چگونه یک فایل Illustrator را برای After Effects آماده کنیم.
آموزشتلگرامتوئیتر

چگونه یک فایل Illustrator را برای After Effects آماده کنیم.

اگر میخواهید یک فایل لایه باز وکتور را در After Effects ببرید و روی آن کار کنید، در این مقاله در باره‌ی چگونگی انجام این کار توضیح خواهیم داد.

1. ایجاد لایه‌های جداگانه

اگر فایل وکتور شما کامل شده و فقط از یک یا دو لایه برای کل تصاویر استفاده کرده‌اید، فایل شما برای استفاده در After Effects آماده نیست. برای اینکه بتوانید فایل وکتور خود را به یک انیمیشن یا موشن گرافیک در After Effects تبدیل کنید، باید هر قسمت را که می‌خواهید حرکت کند، یا تغییرات روی آن انجام گیرد، یک لایه‌ی جداگانه باشد.
به عنوان مثال، اگر میخواهید روی یک لوگوی سه بخشی کار کنید، و هر بخش به صورت جداگانه تغییر کند، باید برای هر بخش یک لایه‌ی جدا درست کنید. ولی اگر همه‌ی بخش‌ها را در یک لایه به صورت فایل ai ذخیره کرده‌اید هنگام وارد‌کردن در After Effects به صورت یک فایل تخت(flat) و تک لایه نمایش داده می‌شود.

تبدیل فایل ایلوستریتور

در منوی لایه‌ها در Illustrator در کنار هر آیکون یک شکل دایره‌ای وجود دارد، که نشان‌دهنده‌ی هر یک از عناصر موجود می‌باشد، شما برای جدا کردن هر یک از ابژه‌ها می‌توانید از این گزینه استفاده کنید، یا روی آیکون چشم در سمت چپ هر یک از اشکال کلیک کنید تا هر یک را به صورت جداگانه ببینید.

چند لایه جدید از قسمت ‘Create New Layer’ در منوی لایه‌ها درست کنید و اسم آن‌ها را تغییر دهید. شاید قرار دادن هر ابژه در یک لایه سخت باشد. برای راحت‌تر کردن این کار، اگر همه‌ی ابژه‌ها در یک لایه قرار دارند، لایه را انتخاب کنید و در منوی لایه‌ها گزینه‌ی Release To Layers انتخاب کنید؛ این عمل، هر یک از ابژه‌ها را به یک لایه‌ی جداگانه تبدیل می‌کند. قبل از ذخیره کردن فایل مطمئن شوید که نام هر لایه را درست انتخاب کردید تا هنگام کارکردن در After Effects راحت بتوانید لایه‌ی مورد نیاز را انتخاب کنید.

تبدیل فایل ایلوستریتور

2. انتخاب سایز مناسب برای پروژه

انتخاب سایز مناسب برای صفحه‌ی کار (Artboard) بسیار مهم است، زیرا اگر شما یک طرح کوچک ایجاد کنید با توجه به رستر بودن برنامه‌ی After Effects، تغییر سایز در این برنامه (After Effects) باعث کم شدن کیفیت ابژه می‌شود. پس قبل از اتمام کار در Illustrator حتمن اندازه‌ی صفحه‌ی کار را با Composition در افترافکت یکسان یا حتی بزرگتر کنید.

تبدیل فایل ایلوستریتور

نکته‌ی بعدی قبل از اتمام کار، توجه کردن به بخش‌هایی است که از صفحه‌ی کار بیرون زده‌اند. شاید زمانی که به شکل عکس نگاه می‌کنید، کامل و بدون نقص به نظر برسد، ولی وقتی در After Effects با آن کار میکنید ممکن است هنگام حرکت دادن یا تغییر اندازه دچار مشکل شوید.
اگر چند صفحه‌ی کار همزمان در Illustrator دارید آنها را به صورت Save as separate files ذخیره کنید تا هرکدام را به صورت جداگانه در After Effects مشاهده کنید.

3. حالت رنگ را تغییر دهید

قبل از ذخیره کردن، برای رفتن به After Effects مطمئن شوید که حالت رنگ را به RGB تغییر دهید. CMYK برای چاپ کردن بسیار مناسب است ، اما اگر می‌خواهید که در انیمیشن نهایی رنگ‌ها به همان حالت طراحی شده باشند، RGB ذخیره کنید. –File> Document Color Mode> RGB Color-

تبدیل فایل ایلوستریتور

4. انتخاب صحیح نوع فایل ذخیره شده

فرمت ایده‌آل برای بازکردن یک فایل وکتور به صورت لایه باز فرمت ai است. البته فایل‌های EPS و SVG هم باز می‌شوند، ولی به صورت تک لایه.
پس فایل وکتور خود را با رفتن به File> Save As> Format: Adobe Illustrator ذخیره کنید.

تبدیل فایل ایلوستریتور

5. ورود به After Effects

وقتی همه کارهای بالا انجام شد، زمان باز‌کردن فایل در After Effects است. از مسیر File> Import> File و انتخاب فایل مورد نظر، یک پنجره جدید باز میشود که می‌توانید تعیین کنید که فایل شما به چه شکل باز شود. از منوی Import Kind در پنجره‌ی باز شده، Composition را انتخاب کنید تا فایل شما به صورت لایه باز، وارد نرم‌افزار شود.
اگر میخواهید هر یک از لایه‌ها به همان اندازه‌ی اولیه در صفحه‌ی طراحی باشد، Footage Dimensions: Layer Size را انتخاب کنید، و اگر می‌خواهید که هر یک از لایه‌ها به اندازه‌ی کل صفحه‌ی کار باشد از همان منو گزینه‌ی Document Size را انتخاب کنید.

تبدیل فایل ایلوستریتور

هنگامی که OK را بزنید یک Composition جدید در پانل پروژه درست می‌شود، با دوبار کلیک کردن بر روی آن تمام لایه‌ها در Timeline باز می‌شوند و شما می‌توانید آنهارا تغییر دهید.

تبدیل فایل ایلوستریتور

منبع:

http://www.creativebloq.com

سینا کشاورز
نویسنده:سینا کشاورزطراح و گرافیست ایموگراف

نظرات کاربران

نام:
ایمیل:
متن نظر:
  • گرافیست با طراح گرافیک چه تفاوتی دارد؟
    آموزشگرافیست با طراح گرافیک چه تفاوتی دارد؟
    "شغلی را انتخاب کن که عاشق آن هستی. در این صورت، حتی یک روز هم در زندگی‌ات مجبور به کار کردن نخواهی بود." کنفوسیوس

    احتمالا شما با این نقل و قول از کنفوسیوس آشنا هستید. فیلسوف قرن ششم که از فیلسوف به سیاستمدار، نویسنده و معلم تبدیل شد. رویکرد او برای پیدا کردن شغل مناسب به استفاده از فرصت‌‎های امروز برای درست کردن آینده‌ی بهتر اشاره دارد. در حالی‌که شما تصمیم می‌گیرید چه کارهایی را برای بقیه زندگی انجام دهید، دنبال فرصت‌ها در زمینه‌هایی هستید که در حال حاضر از آن لذت می‌برید.

    گرافیست به چه کسی می‌گویند؟ آیا طراح گرافیک همان گرافیست است؟ شغل‌های مربوط به گرافیک چیست؟ و سوال‌های متعددی که ذهن ما را درگیر می‌کنند.
    شاید در ابتدا نتوانیم متوجه فرق بین گرافیست ( Graphic Artist ) و طراح گرافیک ( Graphic Designer) شویم، ولی این دو با هم فرق دارند.

    در ابتدا باید گفت هر دو در مواردی با هم اشتراک دارند:
    - هر دو برای انجام کار، بر روی عنصرهای بصری تکیه می‌کنند.
    - هر دو در فرمت‌های دیجیتال و چاپ دستی کار می‌کنند.
    - و البته هر دو کلمه‌ی " گرافیک " را دارند.
    شاید کار این دو مربوط به هم باشد ولی نقشی جدا در پیشبرد اهداف دارند.

    گرافیست:

    معمولا هدف یک گرافیست کمک کردن به ایده یا داستان به وسیله‌ی تصاویر است. گاهی اوقات هیچ منطقی برای ایجاد طرح وجود ندارد و در مواردی نیز تصاویر، پلت فرمی برای یک داستان کامل هستند. هیچ محدودیتی برای نوع یا میزان ابزارهایی که گرافیست می‌تواند استفاده کند، وجود ندارد. به طور کلی، هیچ سخت‌گیری در اصول طراحی نیست، اما این موضوع، بدان معنی نیست که آنها را نادیده بگیریم. یک گرافیست می‌تواند با توجه به ایده، قوانین طراحی را بشکند.

    برای درک بهتر گرافیست، بهتر است به شغل‌هایی که می‌تواند انجام دهد اشاره کنیم:
    - کاریکاتور (Cartoons)
    - تصویر سازی (Illustration)
    - رمان گرافیکی (Graphic novels)
    - کتابهای کمیک (Comic books)
    - تصاویر متحرک (Movie illustrations)

    با توجه به این موارد می‌توان گفت، گرافیست به هنر بیشتر تمایل دارد. کار هنری گرافیست می‌تواند طیف وسیعی از موضوعات را پوشش دهد. در طرح‌های گرافیست، هر قطعه از مجموعه از یک قانون واحد پیروی نمیکند؛ اگر قصد گرافیست یک داستان باشد، در مرحله اول نمایش تصویر مهم است و طرح کلی داستان در رتبه‌ی دوم قرار می‌گیرد. در واقع هدف اصلی گرافیست سرگرم کردن بیننده است.

    در انتها می‌توان به این اشاره کرد که کار گرافیست بستگی به هدف موضوع میتواند دستی یا دیجیتال باشد.

    طراح گرافیک:

    در این باره میتوان گفت هدف طراح گرافیک این است که با کمک طراحی، بیننده را با محتوا آشنا کند، در دنیای طراحی گرافیک، محتوا نقش اصلی را دارد و هدف طراحی کمک به بهینه سازی اطلاعات در هنگام ارائه یک قالب بصری است.

    برای درک بهتر طراح گرافیک بهتر است به شغل‌هایی که می‌تواند انجام دهد اشاره کنیم:
    - اطلاع رسانی تصویری (infographic)
    - طراحی چاپ (Print Design)
    - طراحی دیجیتال (Digital Design)
    - طراحی وب (Web Design)
    - طراحی آموزشی (Instructional Design)
    - طراحی ارائه (Presentation Design)
    - طراحی نشان (Logo Desing)

    معیار مشترک همه‌ی این کارها این است که در تمام این موارد طراحی برای نشان دادن محتوا انجام می‌شود. به عنوان مثال: طراحی گرافیک در طراحی فرآیند بازاریابی یک شرکت اعم از بروشور، آگهی‌ها ، کارت‌های کسب و کار، تبلیغات، وب سایت و ... طراحی منسجمی را دنبال می‌کند. هدف اصلی طراح گرافیک این است که محتوا را به شیوه‌ای جذاب به نمایش بگذارد. ترکیب و چگونگی طراحی وابسته به محتوا انجام می‌شود. باید به این نکته اشاره کرد که طراحی گرافیک به ترکیب محتوا وابسته است. در حال حاضر، بیشتر طراحی‌های گرافیکی به صورت دیجیتال انجام می‌شود اما طراحی گرافیک نیز می‌تواند برای یک فرمت دیجیتال یا چاپی تولید شود.

    جمع بندی:

    طراحان گرافیک به دلیل پارامترهای محتوا و رسانه (بروشور، وب سایت، پوستر و...) باید از رهنمودهای سخت‌گیرانه استفاده کنند، اما گرافیست به دلیل امکانات نامحدود ایده و داستان، دستورالعمل‌های سهل‌گیرانه‌تری را دنبال کنند. در واقع تفاوت اصلی بین یک طراح گرافیک و گرافیست اهمیت تصاویر درون کار است.

    منبع:


    http://blog.catmedia.com

    5 آبانتلگرامتوئیتر
  • شروع کار با فتوشاپ
    آموزششروع کار با فتوشاپ

    در این مقاله قصد داریم، شما را با محیط نرم افزار فتوشاپ آشنا کنیم. در ادامه و در مقالات آتی، توضیحات بیشتری در زمینه کار با فتوشاپ ارائه خواهد شد.

    1- بازکردن عکس

    در نوار منو، File>Open را انتخاب کنید تا تصاویر را وارد کنید. در نوار منو، File>New را انتخاب کنید تا از پیش فرض‌ها استفاده کنید و یا به انتخاب خود یک فایل جدید بسازید.

     بازکردن عکس در فتوشاپ

    2- آشنایی بیشتر با محیط کار

    نوار منو (در بالای صفحه) شامل پرونده، ویرایش، تصویر و سایر منوها است که به شما امکان دسترسی به دستورات مختلف، تنظیمات و پانل‌ها را می‌دهد.
    نوار گزینه (زیر نوار منو) گزینه‌هایی را برای ابزاری که در حال کار کردن با آن‌ها هستید، نمایش می‌دهد.
    ابزار پنل (در سمت چپ) حاوی ابزار ویرایش تصاویر و ایجاد آثار هنری است. ابزارهای مشابه با هم گروه بندی شده‌اند. با کلیک و نگه داشتن یک ابزار در پانل، می‌توانید به ابزارهای مرتبط در یک گروه دسترسی پیدا کنید.
    پانل‌ها (در سمت راست) شامل رنگ، لایه‌ها، خواص و سایر پانل‌هایی هستند که دارای کنترل‌های مختلف برای کار با تصاویر هستند. شما می‌توانید فهرست کامل پنل‌ها را در منوی پنجره پیدا کنید.
    پنجره سند (در وسط) فایلی را که در حال حاضر روی آن کار می‌کنید، نمایش می‌دهد. اسناد متعدد باز شده در زبانه‌ها در پنجره Document نشان داده می‌شود.

     آشنایی بیشتر با محیط کار فتوشاپ

    3- یک فرمان را لغو کنید

    برای باز گرداندن آخرین کاری که انجام دادید، در نوار منو، Edit > Undo را انتخاب کنید یا Ctrl + Z برای ویندوز و Com + Z برای مک را فشار دهید.
    برای انجام آخرین چیزی که انجام دادید، در نوار منو، Edit > Redo را انتخاب کنید یا دوباره Ctrl + Z برای ویندوز و Com + Z برای مک را فشار دهید.

     یک فرمان را لغو کنید

    4- ذخیره کردن فایل

    در نوار منو، File > Save یا File > Save As را انتخاب کنید
    اگر فایلی دارید که هنوز نیمه تمام است با فرمت PSD که فرمت فتوشاپ محسوب می‍شود، ذخیره کنید تا لایه‌ها و فایلها به صورت لایه باز در اختیار شما باشد. در غیر این صورت از فرمت‌های jpg یا png که برای کار در سایر نرم‌افزارها به کار می‌روند، استفاده کنید.

     ذخیره کردن فایل در فتوشاپ

    منبع:


    https://helpx.adobe.com

    5 آبانتلگرامتوئیتر
  • کالیبره کردن رنگ‌ها برای پروژه‌های چاپی
    آموزشکالیبره کردن رنگ‌ها برای پروژه‌های چاپی

    تطابق رنگ در طراحی‌های چاپی، در مانیتور و هنگام چاپ مساله‌ی مهمی است که اکثر طراحان با آن آشنایی دارند. در اینجا به چند راه ساده برای اینکه مانیتور خود را با چاپگرها کالیبره کنید، می‌پردازیم.

    کالیبره کردن چیست؟

    به فرآیند تطابق رنگ هنگام طراحی با نسخه‌ی نهایی چاپی، کالیبره کردن می‌گویند. به این معنی که از درستی انتخاب رنگ‌ها در هنگام طراحی برای چاپ اطمینان حاصل کنید.

    بهینه‌ سازی فضای کار

     کالیبره کردن رنگ‌ها برای پروژه‌های چاپی

    بعضی از شایع‌ترین مشکلات تطابق رنگ می‌تواند با بهینه سازی فضای کار درست شوند. تابش‌های نوری در مانیتور، کار کردن در فضاهای تاریک یا بسیار روشن و حتی زاویه‌ای که از آن به مانیتور نگاه می‌کنید می‌توانند مشکلاتی در ادراک درست رنگ به‌وجود بیاورند.
    مانیتور خود را طوری تنظیم کنید که کاملا آن را از روبرو مشاهده کنید. بسیاری از مانیتورها با چند درجه تغییر از زاویه دید (چه در جهت عمودی چه افقی)، در ادراک رنگ‌ها مشکل ایجاد می‌کنند.
    چیدمان محیط کار خود را با توجه به نورهای محیط تغییر دهید، تا بازتاب‌های نوری را در مانیتور خود از بین ببرید.

    استفاده از مانیتورهای مناسب

     کالیبره کردن رنگ‌ها برای پروژه‌های چاپی

    محدودیت‌هایی برای تجهیزات ارزان قیمت وجود دارد، که مستقیما بر انتخاب درست رنگ‌ها تاثیر می‌گذارند. مانیتورهای ارزان قیمت ممکن است از تمام محدوده‌ی رنگ‌ها پشتیبانی نکنند، که این موضوع می‌تواند منجر به اشتباهات رنگ در چاپ شود.

    مشکلات بینایی

     کالیبره کردن رنگ‌ها برای پروژه‌های چاپی

    یکی از مشکلات متداول در تشخیص درست رنگ‌ها مشکلات بینایی است، که می‌تواند در پروژه‌های چاپی مشکل ساز شود.

    کالیبره کردن صفحه نمایش

     کالیبره کردن رنگ‌ها برای پروژه‌های چاپی

    بعد از درست کردن محیط کار و مشکلات بینایی، مورد بعدی بررسی رنگ‌هایی است که مانیتور نشان می‌دهد. بهترین راه برای انجام این کار، کالیبره کردن مانیتور است. راه‌های زیادی برای این کار وجود دارد که ساده‌ترین آنها استفاده از یک ابزار کالیبره کردن مانند Spyder5ELITE است.
    این دستگاه با اندازه گیری نور محیط و میزان نور منتشر شده از مانیتور شما تنظیمات فضای رنگی را انجام می‌دهد. اگر نمی‌خواهید که دستگاهی مانند آن را تهیه کنید، می‌توانید برای اطمینان از درست بودن رنگ‌های چاپی، در ابتدا رنگ‌های اصلی را بر روی کاغذ چاپ کنید و از آن‌ها برای کالیبره کردن رنگ‌های مانیتور خود استفاده کنید.
    به این نکته توجه کنید که روش دوم فقط برای همان چاپگر قابل استفاده است.

    کار در فضای رنگی مناسب

     کالیبره کردن رنگ‌ها برای پروژه‌های چاپی

    حتمن به این موضوع توجه کردید که در فضای کاری نرم‌افزارها فضاهای رنگی متفاوتی وجود دارد. تمام کامپیوترها به صورت پیش‌فرض از فضای رنگی RGB استفاده می‌کنند، هنگامی که شما یکی از نرم‌افزارهای Adobe را نصب می‌کنید فضاهای رنگی AdobeRGB و CMYK را مشاهده می‌کنید. برای طراحی‌های چاپی، بهتر است از فضای رنگی CMYK استفاده کنید. برای درک بهتر تفاوت‌های بین RGB و CMYK مقاله‌ی پنج نکته برای طراحی چاپی را مطالعه کنید.

    شبیه سازی طرح چاپی

     کالیبره کردن رنگ‌ها برای پروژه‌های چاپی

    شما می‌توانید در نرم‌افزارها، نسخه‌ی چاپی را شبیه سازی کنید تا یک نمونه‌ی نسبتا دقیق از کار چاپی را قبل از چاپ مشاهده کنید. برای مثال، در نر‌م افزار فتوشاپ می‌توانید این کار را از منوی View> Proof Setup انجام دهید.

    مشورت با فعالان حوزه چاپ

     کالیبره کردن رنگ‌ها برای پروژه‌های چاپی

    اگر می‌خواهید یکی از کارهای قبلی خو را مجددا چاپ کنید، یک نمونه از چاپ قبلی را به چاپخانه بدهید تا بتوانند آنها را با هم مقایسه کنند و خطاها را ازبین ببرند. شاید اینکار کاملا دقیق نتواند مشکلات رنگی را درست کند، اما راه حل ساده ای می‌باشد.

    استفاده از کد رنگ‌ها

     کالیبره کردن رنگ‌ها برای پروژه‌های چاپی

    یکی از راه‌های موثر برای از بین بردن خطای رنگ در چاپ استفاده کردن از کدهای رنگی است. نمونه‌های مختلفی وجود دارد که معتبرترین آن‌ها کتابخانه‌های رنگی Pantone است. اگر نمی‌خواهید برای این کار هزینه کنید، می‌توانید از کدهای رنگی که در سایت‌های مختلف وجود دارند استفاده کنید، اما بدون شک Pantone بهترین گزینه است.

    منبع:

    www.creativebloq.com

    12 آذرتلگرامتوئیتر