چگونه لرزش دوربین را در فتوشاپ درست کنیم؟
آموزشتلگرامتوئیتر

چگونه لرزش دوربین را در فتوشاپ درست کنیم؟

به عنوان یک عکاس نمی‌توان از یک عکس به خاطر لرزیدن دست هنگام عکس‌برداری منصرف شد. خوشبختانه در فتوشاپ فیلتری وجود دارد که میتواند خرابی‌های عکس را که از لرزش دست به وجود آمده، درست کند.
گرچه این فیلتر ممکن است، در برخی از عکس‌ها کار‌آمد نباشد، اما می‌توان برای عکس‌هایی که دارای لرزش و نویز کمی هستند، استفاده شود.

قدم اول

 چگونه لرزش دوربین را در فتوشاپ درست کنیم

ابتدا عکس مورد نظر را باز کنید، سپس به منوی Filter> Sharpen> Shake Reduction بروید، در اینجا پنجره‌ی مربوط به این فیلتر باز میشود.
با باز شدن، فتوشاپ تصویر را به طور خودکار تجزیه و تحلیل می‌کند، ماهیت تاری یک منطقه را انتخاب می‌کند که فکر می‌کند بهترین جا برای کاهش لرزش است و تصحیح مناسب تصویر را اعمال می‌کند.

قدم دوم

 چگونه لرزش دوربین را در فتوشاپ درست کنیم

هنگامی که بخش Advanced را باز می‌کنید منطقه‌ی تخمینی تاری را مشاهده می‌کنید، که در یک پنجره کوچک نیز به صورت پیش نمایش دیده می‌شود. شما می‌توانید از این منطقه استفاده کنید، یا ‌می‌توانید آن را به مکان دیگری منتقل کنید تا بتوانید میزان درست شفافیت را به دست آورید.

قدم سوم

 چگونه لرزش دوربین را در فتوشاپ درست کنیم

قبل از انجام کار، روی عکس زوم می‌کنیم. توجه داشته باشد در پایین سمت راست قسمت جزئیات وجود دارد که به شما نشان می‌دهد چه اتفاقی برای عکس افتاده است. برای فعال کردن این قسمت بر روی آیکون مربع نقطه‌چین (در بالا سمت چپ) کلیک کنید و قسمتی که می‌خواهید جزئیات آن را ببینید را مشخص کنید.

قدم چهارم

 چگونه لرزش دوربین را در فتوشاپ درست کنیم

حالا زمان درست کردن یک منطقه‌ی دیگر برای تصحیح لرزش است. توجه داشته باشید منطقه‌ی جدید در قسمت Advanced نمایش داده‌ می‌شود.

قدم پنجم

 چگونه لرزش دوربین را در فتوشاپ درست کنیم

شما هر مقداری که بخواهید میتوانید یک منطقه برای تصحیح لرزش عکس درست کنید، که این کار لرزش دوربین را کاهش می‌دهد و شفافیت عکس را بیشتر می‌کند.

قدم ششم

 چگونه لرزش دوربین را در فتوشاپ درست کنیم

در نهایت وقتی از نتیجه‌ی کار راضی شدید، روی OK کلیک کنید تا نتیجه پایانی روی عکس اعمال شود.

منبع:


http://www.creativebloq.com

سینا کشاورز
نویسنده:سینا کشاورزطراح و گرافیست ایموگراف

نظرات کاربران

نام:
ایمیل:
متن نظر:
  • حجم دادن به تصویرسازی‌های دو بعدی
    آموزشحجم دادن به تصویرسازی‌های دو بعدی

    معمولا تصاویر دو بعدی بسیار جذاب هستند. درست کردن یک طرح دو بعدی دیجیتال شاید ساده به نظر برسد اما در عین حال می‌تواند یک کار پیچیده باشد. در حجم دادن به کارهای دو بعدی در طراحی‌های وکتور، معمولا این سوال برای طراح پیش می‌آید که آیا طرح به مرحله‌ی پایانی رسیده یا خیر. خب در این آموزش چند راه کوچک را با هم یاد می‌گیریم که طرح‌ها شکل بهتری بگیرند.

    خب، با کشیدن چند شکل ساده شروع می‌کنیم. اینجا از یک جمجمه، کدو تنبل و شکل یک شبح استفاده می‌کنیم. شما می‌توانید به دلخواه خود روی طرح‌های خودتان کار کنید. اگر شما روی کاغذ طراحی کرده‌اید می‌توانید طرحتان را اسکن کنید یا از طرحتان عکس بگیرید و آن را به ایلوستریتور وارد کنید، Opacity آن را روی ۳۰٪ قرار دهید و لایه را قفل کنید.

    آموزش ایلوستریتور

    ابتدا برای طرحتان یک پالت رنگی درست کنید. ما برای طرح‌هایی که در این آموزش با آن‌ها کار می‌کنیم از چند رنگ گرم استفاده می‌کنیم. پالت رنگی ما از چهار رنگ بژ (ffe1b3 #)، نارنجی (f7931e #)، قرمز (d6212a #) و آبی تیره (00001d #) درست شده. رنگ‌های گرم این پالت به خوبی در کنار هم قرار می‌گیرند و آبی تیره برای خط‌های اصلی انتخاب مناسبی است.

    آموزش ایلوستریتور

    برای کشیدن طرح‌ها در ایلوستریتور معمولا از ابزار Pen استفاده می‌کنیم، شما می‌توانید با فشار دادن کلید P آن را فعال کنید. شاید استفاده از این ابزار برای کسانی که تازه کار را با ایلوستریتور شروع کرده‌اند کمی سخت باشد ولی وقتی کار کردن با آن را یاد بگیرید می‌توانید تصاویر فوق‌العاده‌ای بکشید.

    خب برای کشیدن طرح اول که اسکلت هست، با کشیدن منحنی‌های بزرگ شروع می‌کنیم، سپس به منحنی‌های پیچیده‌تر مثل دندان‌ها می‌پردازیم.

    آموزش ایلوستریتور

    کار را با کشیدن جزئیات بیشتر مثل دماغ و چشم‌ها ادامه دهید. پس از کشیدن خط‌های اصلی رنگ سر را بژ و رنگ چشم‌ها و دماغ را آبی تیره کنید. خب، فعلا کارمان با این طرح تمام شده.

    آموزش ایلوستریتور

    شکل بعدی که قرار است روی آن کار کنیم کدو تنبل است. با کشیدن خط‌های دور آن شروع می‌کنیم، سپس ساقه را می‌کشیم و با جزئیات صورت مرحله‌ی اول را تمام می‌کنیم.

    آموزش ایلوستریتور

    زمانی که طرح کلی را کشیدید، شروع به کشیدن شیارهای روی کدو بکنید. رنگ کدو را نارنجی و ساقه را بژ کنید. جزئیات صورت را نیز به آبی تیره تغییر دهید. برای رنگ‌ کردن شیار‌ها باید از رنگی استفاده کنیم که در پالت ما وجود ندارد. پس از رنگ نارنجی استفاده می‌کنیم ولی رنگ شما از رنگ اصلی کدو باید روشن‌تر باشد. زمانی که کارتان با رنگ کردن طرحتان تمام شد لایه‌ها را در یک گروه قرار دهید و سراغ طرح بعدی بروید.

    آموزش ایلوستریتور

    آخرین شکلی که می‌کشیم، شبح است. کشیدن این طرح بسیار ساده است، پس با کشیدن خط‌های دور شبح شروع کنید و با کشیدن چشم‌ها، دماغ و دهان آن را تمام کنید.

    آموزش ایلوستریتور

    بعد از کشیدن خط‌های اصلی شکل، نوبت رنگ کردن آن می‌رسد. رنگ بدنه‌ای اصلی شبح را بژ کنید و برای دماغ و دهان از رنگ آبی تیره استفاده کنید.

    آموزش ایلوستریتور

    حالا برای این که بهتر بتوانید شکل‌هایتان را ببینید رنگ پس‌زمینه را قرمز کنید، با این کار شما کنتراست بالایی بین طرح و پس‌زمینه ایجاد می‌کنید. شاید الان طرحتان تمام شده به نظر برسد، و واقعا همین طور است ولی برای اینکه خروجی بهتری داشته باشیم بهتر است جزئیات بیشتری به آنها اضافه کنیم.

    آموزش ایلوستریتور

    خب برای حجم دادن به طرح‌ها از اضافه کردن سایه شروع می‌کنیم. برای کشیدن سایه‌ها باید تصور کنیم که منبع نور فرضی که سایه ایجاد می‌کند از کدام زاویه می‌تابد. اگر منبع نور فرضی ما از بالا در سمت چپ شکل بتابد سایه‌ای که ایجاد می‌کند در پایین سمت راست طرحمان است. خب ابزار Pen را انتخاب کنید(کلید P)، در قسمتی که می‌خواهید سایه ایجاد کنید شکل سایه را بکشید، از سر اسکلت یک کپی روی سایه ایجاد کنید و از پنل Pathfinder فرمان Insert را اعمال کنید(۱). با این کار سایه‌ای که درست کرده‌اید دقیقا روی سر اسکلت قرار دارد.(۲) برای رنگ سایه از خاکستری روشن استفاده کنید، پنل Transparency را باز کنید و در قسمت مد Multiply را انتخاب کنید، با ابزار Pen یک سایه‌ی سفید در قسمت چپ بالای سر بکشید(۳). با این کار کنتراست بین قسمت‌های نور خورده و سایه دار را مشخص می‌کنید.

    آموزش ایلوستریتور

    در مرحله‌ی بعدی برای جدا کردن تصویر از پس‌زمینه دور تصویر را خط می‌کشیم. ابزار Pen را انتخاب کنید و با فاصله‌ی کم از طرحتان خطی بکشید که مانند شکل اصلی شما باشد(۲). زمانی که کارتان تمام شد رنگ داخل شکل جدید را آبی تیره کنید و سراغ طرح بعدی بروید.

    آموزش ایلوستریتور

    شکل بعدی که به آن حجم می‌دهیم کدو تنبل است. ابزار Pen را انتخاب کنید؛ در سمت راست قسمت پایین کدو شکل سایه را بکشید. از قسمت سر کدو یک کپی روی سایه درست کنید و از پنل Pathfinder فرمان Intersect را انجام دهید، رنگ سایه را خاکستری روشن کنید، حالا از پنل Transparency مد رنگ را به Multiply تغییر دهید(۲). حالا برای ایجاد کنتراست بین قسمت های روشن و سایه دار تصویر یک شکل با رنگ سفید در قسمت بالایی سمت چپ شکل بکشید و Opacity آن را روی ۴۰٪ قرار دهید (۳).

    آموزش ایلوستریتور

    حالا مثل شکل قبلی (اسکلت) برای جدا کردن شکل از پس‌زمینه با استفاده از ابزار Pen دور آن خط بکشید و رنگ آن را به آبی تیره تغییر دهید.

    آموزش ایلوستریتور

    برای درست کردن شکل آخر نیز کارهای بالا را انجام می‌دهیم. با استفاده از ابزار Pen شکل سایه را ایجاد می‌کنیم و از بدن شبح یک کپی روی سایه ایجاد کرده و از پنل Pathfinder فرمان Intersect را اعمال می‌کنیم(۱). رنگ سایه را خاکستری روشن کرده و با استفاده از پنل Transparency مد آن را روی Multiply قرار می‌دهیم(۲). بعد از انجام این کارها یک سایه‌ به رنگ سفید در سمت چپ قسمت بالایی شبح درست می‌کنیم.

    آموزش ایلوستریتور

    در نهایت برای اینکه تصویر شبح از پس‌زمینه جدا شود با استفاده از ابزار Pen دور آن خط می‌کشیم و رنگ آن را به آبی تیره تغییر می‌دهیم.

    “آموزش

    خب، به نظر میرسد که طراحی ما تمام شده. بیایید با هم به تصاویر نگاه کنیم، تصاویر کاملا بی نقص هستند و آماده‌ی به نمایش گذاشتن هستن، ولی برای اینکه جلوه‌ی بهتری داشته باشند شاید بتوانیم چند تغییر کوچک برای آنها انجام دهیم تا شاید تصاویر شخصیت بگیرند.

    آموزش ایلوستریتور

    برای این کار با استفاده از ابزار Pen چند شکل کوچک برای جزئیات بیشتر درست می‌کنیم. من در اینجا از اشکال سه ستاره، دو رعد و برق و سه شکل اشک استفاده میکنم.

    آموزش ایلوستریتور

    حالا این جزئیات را کنار شکل‌های اصلی خود قرار دهید، دقت داشته باشید تعداد زیاد یا شکل‌های پیچیده برای این جزئیات انتخاب نکنید.

    آموزش ایلوستریتور

    تبریک میگم، کار شما به پایان رسید.

    منبع:

    www.tutpad.com

    15 آذر 97تلگرامتوئیتر
  • چگونه یک عکس Double Exposure بسازیم!
    آموزشچگونه یک عکس Double Exposure بسازیم!

    در این آموزش توضیح می‌دهیم چگونه در فتوشاپ یک عکس Double Exposure درست کنیم.

    توجه داشته باشید که این آموزش برای سیستم عامل ویندوز هست و اگر با سیستم عامل Mac os کار می‌کنید به جای کلید Ctrl از کلید Cmd استفاده کنید.
    ابتدا عکسی را که می‌خواهید درست کنید، در فتوشاپ باز کنید سپس با استفاده از ابزار wand برای کار کردن راحت‌تر، تصویر پس زمینه را حذف کنید.(بهتر است تصویر اولیه برای راحت‌تر بودن با پس زمینه‌ی ساده باشد.)


     چگونه یک عکس Double Exposure بسازیم

    بعد از انتخاب عکس در فتوشاپ، Ctrl + J برای ویندوز یا Cmd + J برای مک را بزنید تا از قسمت انتخاب شده‌ی عکس یک لایه‌ی جدید بسازد. لایه‌ی اول را پاک کنید.(بعد از انجام کارهای بالا میتوانید برای بیشتر کردن فضای اطراف از ابزار Crop استفاده کنید یا جای قرار گرفتن عکس را تغییر دهید)

     چگونه یک عکس Double Exposure بسازیم

    سپس یک Solid برای پس زمینه درست کنید.(پس زمینه سفید در ابتدا مناسب است.)
    عکس را انتخاب کنید و Image>Adjustment>Desaturte را انتخاب کنید یا کلیدهای Shift + Ctrl + U را فشار دهید تا رنگ‌های عکس سیاه و سفید شود.

    عکس دوم را در یک صفحه جدید باز کنید و به شکل یک لایه‌ی جدید به عکس قبل اضافه کنید. ( شفافیت را روی 50% قرار دهید تا تصویر زیر را ببینید و Ctrl + T را فشار دهید تا اندازه و محل درست عکس دوم را مشخص کنید و دوباره شفافیت را به 100% برسانید.) حالا عکس اول را با Ctrl + Click انتخاب کنید تا قسمت انتخاب شده مشخص شود. سپس روی عکس دوم کلیک کنید و با استفاده از گزینه‌ی ماسک (Mask)، قسمت انتخاب شده را بر روی عکس دوم نیز انجام دهید.

     چگونه یک عکس Double Exposure بسازیم

    یک کپی از عکس اول بسازید.( کلید Alt را فشار دهید و لایه‌ی عکس را به بالای لایه‌ها بکشید) از قسمت مود (Mood)، عکس را در حالت Lighten قرار دهید.

     چگونه یک عکس Double Exposure بسازیم

    یک ماسک درست کنید، ابزار Brush را با رنگ سیاه و شفافیت 40% انتخاب کنید و قسمت‌هایی از عکس دوم که می‌خواهید بیشتر مشخص باشند را انتخاب کنید، همین کار را برای لایه‌ی عکس دوم هم انجام دهید تا تصویر اول نیز مشخص شود.

     چگونه یک عکس Double Exposure بسازیم

    بر روی عکس دوم کلیک کنید. با فشار دادن Ctrl + J یک کپی از آن درست کنید و لایه ماسک را پاک کنید. سپس از قسمت مود عکس را در حالت Lighten قرار دهید و با ابزار Brush قسمت‌هایی که باید حذف شوند را حذف کنید.

     چگونه یک عکس Double Exposure بسازیم

    منبع:

    http://www.youtube.com

    5 آبانتلگرامتوئیتر
  • تئوری رنگ
    آموزشتئوری رنگ

    در هنر‌های تجسمی به راهنمای عملی برای بیان تاثیرات ترکیب رنگ‌ها تئوری رنگ می‌گویند.
    چشم انسان می‌تواند میلیون‌ها تن از رنگ‌های مختلف را ببیند، اما شاید در بعضی موارد انتخاب دو یا سه مورد از این رنگ‌ها کار سختی به نظر برسد. رنگ‌ها توانایی فوق‌العاده‌ای در بیان احساسات و ادراک دارند، بنابراین انتخاب یک رنگ موثر در کار طراحان، بیشتر از یک انتخاب شخصی است. در این مقاله درباره‌ی تئوری رنگ و روش درست انتخاب رنگ‌ها برای موثر بودن طراحی توضیح می‌دهیم.

    درک رنگ

    یکی از روش‌های ساده برای درک بهتر رنگ‌ها استفاده از چرخ رنگ (COLOR WHEEL) است، که 12 رنگ را با ترکیب سه رنگ اصلی: قرمز، زرد و آبی نشان می‌دهد.

     تئوری رنگ

    چرخ رنگ ابزاری ساده برای ترکیب رنگ‌ها می‌باشد که بر پایه‌ی ترکیب سه رنگ اصلی قرمز، زرد و آبی است و به شما رنگ‌های ثانویه‌ی نارنجی، سبز و بنفش را نشان می‌دهد، و از ترکیب رنگ‌های ثانویه و رنگ‌های پایه به بخش سوم این چرخ می‌رسیم که عبارتند از قرمز-نارنجی، زرد-نارنجی، زرد-سبز، آبی-سبز، آبی-بنفش و قرمز-بنفش. رنگ‌های پایه و ثانویه و نارنجی طیف قابل مشاهده‌ی نور یا رنگ‌های تشکیل دهنده‌ی رنگین کمان می‌باشند.

    قبل از اینکه از چگونگی استفاده از چرخ رنگ برای ایجاد پالت‌های رنگی در طراحی‌ها صحبت کنیم، درباره‌ی برخی از اصطلاحات مربوط به رنگ که به شما در درک بهتر رنگ‌ها کمک می‌کنند توضیح می‌دهیم:

    Hue: در واقع همان رنگ است، به طور کلی به هر یک از 12 رنگ موجود در چرخ رنگ گفته می‌شود.

    Shade: رنگی که به وسیله‌ی رنگ سایه، تیره شده است.

    Tone: ترکیب رنگ با خاکستری.

    Tint: رنگی که به وسیله‌ی رنگ سفید، روشن شده است.

    Saturation: شدت خالص بودن رنگ بستگی به میزان Saturation دارد. (هرچه به رنگ به خاکستری نزدیک‌تر باشد، میزان Saturation پایین‌تر است.)

    Value: اشاره به مقدار تیرگی یا روشنی رنگ دارد.

    هارمونی رنگ

    بعد از درک کلی رنگ، وقت آن است که ببینیم چگونه چرخ رنگ می‌تواند یک منبع عملی برای انتخاب رنگ‌ها در یک طراحی باشد.

    تئوری رنگ

    تک رنگ (Monochromatic): ترکیبی از Shade، Tone و Tint از یک رنگ، به عنوان مثال طیفی از رنگ آبی از رنگ‌‌های روشن تا تیره بوده و این نوع طرح رنگ بیشتر دقیق و محافظه کارانه است.

    رنگ‌های مشابه (Analogous): استفاده از رنگ‌هایی که در چرخ رنگ کنار هم هستند. این نوع طرح رنگ، تطبیق پذیر و استفاده از آن برای پروژه‌های طراحی آسان است.

    رنگ‌های مکمل (Complementary): رنگ‌هایی که در چرخ رنگ روبروی هم قرار دارند، مانند قرمز-سبز یا آبی-نارنجی. رنگ‌های تکمیلی دارای کنتراست و شدت بالایی هستند. این نوع انتخاب رنگ برای طراحی می‌تواند کار دشواری باشد، به ویژه زمانی که از رنگ‌های خالص استفاده می‌کنید.

    رنگ‌های مکمل دوبخشی (Split-Complementary): هر رنگ در چرخ رنگ به علاوه‌ی دو رنگ از یک خانواده که روبروی آن قرار دارد. این ترکیب هم دارای کنتراست بالایی است، اما کار کردن با آن نسبت به رنگ‌های ترکیبی ساده راحت‌تر است.

    سه گانه (Triadic): هر سه رنگ به طور مساوی در چرخ رنگ با هم فاصله دارند.

    Tetradic/Double-Complementary: دو جفت از رنگ‌های مکمل؛ این نوع طرح رنگ بسیار جذاب است، اما شاید به دلیل تعداد رنگ‌ها، کار طراحی را کمی سخت کند.

    علاوه بر ترکیب رنگ‌های موجود در چرخ رنگ، شما می‌توانید با استفاده از رنگ‌هایی که در طبیعت با هم ترکیب شده‌اند پالت‌های رنگی زیادی درست کنید، یا می‌توانید از پالت‌های رنگی که در سایت‌ها وجود دارد، استفاده کنید.

    منبع:

    www.canva.com

    29 آذرتلگرامتوئیتر