی در کنار هم قرار می‌گیرند و آبی تیره برای خط‌های اصلی انتخاب مناسبی است.

    آموزش ایلوستریتور

    برای کشیدن طرح‌ها در ایلوستریتور معمولا از ابزار Pen استفاده می‌کنیم، شما می‌توانید با فشار دادن کلید P آن را فعال کنید. شاید استفاده از این ابزار برای کسانی که تازه کار را با ایلوستریتور شروع کرده‌اند کمی سخت باشد ولی وقتی کار کردن با آن را یاد بگیرید می‌توانید تصاویر فوق‌العاده‌ای بکشید.

    خب برای کشیدن طرح اول که اسکلت هست، با کشیدن منحنی‌های بزرگ شروع می‌کنیم، سپس به منحنی‌های پیچیده‌تر مثل دندان‌ها می‌پردازیم.

    آموزش ایلوستریتور

    کار را با کشیدن جزئیات بیشتر مثل دماغ و چشم‌ها ادامه دهید. پس از کشیدن خط‌های اصلی رنگ سر را بژ و رنگ چشم‌ها و دماغ را آبی تیره کنید. خب، فعلا کارمان با این طرح تمام شده.

    آموزش ایلوستریتور

    شکل بعدی که قرار است روی آن کار کنیم کدو تنبل است. با کشیدن خط‌های دور آن شروع می‌کنیم، سپس ساقه را می‌کشیم و با جزئیات صورت مرحله‌ی اول را تمام می‌کنیم.

    آموزش ایلوستریتور

    زمانی که طرح کلی را کشیدید، شروع به کشیدن شیارهای روی کدو بکنید. رنگ کدو را نارنجی و ساقه را بژ کنید. جزئیات صورت را نیز به آبی تیره تغییر دهید. برای رنگ‌ کردن شیار‌ها باید از رنگی استفاده کنیم که در پالت ما وجود ندارد. پس از رنگ نارنجی استفاده می‌کنیم ولی رنگ شما از رنگ اصلی کدو باید روشن‌تر باشد. زمانی که کارتان با رنگ کردن طرحتان تمام شد لایه‌ها را در یک گروه قرار دهید و سراغ طرح بعدی بروید.

    آموزش ایلوستریتور

    آخرین شکلی که می‌کشیم، شبح است. کشیدن این طرح بسیار ساده است، پس با کشیدن خط‌های دور شبح شروع کنید و با کشیدن چشم‌ها، دماغ و دهان آن را تمام کنید.

    آموزش ایلوستریتور

    بعد از کشیدن خط‌های اصلی شکل، نوبت رنگ کردن آن می‌رسد. رنگ بدنه‌ای اصلی شبح را بژ کنید و برای دماغ و دهان از رنگ آبی تیره استفاده کنید.

    آموزش ایلوستریتور

    حالا برای این که بهتر بتوانید شکل‌هایتان را ببینید رنگ پس‌زمینه را قرمز کنید، با این کار شما کنتراست بالایی بین طرح و پس‌زمینه ایجاد می‌کنید. شاید الان طرحتان تمام شده به نظر برسد، و واقعا همین طور است ولی برای اینکه خروجی بهتری داشته باشیم بهتر است جزئیات بیشتری به آنها اضافه کنیم.

    آموزش ایلوستریتور

    خب برای حجم دادن به طرح‌ها از اضافه کردن سایه شروع می‌کنیم. برای کشیدن سایه‌ها باید تصور کنیم که منبع نور فرضی که سایه ایجاد می‌کند از کدام زاویه می‌تابد. اگر منبع نور فرضی ما از بالا در سمت چپ شکل بتابد سایه‌ای که ایجاد می‌کند در پایین سمت راست طرحمان است. خب ابزار Pen را انتخاب کنید(کلید P)، در قسمتی که می‌خواهید سایه ایجاد کنید شکل سایه را بکشید، از سر اسکلت یک کپی روی سایه ایجاد کنید و از پنل Pathfinder فرمان Insert را اعمال کنید(۱). با این کار سایه‌ای که درست کرده‌اید دقیقا روی سر اسکلت قرار دارد.(۲) برای رنگ سایه از خاکستری روشن استفاده کنید، پنل Transparency را باز کنید و در قسمت مد Multiply را انتخاب کنید، با ابزار Pen یک سایه‌ی سفید در قسمت چپ بالای سر بکشید(۳). با این کار کنتراست بین قسمت‌های نور خورده و سایه دار را مشخص می‌کنید.

    آموزش ایلوستریتور

    در مرحله‌ی بعدی برای جدا کردن تصویر از پس‌زمینه دور تصویر را خط می‌کشیم. ابزار Pen را انتخاب کنید و با فاصله‌ی کم از طرحتان خطی بکشید که مانند شکل اصلی شما باشد(۲). زمانی که کارتان تمام شد رنگ داخل شکل جدید را آبی تیره کنید و سراغ طرح بعدی بروید.

    آموزش ایلوستریتور

    شکل بعدی که به آن حجم می‌دهیم کدو تنبل است. ابزار Pen را انتخاب کنید؛ در سمت راست قسمت پایین کدو شکل سایه را بکشید. از قسمت سر کدو یک کپی روی سایه درست کنید و از پنل Pathfinder فرمان Intersect را انجام دهید، رنگ سایه را خاکستری روشن کنید، حالا از پنل Transparency مد رنگ را به Multiply تغییر دهید(۲). حالا برای ایجاد کنتراست بین قسمت های روشن و سایه دار تصویر یک شکل با رنگ سفید در قسمت بالایی سمت چپ شکل بکشید و Opacity آن را روی ۴۰٪ قرار دهید (۳).

    آموزش ایلوستریتور

    حالا مثل شکل قبلی (اسکلت) برای جدا کردن شکل از پس‌زمینه با استفاده از ابزار Pen دور آن خط بکشید و رنگ آن را به آبی تیره تغییر دهید.

    آموزش ایلوستریتور

    برای درست کردن شکل آخر نیز کارهای بالا را انجام می‌دهیم. با استفاده از ابزار Pen شکل سایه را ایجاد می‌کنیم و از بدن شبح یک کپی روی سایه ایجاد کرده و از پنل Pathfinder فرمان Intersect را اعمال می‌کنیم(۱). رنگ سایه را خاکستری روشن کرده و با استفاده از پنل Transparency مد آن را روی Multiply قرار می‌دهیم(۲). بعد از انجام این کارها یک سایه‌ به رنگ سفید در سمت چپ قسمت بالایی شبح درست می‌کنیم.

    آموزش ایلوستریتور

    در نهایت برای اینکه تصویر شبح از پس‌زمینه جدا شود با استفاده از ابزار Pen دور آن خط می‌کشیم و رنگ آن را به آبی تیره تغییر می‌دهیم.

    “آموزش

    خب، به نظر میرسد که طراحی ما تمام شده. بیایید با هم به تصاویر نگاه کنیم، تصاویر کاملا بی نقص هستند و آماده‌ی به نمایش گذاشتن هستن، ولی برای اینکه جلوه‌ی بهتری داشته باشند شاید بتوانیم چند تغییر کوچک برای آنها انجام دهیم تا شاید تصاویر شخصیت بگیرند.

    آموزش ایلوستریتور

    برای این کار با استفاده از ابزار Pen چند شکل کوچک برای جزئیات بیشتر درست می‌کنیم. من در اینجا از اشکال سه ستاره، دو رعد و برق و سه شکل اشک استفاده میکنم.

    آموزش ایلوستریتور

    حالا این جزئیات را کنار شکل‌های اصلی خود قرار دهید، دقت داشته باشید تعداد زیاد یا شکل‌های پیچیده برای این جزئیات انتخاب نکنید.

    آموزش ایلوستریتور

    تبریک میگم، کار شما به پایان رسید.

    منبع:

    www.tutpad.com

    15 آذر 97تلگرامتوئیتر