10 نکته برای طراحی کارت ویزیت متفاوت
آموزشتلگرامتوئیتر

10 نکته برای طراحی کارت ویزیت متفاوت

در طراحی‌های چاپی مهمترین بخش، قسمت نهایی کار است، یعنی چاپ. با توجه به این‌که زمان زیادی برای آماده‌سازی فایل خود گذاشته‌اند، قطعا مایل نیستید که این طرح به دلایل مختلف از چاپخانه برگشت داده شود؛ بنابراین باید از آماده بودن فایل برای چاپ اطمینان حاصل کنید. در این مقاله به چگونگی بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

تفاوت بین RGB و CMYK

 تفاوت بین RGB و CMYK

نوع رنگ‌هایی که در نرم‌افزارها استفاده می‌شوند با رنگ‌هایی که در دستگاه‌های چاپ به کار می‌روند، متفاوت است. گرافیک‌های کامپیوتری از رنگ قرمز، سبز و آبی به عنوان رنگ‌های اصلی استفاده می‌کنند که به RGB معروف بوده اما پرینترها از چهار رنگ cyan، magenta، زرد و سیاه استفاده می‌کنند که به اصطلاح به آن CMYK می‌گویند.
سیستم رنگ RGB دارای طیف وسیعتری از رنگ‌ها نسبت به دستگاه‌های چاپ می‌باشد. اگر فقط برای کار‌های دیجیتالی طراحی می‌کنید سیستم رنگی را RGB و اگر برای کار چاپی طراحی می‌کنید روی CMYK تنظیم کنید. گرچه وقتی در حالت CMYK طراحی می‌کنید، ممکن است رنگی که در صفحه نمایش می‌بینید با رنگ خروجی چاپی متفاوت باشد. یکی از کار‌هایی که می‌تواند این خطا را کاهش دهد استفاده از کد رنگ‌ها به جای انتخاب دستی آن‌ها می‌باشد.

اهمیت وضوح تصویر

پنج نکته برای طراحی‌های چاپی : وضوح تصویر

وقتی برای فرمت‌های وب طراحی می‌کنید، وضوح تصویر در اولویت نیست، ولی وقتی برای یک کار چاپی طراحی انجام می‌دهید، اگر نمی‌خواهید که تصویر شما مات و بی‌کیفیت به نظر برسد وضوح تصویر را در اولویت کار خود قرار دهید.
برای چاپ، مهم‌ترین نکته‌ای که باید رعایت کنید مقدار DPI (dots per inch) است. همان طور که از نامش پیداست، میزان تراکم نقطه‌هایی است که چاپگر در هر مربع یک اینچی چاپ می‌کند.
بالاترین مقداری که می‌توان برای این تراکم در نظر گرفت 300 DPI است، DPI بالاتری وجود ندارد. پس قبل از شروع کار این نکته را در نظر داشته باشید.
توجه داشته باشد که یک میزان تراکم دیگر به اسم PPI (pixels per inch) نیز وجود دارد که برای طراحی‌های فضای دیجیتال به کار می‌رود؛ پس اگر برای یک کار چاپی طراحی می‌کنید، DPI به کار شما می‌آید.

اهمیت ابعاد کار

پنج نکته برای طراحی‌های چاپی : ابعاد کار

در کارهای چاپی ابعاد با توجه به نوع کار (پوستر، کارت ویزیت، بنر و ...) اهمیت بالایی دارد، شاید در هنگام طراحی کیفیت کار خوب به نظر برسد، اما باید توجه کنید که کار در هنگام چاپ چه کیفیتی پیدا می‌کند. یکی از نکات مهم، نوشته‌ها است. برای مثال بهتر است برای کارت‌های ویزیت از فونت‌های باریک استفاده کنید، ولی توجه داشته باشید اندازه‌ی آن هنگام چاپ خوانا باشد.
نکته‌ی بعدی ابعاد تصاویری است که برای کارهای بزرگ استفاده می‌کنید، اگر از فایل‌های رستر استفاده می‌کنید باید بهترین وضوح تصویر را داشته باشد، ولی اگر از فایل‌های وکتور استفاده می‌کنید در هنگام چاپ با مشکل افت کیفیت روبرو نمی‌شوید.

خطای برش

پنج نکته برای طراحی‌های چاپی : خطای برش

دستگاه‌های برش معمولا خیلی دقیق برش نمی‌زنند. طراحان برای اجتناب از این خطا یک فضای کوچک (معمولا 3 میلی‌متر) در اطراف طراحی در نظر می‌گیرند که در اصطلاح به آن Bleed می‌گویند.

اهمیت اصلاح کار

پنج نکته برای طراحی‌های چاپی : اصلاح کار کار

یکی از مشکلات اصلی در کارهای چاپی بی‌توجهی هنگام طراحی است. وقتی برای کارهای دیجیتال طراحی می‌کنید می‌توانید اشتباهات را بارها درست کنید، ولی هنگامی که یک کار چاپ شد راهی برای درست کردن اشتباهات وجود ندارد. پس قبل از چاپ، چند بار دیگر تمام جزئیات را بررسی کنید که تا جای ممکن خطاها درست شود.

منبع:

www.creativebloq.com

سینا کشاورز
نویسنده:سینا کشاورزطراح و گرافیست ایموگراف

نظرات کاربران

نام:
ایمیل:
متن نظر:
  • چگونه یک منظره‌ی کوهستانی در Illustrator درست کنیم!-قسمت اول
    آموزشچگونه یک منظره‌ی کوهستانی در Illustrator درست کنیم!-قسمت اول

    در این آموزش ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه یک منظره‌ی کوهستانی با استفاده از ساده‌ترین ابزارهای ایلوستریتور ایجاد کنید. در این آموزش کدهایی مانند #4bafe3 برای نشان دادن رنگ قسمت مورد نظر به کار رفته که می‌توانید از آن در قسمت رنگ نرم‌افزار استفاده کنید.

    باز کردن یک فایل جدید

    در ابتدا لازم است یک فایل جدید(File>New / Ctrl+N) با مشخصات زیر ایجاد کنید:
    Number of Artboards: 1 Width: 1200 Height: 1200 Units: pixels و در قسمت Advanced:
    Color Mode: RGB Raster Effects: Screen (72 ppi) Preview Mode: Default آموزش ایلوستریتور

    آماده کردن لایه‌ها

    برای اینکه فضای کار مرتبی داشته باشید و راحت‌تر بتوانید در آن کار کنید، بهتر است که هر بخش را در یک لایه‌‌ی جدا قرار دهید. پنل لایه‌ها را باز کنید و پنج لایه در آن بسازید و به ترتیب زیر، از بالا به پایین نام گذاری کنید:
    Lake Main Hills Mountains Sky به غیر از لایه‌ی Lake، باقی لایه‌ها را قفل کنید.

    آموزش ایلوستریتور

    ساختن دریاچه

    در ابتدا برای ساختن دریاچه، یک مستطیل با ابعاد 900 x 58 px به رنگ آبی کم رنگ (#4bafe3) با استفاده از ابزار مستطیل (M) در پایین صفحه بکشید. سپس یک مستطیل کوچک‌تر به ابعاد 580 x 40 px بکشید و آن را زیر مستطیل قبلی قرار دهید.

    آموزش ایلوستریتور

    با استفاده از ابزار Direct Selection Tool یا کلید A گوشه‌های مستطیل بزرگ را انتخاب کنید یا فقط در وسط مستطیل کلیک کنید. دایره‌های کوچکی که در گوشه‌ها مشخص می‌شوند، برای گرد کردن گوشه‌های مستطیل هستند، با کشیدن آن‌ها به سمت مرکز مستطیل می‌توانید گوشه‌ها را گرد کنید یا می‌تواید از Effect > Stylize > Round Corners استفاده کنید. همین کار را برای مستطیل کوچک هم انجام دهید.
    هر دو شکل را انتخاب کنید و به وسیله‌ی Unite از پنل Pathfinder آن‌ها را ادغام کنید.

    آموزش ایلوستریتور

    شکلی که درست کرده‌اید را انتخاب کنید و از آن یک کپی در زیر شکل اول درست کنید(Ctrl+C – Ctrl+B)، سپس شکل دوم را اندکی به سمت پایین بکشید و رنگ آن را مقداری تیره کنید(#406e85) .

    آموزش ایلوستریتور

    با استفاده از ابزارDirect Selection Tool یا کلید A خط بالایی شکل را انتخاب کنید و یک کپی از آن در روی شکل درست کنید (Ctrl+C – Ctrl+F).
    برای درست کردن رنگ آن از این دستور استفاده کنید : Fill=None / Stroke=3px . خط درسته شده را انتخاب کنید و با استفاده از Effect > Distort & Transform > Zig Zag به آن حالت موج دار دهید. در پنجره‌ی باز شده این دستورات را اجرا کنید:
    Size: 3 px - Absolute Ridges per segment: 27 برای اعمال افکت به قسمت Object > Expand Appearance بروید.

    آموزش ایلوستریتور

    با استفاده از ابزار Direct Selection Tool یا کلید A نقطه‌ی ابتدا و انتهای خط را انتخاب کنید و با استفاده از Ctrl+J آن‌ها را به هم وصل کنید و یک حجم به وجود بیاورید. حجم موجی شکل را انتخاب کنید و آن را در بالای شکل اول قرار دهید و برای درست کردن رنگ برای قسمت Fill از #4bafe3 استفاده کنید و قسمت Stroke را به حالت None در بیاورید. حالا شکل موج و قسمت آبی کم رنگ را انتخاب کرده و با استفاده از ابزار Unite در پنل Pathfinder آن‌ها را ادغام کنید.

    آموزش ایلوستریتور

    حالا قسمت آبی کمرنگ را انتخاب کنید و با فشار دادن دکمه‌ی Enter منوی حرکات را باز کنید. در قسمت Vertical position عدد -10 px را قرار دهید و دکمه‌ی Copy را فشار دهید. رنگ آن را به #73d0ff تغییر دهید و آن را در زیر شکل اصلی قرار دهید (Shift-Ctrl-[ ) .
    یک بار دیگر دستورات بالا را اجرا کنید و رنگ آن را به #ace5f6 تغییر دهید.
    حالا همه‌ی شکل‌ها را انتخاب کنید و با استفاده از Crtl+G آن‌ها را در یک گروه قرار دهید.

    آموزش ایلوستریتور

    در مرحله‌ی بعدی با اضافه کردن جزئیات دریاچه‌ را کمی واقعی‌تر می‌کنیم.
    با استفاده از ابزار Ellipse (L) یک بیضی بکشید و رنگ آن را به #ace5f6 تغییر دهید. قسمت چپ و راست بیضی را از حالت منحنی درآورید و آن‌ها را به گوشه‌های تیز تبدیل کنید (Shift-C) و یک برگ درست کنید(1).
    یک خط از وسط شکل بکشید که دقیقا از وسط دو ضلع تیز رد شود. خط و شکل را انتخاب کنید و از منوی Pathfinder قسمت Divide را انتخاب کنید(2)، آنها را از حالت گروه خارج کنید (Ctrl-Shift-G) و قسمت بالایی را پاک کنید(3).
    با استفاده از پنجره‌ی Move از شکل درست شده دو بار کپی بگیرید و آن‌ها را در یک راستا قرار دهید، حالا شکل‌های درست شده را با استفاده از Ctrl-G در یک گروه قرار دهید(4). از این گروه به تعدادی که می‌خواهید کپی درست کنید و در جاهای مختلف دریاچه قرار دهید تا شکلی مانند بازتاب نور خورشید بر روی موج‌های آب درست کنید(5).

    آموزش ایلوستریتور

    ادامه دارد

    چگونه یک منظره‌ی کوهستانی در Illustrator درست کنیم!-قسمت دوم

    چگونه یک منظره‌ی کوهستانی در Illustrator درست کنیم!-قسمت سوم

    منبع:

    https://design.tutsplus.com

    10 اسفندتلگرامتوئیتر
  • چگونه یک فایل Illustrator را برای After Effects آماده کنیم.
    آموزشچگونه یک فایل Illustrator را برای After Effects آماده کنیم.

    اگر میخواهید یک فایل لایه باز وکتور را در After Effects ببرید و روی آن کار کنید، در این مقاله در باره‌ی چگونگی انجام این کار توضیح خواهیم داد.

    1. ایجاد لایه‌های جداگانه

    اگر فایل وکتور شما کامل شده و فقط از یک یا دو لایه برای کل تصاویر استفاده کرده‌اید، فایل شما برای استفاده در After Effects آماده نیست. برای اینکه بتوانید فایل وکتور خود را به یک انیمیشن یا موشن گرافیک در After Effects تبدیل کنید، باید هر قسمت را که می‌خواهید حرکت کند، یا تغییرات روی آن انجام گیرد، یک لایه‌ی جداگانه باشد.
    به عنوان مثال، اگر میخواهید روی یک لوگوی سه بخشی کار کنید، و هر بخش به صورت جداگانه تغییر کند، باید برای هر بخش یک لایه‌ی جدا درست کنید. ولی اگر همه‌ی بخش‌ها را در یک لایه به صورت فایل ai ذخیره کرده‌اید هنگام وارد‌کردن در After Effects به صورت یک فایل تخت(flat) و تک لایه نمایش داده می‌شود.

    تبدیل فایل ایلوستریتور

    در منوی لایه‌ها در Illustrator در کنار هر آیکون یک شکل دایره‌ای وجود دارد، که نشان‌دهنده‌ی هر یک از عناصر موجود می‌باشد، شما برای جدا کردن هر یک از ابژه‌ها می‌توانید از این گزینه استفاده کنید، یا روی آیکون چشم در سمت چپ هر یک از اشکال کلیک کنید تا هر یک را به صورت جداگانه ببینید.

    چند لایه جدید از قسمت ‘Create New Layer’ در منوی لایه‌ها درست کنید و اسم آن‌ها را تغییر دهید. شاید قرار دادن هر ابژه در یک لایه سخت باشد. برای راحت‌تر کردن این کار، اگر همه‌ی ابژه‌ها در یک لایه قرار دارند، لایه را انتخاب کنید و در منوی لایه‌ها گزینه‌ی Release To Layers انتخاب کنید؛ این عمل، هر یک از ابژه‌ها را به یک لایه‌ی جداگانه تبدیل می‌کند. قبل از ذخیره کردن فایل مطمئن شوید که نام هر لایه را درست انتخاب کردید تا هنگام کارکردن در After Effects راحت بتوانید لایه‌ی مورد نیاز را انتخاب کنید.

    تبدیل فایل ایلوستریتور

    2. انتخاب سایز مناسب برای پروژه

    انتخاب سایز مناسب برای صفحه‌ی کار (Artboard) بسیار مهم است، زیرا اگر شما یک طرح کوچک ایجاد کنید با توجه به رستر بودن برنامه‌ی After Effects، تغییر سایز در این برنامه (After Effects) باعث کم شدن کیفیت ابژه می‌شود. پس قبل از اتمام کار در Illustrator حتمن اندازه‌ی صفحه‌ی کار را با Composition در افترافکت یکسان یا حتی بزرگتر کنید.

    تبدیل فایل ایلوستریتور

    نکته‌ی بعدی قبل از اتمام کار، توجه کردن به بخش‌هایی است که از صفحه‌ی کار بیرون زده‌اند. شاید زمانی که به شکل عکس نگاه می‌کنید، کامل و بدون نقص به نظر برسد، ولی وقتی در After Effects با آن کار میکنید ممکن است هنگام حرکت دادن یا تغییر اندازه دچار مشکل شوید.
    اگر چند صفحه‌ی کار همزمان در Illustrator دارید آنها را به صورت Save as separate files ذخیره کنید تا هرکدام را به صورت جداگانه در After Effects مشاهده کنید.

    3. حالت رنگ را تغییر دهید

    قبل از ذخیره کردن، برای رفتن به After Effects مطمئن شوید که حالت رنگ را به RGB تغییر دهید. CMYK برای چاپ کردن بسیار مناسب است ، اما اگر می‌خواهید که در انیمیشن نهایی رنگ‌ها به همان حالت طراحی شده باشند، RGB ذخیره کنید. –File> Document Color Mode> RGB Color-

    تبدیل فایل ایلوستریتور

    4. انتخاب صحیح نوع فایل ذخیره شده

    فرمت ایده‌آل برای بازکردن یک فایل وکتور به صورت لایه باز فرمت ai است. البته فایل‌های EPS و SVG هم باز می‌شوند، ولی به صورت تک لایه.
    پس فایل وکتور خود را با رفتن به File> Save As> Format: Adobe Illustrator ذخیره کنید.

    تبدیل فایل ایلوستریتور

    5. ورود به After Effects

    وقتی همه کارهای بالا انجام شد، زمان باز‌کردن فایل در After Effects است. از مسیر File> Import> File و انتخاب فایل مورد نظر، یک پنجره جدید باز میشود که می‌توانید تعیین کنید که فایل شما به چه شکل باز شود. از منوی Import Kind در پنجره‌ی باز شده، Composition را انتخاب کنید تا فایل شما به صورت لایه باز، وارد نرم‌افزار شود.
    اگر میخواهید هر یک از لایه‌ها به همان اندازه‌ی اولیه در صفحه‌ی طراحی باشد، Footage Dimensions: Layer Size را انتخاب کنید، و اگر می‌خواهید که هر یک از لایه‌ها به اندازه‌ی کل صفحه‌ی کار باشد از همان منو گزینه‌ی Document Size را انتخاب کنید.

    تبدیل فایل ایلوستریتور

    هنگامی که OK را بزنید یک Composition جدید در پانل پروژه درست می‌شود، با دوبار کلیک کردن بر روی آن تمام لایه‌ها در Timeline باز می‌شوند و شما می‌توانید آنهارا تغییر دهید.

    تبدیل فایل ایلوستریتور

    منبع:

    http://www.creativebloq.com

    20 آبانتلگرامتوئیتر
  • چرا طراحان گرافیک باید 3D را یاد بگیرند  
    آموزشچرا طراحان گرافیک باید 3D را یاد بگیرند  

    در اینجا قصد داریم نشان دهیم که چگونه یادگیری برخی از مهارت های 3D می‌تواند به بهبود هنر 2D شما کمک کند.

    در این مقاله، به برخی از دلایل لزوم یادگیری 3D و چگونگی بهره گیری از آن در 2D خواهیم پرداخت.

    طرح‌های خود را با دقت تنظیم می‌کنید

    هنگامی که شما در فضای 2D کار می‌کنید، مجبور هستید، برخی موارد را در ذهن خود طراحی کنید که شامل ترکیب، چشم انداز، روشنایی، مقادیر و تُن‌ها، نظریه رنگ و فرم می‌باشد اما با کمک نرم افزار مدل‌سازی 3D، دستیابی به این موارد بسیار آسان‌تر خواهد بود.

    سریعتر کار می‌کنید

    به صورت پیش فرض، اگر شما در حال یادگیری 3D هستید، سرعت کار کردن، قسمتی از دایره یادگیری شما می‌باشد. هنگامی که 3D را یاد گرفتید، متوجه می‌شوید که به راحتی می‌توان همه چیز را مدل‌سازی کرد. مهم‌تر از آن، می‌توانید به راحتی هر چیزی را تغییر دهید، بدون اینکه زمان زیادی صرف کنید.

    دامنه بازار خود را گسترش می‌دهید

    احتمالا بهترین دلیل یادگیری 3D این است که موقعیت خود را در بازار بهبود می‌بخشید. روند موجود در دنیا، قطعا به سمت دنیای 3D حرکت میکند. با استفاده از 3D طرحها، بیشتر و بیشتر در نگاه ما، به یک عکس واقعی می‌مانند بنابراین، درک 3D برای شما یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کند.

    ذهن خود را تحریک می‌کنید

    نکته بسیار مهمی در مورد یادگیری یک مهارت جدید وجود دارد. هنگامی که وقت خود را برای یادگیری یک چیز جدید می گذارید، اتفاق جالب توجهی رخ می‌دهد. در درجه‌ی اول، یادگیری باعث تحریک ذهن شما می‌شود و با افزایش اطلاعات، شما می‌تواند موضوعی برای صحبت کردن به دست آورید. این مسئله ممکن است نکته مهمی به نظر برسد؛ در واقع یادگیری به شما کمک می کند تا ارتباطات زیادی در جامعه ایجاد کنید.

    خلاقیت خود را افزایش می‌دهید

    شاید دلیل احمقانه‌ای به نظر برسد، اما لذت بردن مهم است. حتی اگر هرگز برنامهای برای استفاده از طرحهای 3D خود نداشته باشید، بازی در فضای 3D بسیار سرگرم کننده است. اگر هیچ عایدی دیگری هم نداشته باشد بازهم به شما کمک میکند که خلاقیت خود را افزایش دهید.

    منابع:

    http://www.creativebloq.com

    11 مهرتلگرامتوئیتر