هشت نکته‌ی کلیدی برای طراحان گرافیک
آموزشتلگرامتوئیتر

هشت نکته‌ی کلیدی برای طراحان گرافیک

برای اینکه یک طراح موفق باشید، چه نکاتی را باید بدانید؟ در این مقاله سعی خواهیم کرد، نکاتی کوتاه برای بهبود طراحی‌هایتان ارائه دهیم.

1- اظهار نظر / خلاقیت

هشت نکته‌ی کلیدی برای طراحان گرافیک

طراحان گرافیک خوب از تصویرهای استفاده شده یا موارد دیگری که در اطرافشان وجود دارد، استفاده نمی‌کنند. آنها خلق می‌کنند! آنها طرح‌های اصلی را براساس ایده‌ی مشتری طراحی می‌کنند و سپس از این طرح‌ها به عنوان پایه‌ای برای آنچه در نهایت در وب یا چاپ نمایش داده می‌شود، استفاده می‌کنند.

2- تایپوگرافی

هشت نکته‌ی کلیدی برای طراحان گرافیک

تایپوگرافی، ممکن است عنصر کوچکی به نظر برسد، اما یکی از مهارت‌هایی است که حتی درعصر دیجیتال نیز نابود نشده است. کاربران، نسبت به طراحی فونت همانند محتوای محصولات واکنش‌های مثبت و منفی نشان می‌دهند. تایپوگرافی زبان متن در طراحی گرافیک است، پس یک فرد حرفه‌ای موفق، باید به آن مسلط باشد.

3- نرم‌افزارهای طراحی

هشت نکته‌ی کلیدی برای طراحان گرافیک

Photoshop، Illustorator و InDesign فقط چند نمونه از بی‌شمار برنامه‌های کاربردی‌ای هستند که برای طراحی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال طراحان گرافیک باتوجه به نیاز خود، همیشه باید تعداد محدودی از این نرم‌افزارها را بشناسند و پیگیر نرم‌افزارهای کاربردی جدید باشند.

4- نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای

هشت نکته‌ی کلیدی برای طراحان گرافیک

گاهی اوقات مشتریان چیزی فراتر از یک عکس می‌خواهند، به عنوان مثال آنها یک انیمیشن ساده یا اینفوگرافیک می‌خواهند. اگر بخواهید این پروژه‌های چند رسانه‌ای را توسعه دهید، بهتر است یک برنامه مانند Acrobat را یاد بگیرید.

5- تئوری رنگ

هشت نکته‌ی کلیدی برای طراحان گرافیک

رنگ شناسی فقط برای نقاشان نیست. این کار بسیار دقیق و ظریف بوده و دانستن اینکه چگونه رنگ‌ها را استفاده یا ترکیب کنیم، یک مهارت ارزشمند است. مخاطب، ناخودآگاه رنگ‌ها را ارزیابی می‌کند و این‌که این رنگ‌ها چگونه و به چه منظور انتخاب شده‌اند، در روند معرفی محصول نقش مهمی دارد.

6- طراحی وب/HTML و CSS پایه

هشت نکته‌ی کلیدی برای طراحان گرافیک

از آنجا که زبان‌های برنامه نویسی HTML و CSS تابع ساختار و سبک هستند، طراحان گرافیک باید اطلاعاتی در خصوص این زبان‌ها بدانند تا قادر به استفاده از مهارت‌های خود برای دستکاری در صفحه یا محل تصویر باشند. در هر صورت این مهارت، فرصت‌های کاری شما را گسترش می‌دهد.

7- بهینه سازی طرح/تبدیل

هشت نکته‌ی کلیدی برای طراحان گرافیک

طراحان باید در خصوص چگونگی ساماندهی عناصر در یک صفحه، اطلاعات کافی داشته باشند تا این عناصر در صفحه، واضح بوده و راهنمایی برای بازدید کنندگان باشند.

8- طراحی چاپ

هشت نکته‌ی کلیدی برای طراحان گرافیک

اگرچه ما وارد عصر دیجیتال شده‌ایم، اما چاپ هنوز زنده است و برای درک مخاطب، مهم است. طراحان گرافیک باید فضای رنگی، فرآیند چاپ، جداسازی رنگ، طرح شبکه و صفحات اصلی را بدانند. به یاد داشته باشید که حتی شرکت‌های وب-محور در نهایت نیازمند برخی عناصر چاپی هستند تا از آنها در رویدادها، تبلیغات چاپی و تجاری استفاده کنند.

فراموش نکنید که لازم نیست به طور کلی همه‌ی نرم‌افزارها و مهارت‌ها را به صورت حرفه‌ای بلد باشید، بلکه بهتر است، دانشی سطحی از هرکدام برای پیشبرد بهتر کار به دست آورید. آموزش آنلاین به ویژه برای یادگیری HTML و CSS، فتوشاپ و طراحی وب گزینه مناسبی محسوب می‌شود. اگر شما این مهارت‌ها را ندارید، اما می‌خواهید شغلی را در طراحی گرافیک آغاز کنید، الان زمان یادگیری است.

منابع:


http://www.skilledup.com

سینا کشاورز
نویسنده:سینا کشاورزطراح و گرافیست ایموگراف

نظرات کاربران

نام:
ایمیل:
متن نظر:
  • فتوشاپ    Adobe Photoshop
    آموزشفتوشاپ    Adobe Photoshop

    یک پردازشگر گرافیکی است که به دست شرکت ادوبی توسعه یافته و برای ایجاد، ترکیب، ویرایش، بازسازی و یا دگرگونی تصاویر «عکس‌ها» به کار می‌رود. آخرین نسخه‌ی رسمی پایدار این نرم‌افزار نسخه‌ی هجدهم آن است که در ۲ نوامبر ۲۰۱۶ منتشر شد و با اسم ادوب فتوشاپ سی‌سی ۲۰۱۷ شناخته می‌شود. اگرچه در ابتدا فتوشاپ برای ویرایش عکس‌ها جهت چاپ روی کاغذ طراحی شده بود، اما به خاطر تنوع ابزارهایی که در اختیار کاربر می‌گذارد، از آن به طور فزآینده‌ای برای تولید و ویرایش عکس‌ها در فرمت‌های دیجیتال (به خصوص برای استفاده در وب) استفاده می‌شود. فتوشاپ همچنین با دیگر نرم‌افزارهای شرکت ادوبی برای ویرایش و ساخت انیمیشن و لوح‌های فشرده ارتباط قوی دارد. فایل‌ها در فرمت اختصاصی فتوشاپ PSD می‌توانند به نرم‌افزارهای دیگر از قبیل ادوبی ایمیج‌ردی (Adobe Imageready)، ادوب ایلاستریتور (Adobe Illustrator)، ادوب پریمیر (Adobe Premiere)، ادوب افترافکت (Adobe After Effects) و ادوب انکور دی‌وی‌دی (Adobe Encore DVD) صادر شوند و بالعکس، از آنها به فتوشاپ وارد شوند. برای مثال، فتوشاپ CS (نسخه ۹) از ساخت منو و دکمه‌ها برای دی‌وی‌دی پشتیبانی می‌کرد (که بعداً در نرم‌افزار ادوبی انکور دی‌وی‌دی مورد استفاده قرار می‌گیرند).

    در نسخه‌های پیشین، این نرم‌افزار همراه با نرم‌افزار دیگری به نام ادوبی ایمیج‌ردی نصب می‌شد که بر روی آماده‌سازی تصاویر برای وب تمرکز داشت. تنظیم دقیق فرمت، کیفیت، فشرده‌سازی تصاویر و انیمیشن در فرمت GIF از امکانات این برنامه بودند. بعد از خرید شرکت مکرومدیا توسط آدوبی و اضافه شدن برنامه فایرورکس (Adobe Fireworks) به بسته‌های نرم‌افزاری ادوبی، اکثر امکانات این برنامه با فتوشاپ ادغام شدند.

    از دید گرافیکی نرم‌افزار فتوشاپ توانایی کار با چندین نمونه رنگی را دارد، که عبارت‌اند از نمونه‌های رنگی RGB، LAB، CMYK، سیاه و سفید و غیره.
    فتوشاپ قادر به خواندن و نوشتن پرونده‌های تصویری در قالب‌هایی از قبیل TIFF، GIF، JPEG، PNG و غیره است. هم‌چنین فرمت اختصاصی این نرم‌افزار پی‌اس‌دی (به انگلیسی: PSD) نام دارد که مخفف Photoshop Document یا سند فتوشاپ است

    منبع:


    en.wikipedia.org

    11 مهرتلگرامتوئیتر
  • Raster و Vector چه فرقی دارند؟
    آموزشRaster و Vector چه فرقی دارند؟

    این سوال توسط بسیاری از طراحان تازه کار و افراد علاقه‌مند پرسیده می‌شود. وقت آن است که تفاوت میان رستر و وکتور را روشن کنیم.

     Raster و Vector چه فرقی دارند؟

    دو نوع گرافیک کامپیوتری وجود دارد : گرافیک شطرنجی یا رستر(Raster) و گرافیک برداری (Vector) گرافیک رستر، تصاویری هستند که به وسیله‌ی تقسیم کردن تصویر به عناصر کوچکتر تصویر که پیکسل نامیده می‌شوند ساخته میشود. پیکسلها، محتوای اطلاعاتی مثل کنترل شفافیت و رنگ می‌باشند، که این اطلاعات می‌توانند در هر یک از پیکسل‌ها برای هر جزء برنامه نگهداری شوند.

     Raster و Vector چه فرقی دارند؟

    گرافیک برداری روشی در تولید و ذخیره‌ی فایل‌های تصویری کامپیوتری است که در آن تصویر در قالب مجموعه‌ای از مشخصات هندسی نقاط، خط‌ها، منحنی و چند ضلعی‌ها ذخیره می‌شود. واژه‌ی بردار در این کاربرد معنایی وسع‌تر از یک خط راست دارد.

     Raster و Vector چه فرقی دارند؟

    در ادامه شاید این سوال برایتان پیش بیاید که کدام فرمت گرافیکی بهتر است؟!.
    در اینجا می‌توان گفت که هر کدام دارای نکات مثبت و منفی هستند که با توجه به نوع کار گرافیکی که قرار است انجام شود باید از آن‌ها استفاده کرد. گرافیک شطرنجی قادر به نمایش هزاران رنگ در یک تصویر واحد است. درواقع ویرایش رنگ در گرافیک شطرنجی فراتر از یک گرافیک برداری انجام می‌شود و اینکه تصاویر رستر اغلب فایل‌های سنگینی هستند، در حالی که فایلهای وکتور نسبتا سبک‌ترند. به یاد داشته باشید تصاویر وکتور بهتر است برای آرم‌ها و تصویرسازی استفاده شود و تصاویر رستر در عکاسی دیجیتال استاندارد به کار می‌رود و معمولا هنگامی که تصاویر به صورت دیجیتالی منتشر می‌شوند، برای تمام گرافیک‌ها اعم از برداری یا شطرنجی قابل استفاده می‌باشند.

    منبع:


    www.psprint.com

    11 مهرتلگرامتوئیتر
  • طراحان گرافیک از چه ابزارهایی استفاده می‌کنند؟
    آموزشطراحان گرافیک از چه ابزارهایی استفاده می‌کنند؟

    به طور کلی طرح‌هایی که در حال حاضر برای طراحی گرافیکی انجام می‌شود بر روی رایانه است. یا بهتر است بگوییم به دلیل پیشرفت‌های زیاد تکنولوژی هر طراح گرافیک، لازم است که به وسیله‌ی نرم‌افزار و سخت‌افزارهای طراحی برای پیشبرد بهتر کار خود، کار کند.

     طراحان گرافیک از چه ابزارهایی استفاده می‌کنند؟

    تعداد زیادی نرم‌افزار طراحی گرافیک وجود دارد که هر گروه از آنها شاخه‌های مختلفی را شامل می‌شوند و طراحان از نرم‌افزارهای دو بعدی با فرمت شطرنجی (Raster) یا برداری (Vector) در طرح‌بندی برای تبلیغات، بیلبورد، مجلات و... استفاده می‌کنند.

     طراحان گرافیک از چه ابزارهایی استفاده می‌کنند؟

    برای شروع طراحی گرافیک، شما حداقل به یک ویرایشگر Raster مثل Adobe Photoshop و یک ویرایشگر Vector مانند Adobe Illustrator نیاز دارید در حالی که نرم‌افزارهای رایگانی مثل Gimp و Inkscape وجود دارند. این نرم‌افزارهای رایگان، طراح را قادر می‌سازد تا بدون هیچ هزینه‌ای، اصول اولیه را یاد ‌بگیرد. همچنین می‌توانند طرح‌ها را به صورت حرفه‌ای اجرا کنند و به عنوان برنامه اصلی استفاده شوند. تفاوت در این است که برنامه‌های رایگان و متن باز (Free and Open-source) به دلیل عدم هماهنگی در فرمت فایل‌ها، در فرآیند کار حرفه‌ای مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

     طراحان گرافیک از چه ابزارهایی استفاده می‌کنند؟

    علاوه بر نرم‌افزارهای طراحی، طراحان از ابزارهای دیجیتال مانند تبلت برای طراحی یا رنگ کردن طرح استفاده می‌کنند. البته تبلت‌ها و ابزارهای دیجیتال مشابه، برای کارهای مختلفی استفاده می‌شوند و فقط محدود به طراحی با قلم نیستند، به عنوان مثال طراحان سه بعدی از تبلت برای ساخت مجسمه استفاده می‌کنند. مثلا تبلت‌های Wacom cintiq را میتوان نام برد که طراحان از آن‌ها به همراه نرم‌افزارهایی مثل Corel Drew یا Adobe Painter برای کارهای دو بعدی و Maya و Blender برای کارهای سه بعدی استفاده می‌کنند.

    منبع:


    GraphicDesignDgreeHub.com

    11 مهرتلگرامتوئیتر