شروع کار با فتوشاپ
آموزشتلگرامتوئیتر

شروع کار با فتوشاپ

در این مقاله قصد داریم، شما را با محیط نرم افزار فتوشاپ آشنا کنیم. در ادامه و در مقالات آتی، توضیحات بیشتری در زمینه کار با فتوشاپ ارائه خواهد شد.

1- بازکردن عکس

در نوار منو، File>Open را انتخاب کنید تا تصاویر را وارد کنید. در نوار منو، File>New را انتخاب کنید تا از پیش فرض‌ها استفاده کنید و یا به انتخاب خود یک فایل جدید بسازید.

 بازکردن عکس در فتوشاپ

2- آشنایی بیشتر با محیط کار

نوار منو (در بالای صفحه) شامل پرونده، ویرایش، تصویر و سایر منوها است که به شما امکان دسترسی به دستورات مختلف، تنظیمات و پانل‌ها را می‌دهد.
نوار گزینه (زیر نوار منو) گزینه‌هایی را برای ابزاری که در حال کار کردن با آن‌ها هستید، نمایش می‌دهد.
ابزار پنل (در سمت چپ) حاوی ابزار ویرایش تصاویر و ایجاد آثار هنری است. ابزارهای مشابه با هم گروه بندی شده‌اند. با کلیک و نگه داشتن یک ابزار در پانل، می‌توانید به ابزارهای مرتبط در یک گروه دسترسی پیدا کنید.
پانل‌ها (در سمت راست) شامل رنگ، لایه‌ها، خواص و سایر پانل‌هایی هستند که دارای کنترل‌های مختلف برای کار با تصاویر هستند. شما می‌توانید فهرست کامل پنل‌ها را در منوی پنجره پیدا کنید.
پنجره سند (در وسط) فایلی را که در حال حاضر روی آن کار می‌کنید، نمایش می‌دهد. اسناد متعدد باز شده در زبانه‌ها در پنجره Document نشان داده می‌شود.

 آشنایی بیشتر با محیط کار فتوشاپ

3- یک فرمان را لغو کنید

برای باز گرداندن آخرین کاری که انجام دادید، در نوار منو، Edit > Undo را انتخاب کنید یا Ctrl + Z برای ویندوز و Com + Z برای مک را فشار دهید.
برای انجام آخرین چیزی که انجام دادید، در نوار منو، Edit > Redo را انتخاب کنید یا دوباره Ctrl + Z برای ویندوز و Com + Z برای مک را فشار دهید.

 یک فرمان را لغو کنید

4- ذخیره کردن فایل

در نوار منو، File > Save یا File > Save As را انتخاب کنید
اگر فایلی دارید که هنوز نیمه تمام است با فرمت PSD که فرمت فتوشاپ محسوب می‍شود، ذخیره کنید تا لایه‌ها و فایلها به صورت لایه باز در اختیار شما باشد. در غیر این صورت از فرمت‌های jpg یا png که برای کار در سایر نرم‌افزارها به کار می‌روند، استفاده کنید.

 ذخیره کردن فایل در فتوشاپ

منبع:


https://helpx.adobe.com

سینا کشاورز
نویسنده:سینا کشاورزطراح و گرافیست ایموگراف

نظرات کاربران

نام:
ایمیل:
متن نظر:
  • پنج نکته برای طراحی‌های چاپی
    آموزشپنج نکته برای طراحی‌های چاپی

    در طراحی‌های چاپی مهمترین بخش، قسمت نهایی کار است، یعنی چاپ. با توجه به این‌که زمان زیادی برای آماده‌سازی فایل خود گذاشته‌اند، قطعا مایل نیستید که این طرح به دلایل مختلف از چاپخانه برگشت داده شود؛ بنابراین باید از آماده بودن فایل برای چاپ اطمینان حاصل کنید. در این مقاله به چگونگی بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

    تفاوت بین RGB و CMYK

     تفاوت بین RGB و CMYK

    نوع رنگ‌هایی که در نرم‌افزارها استفاده می‌شوند با رنگ‌هایی که در دستگاه‌های چاپ به کار می‌روند، متفاوت است. گرافیک‌های کامپیوتری از رنگ قرمز، سبز و آبی به عنوان رنگ‌های اصلی استفاده می‌کنند که به RGB معروف بوده اما پرینترها از چهار رنگ cyan، magenta، زرد و سیاه استفاده می‌کنند که به اصطلاح به آن CMYK می‌گویند.
    سیستم رنگ RGB دارای طیف وسیعتری از رنگ‌ها نسبت به دستگاه‌های چاپ می‌باشد. اگر فقط برای کار‌های دیجیتالی طراحی می‌کنید سیستم رنگی را RGB و اگر برای کار چاپی طراحی می‌کنید روی CMYK تنظیم کنید. گرچه وقتی در حالت CMYK طراحی می‌کنید، ممکن است رنگی که در صفحه نمایش می‌بینید با رنگ خروجی چاپی متفاوت باشد. یکی از کار‌هایی که می‌تواند این خطا را کاهش دهد استفاده از کد رنگ‌ها به جای انتخاب دستی آن‌ها می‌باشد.

    اهمیت وضوح تصویر

    پنج نکته برای طراحی‌های چاپی : وضوح تصویر

    وقتی برای فرمت‌های وب طراحی می‌کنید، وضوح تصویر در اولویت نیست، ولی وقتی برای یک کار چاپی طراحی انجام می‌دهید، اگر نمی‌خواهید که تصویر شما مات و بی‌کیفیت به نظر برسد وضوح تصویر را در اولویت کار خود قرار دهید.
    برای چاپ، مهم‌ترین نکته‌ای که باید رعایت کنید مقدار DPIیا dots per inch است. همان طور که از نامش پیداست، میزان تراکم نقطه‌هایی است که چاپگر در هر مربع یک اینچی چاپ می‌کند.
    بالاترین مقداری که می‌توان برای این تراکم در نظر گرفت 300 DPI است، DPI بالاتری وجود ندارد. پس قبل از شروع کار این نکته را در نظر داشته باشید.
    توجه داشته باشد که یک میزان تراکم دیگر به اسم PPI یا pixels per inch نیز وجود دارد که برای طراحی‌های فضای دیجیتال به کار می‌رود؛ پس اگر برای یک کار چاپی طراحی می‌کنید، DPI به کار شما می‌آید.

    اهمیت ابعاد کار

    پنج نکته برای طراحی‌های چاپی : ابعاد کار

    در کارهای چاپی ابعاد با توجه به نوع کار (پوستر، کارت ویزیت، بنر و ...) اهمیت بالایی دارد، شاید در هنگام طراحی کیفیت کار خوب به نظر برسد، اما باید توجه کنید که کار در هنگام چاپ چه کیفیتی پیدا می‌کند. یکی از نکات مهم، نوشته‌ها است. برای مثال بهتر است برای کارت‌های ویزیت از فونت‌های باریک استفاده کنید، ولی توجه داشته باشید اندازه‌ی آن هنگام چاپ خوانا باشد.
    نکته‌ی بعدی ابعاد تصاویری است که برای کارهای بزرگ استفاده می‌کنید، اگر از فایل‌های رستر استفاده می‌کنید باید بهترین وضوح تصویر را داشته باشد، ولی اگر از فایل‌های وکتور استفاده می‌کنید در هنگام چاپ با مشکل افت کیفیت روبرو نمی‌شوید.

    خطای برش

    پنج نکته برای طراحی‌های چاپی : خطای برش

    دستگاه‌های برش معمولا خیلی دقیق برش نمی‌زنند. طراحان برای اجتناب از این خطا یک فضای کوچک (معمولا 3 میلی‌متر) در اطراف طراحی در نظر می‌گیرند که در اصطلاح به آن Bleed می‌گویند.

    اهمیت اصلاح کار

    پنج نکته برای طراحی‌های چاپی : اصلاح کار کار

    یکی از مشکلات اصلی در کارهای چاپی بی‌توجهی هنگام طراحی است. وقتی برای کارهای دیجیتال طراحی می‌کنید می‌توانید اشتباهات را بارها درست کنید، ولی هنگامی که یک کار چاپ شد راهی برای درست کردن اشتباهات وجود ندارد. پس قبل از چاپ، چند بار دیگر تمام جزئیات را بررسی کنید که تا جای ممکن خطاها درست شود.

    منبع:

    www.creativebloq.com

    24 آبانتلگرامتوئیتر
  • Surface Studio
    آموزشSurface Studio

    هنگامی که شما اولین بار به Surface Studio نگاه می‌کنید، بدون شک چیزی غیر از زیبایی می‌بینید. نمایشگر بزرگ 28 اینچ با رزولوشن بالا و تراکم پیکسل بالا در قلب دستگاه قرار دارد که به نظر می‌رسد از بالای پایه‌ای که تمام سخت افزار را می‌پوشاند شناور است.

    Surface Studio در مقابل iMac

    معرفی سرفیس استودیو

    ما اولین سوال شما را می‌دانیم: آیا این جایگزین مناسب برای iMac است؟ پاسخ، در اولین برداشت: 100 درصد بله! اپل کار بزرگی در ترکیب زیبایی‌شناسی با قدرت انجام داده است، اما با Surface Studio مایکروسافت به لطف ویژگی منحصر به فرد استودیوی خود، چیزی در حد مطلوب، تولید کرده است.
    با یک لمس خیلی آرام شما می‌توانید Surface Studio را به زاویه‌ای که می‌خواهید طراحی کنید، تغییر دهید. لولای دستگاه در واقع شما را قادر می‌سازد تا صفحه نمایش را در هر زاویه ای که دوست دارید قرار دهید.

    تجربه‌ی طراحی

    معرفی سرفیس استودیو

    یکی دیگر از چیزهایی که iMac ندارد، یک صفحه نمایش حساس به لمس است (10نقطه چند لمسی). شما می‌توانید از Surface Pen جدید استفاده کنید تا به طور دقیق طراحی کنید (میزان حساسیت به فشار، 4.096 بوده و می‌تواند شیب را تشخیص دهد.
    استفاده از Surface Pen در چنین صفحه نمایش بزرگی، یک تجربه فوق العاده است. تقریبا هیچ تاخیری وجود ندارد و ما احساس کردیم که با یک تجربه طراحی بسیار ریسپانسیو روبرو هستیم.

    یک ترفند دیگر Surface Dial است. این ابزار، قهرمانی است که شما رو یا کنار صفحه خود قرار می‌دهید تا به شما امکان کنترل بیشتری بدهد. به عنوان مثال، هنگامی که نقاشی می‌کنید برای تغییر تُن یا ضخامت خط خود، آن را بچرخانید. استفاده از Dial بر روی صفحه نمایش یک تجربه بسیار جالب و شهودی است، گرچه هنوز کاملا مطمئن نیستیم که چطور روی صفحه نمایش قرار می‌‎گیرد.

    معرفی سرفیس استودیو

    با کلیک و یک چرخش، شما می‌توانید گزینه‌های مختلفی برای کنترل قلم و سایر موارد انتخاب کنید. البته تنها چند برنامه وجود دارد که در حال حاضر با Surface Dial کار می‌کنند (برنامه های Creative Cloud هیچ گونه قابلیتی ندارند، بنابراین شما فقط می‌توانید از آن برای بزرگنمایی استفاده کنید که البته تا زمانی که Creative Cloud برنامه‌های خود را به روز کند شما میتوانید با Sketchable کار کنید).

    صفحه نمایش

    معرفی سرفیس استودیو

    برگردیم به صفحه. در زندگی واقعی این یک چیز باورنکردنی است. کاملا خیره کننده و محسور کننده. علی‌رغم تراکم پیکسلی 192 و رزولوشن 3000x4500، صفحه نمایش سرفیس استودیو، بسیار درخشان بوده و رنگ سیاه نمایشگر به طور کامل سیاه است و کیفیت ساخت نیز به همان اندازه چشمگیر بوده به طوری که صفحه نمایش تنها 0.5 اینچ ضخامت دارد.

    مشخصات

    به هر حال، Surface Studio هیچ مشکلی ندارد. مدل پایه با 64 گیگابایت هارد SSD و 1 ترابایت حافظه داخلی، 8 گیگابایت رم، پردازنده Core i5 و گرافیک GeForce با 2 گیگابایت بوده و شما چهار ورودی USB3، یک کارت خوان SD، Mini DisplayPort، و جک هدفون 3.5 میلی متری در اختیار دارید. همه‌ی این پورت ها در پشت قرار دارند و یک پورت USB در جلو.

    منبع:


    http://www.creativebloq.com

    11 مهرتلگرامتوئیتر
  • گرافیک
    آموزشگرافیک

    گرافیک (برگرفته از واژه‌ی یونانی graphikos) تصاویر بصری یا طرح‌هایی هستند که بر روی برخی از سطوح مانند دیوار، بوم، صفحه نمایش، کاغذ یا سنگ و ... برای اطلاع‌رسانی، مصور کردن یا به عنوان سرگرمی استفاده می‌شود. باید به این موضوع توجه کرد که «هنر گرافیک» از جمله هنرهای تجسمی است که گاهی با نقاشی اشتباه گرفته می‌شود؛ این در حالی است که گرافیک، ایده‌هایی است که از سوی طراح به مرحله اجرا می‌رسد؛ به عنوان مثال، می‌توان به نمایش تصویری داده‌های کامپیوتری، حروف چینی و هنرهای تجسمی و همچنین در نرم‌افزارهای آموزشی و تفریحی اشاره داشت.

    گرافیک کامپیوتری

    تصاویری که توسط کامپیوتر تولید میشوند، گرافیک کامپیوتری نامیده شده که عکس‌ها، نقاشی‌ها، نمودارها، تایپوگرافی، اعداد، نمادها، طرح‌های هندسی، نقشه‌ها و یا سایر تصاویر نمونه‌هایی از این نوع محسوب می‌شوند.

    طراحی گرافیکی ممکن است صرفا شامل تایپوگرافی برای بروشور، فلایر، پوستر، وب سایت و یا کتاب بدون هیچ عنصر دیگری باشد.

    گرافیک یکی از پنج عنصر کلیدی تکنولوژی چند رسانه‌ای و یکی از شیوه‌های اصلی تبلیغات فروش کالا یا خدمات است. گرافیک، متشکل از عناصر بصری است که اغلب برای اشاره به اطلاعات خاص به خوانندگان و بینندگان به کار رفته و همچنین از آنها برای تکمیل متن و کمک به درک مخاطب استفاده می‌شود.

    گرافیک در تبلیغات

    تبلیغات یکی از سودآورترین کاربردهای گرافیک است. هنرمندان اغلب فعالیت‌های تبلیغاتی خاصی انجام می‌دهند تا شانس فروش آثار هنری خود را افزایش دهند. مهم‌تر از همه، گرافیک به چشم‌انداز کلی آثار هنری طراحی شده، کمک می‌کند که این به نوبه خود باعث جذب عموم مخاطبان به کار هنری یا خرید آن می‌شود.
    بنابراین، در تبلیغات جهت متقاعد کردن خوانندگان یا بینندگان، باید از ابزارهای گرافیکی مناسب استفاده شود تا بتواند به طراح یا تبلیغ‌کننده سود لازم را برساند.

    تاریخچه


    تاریخچه گرافیک

    تاریخچه این هنر به زمانی برمی‌گردد که انسان‌ها از طریق تصاویر با یکدیگر صحبت می‌کردند. در حقیقت از دوره غارنشینی تصاویری به جای مانده که نشان‌دهنده برقراری ارتباط انسان‌ها با یکدیگر به واسطه تصاویر بوده است.
    اولین طرح‌های گرافیکی که انسان‌شناسان پیدا کرده‌اند، نقاشی‌های غار و نشانه‌گذاری بر روی تخته سنگ، استخوان و عاج‌هایی بود که از دوران پالئولیتیک (دوره پارینه سنگی بالایی یعنی در حدود 15.000 تا 40.000 سال پیش از میلاد مسیح) به جای مانده است. بسیاری از این نگاره‌ها اطلاعات مربوط به اخترشناسی، فصول و تاریخ را ثبت کرده‌اند.
    برخی از اولین گرافیک‌ها و نقاشی‌های شناخته شده در دنیای مدرن که تقریبا از 6.000 سال پیش پیدا شدند، تکه‌‎های سنگی حک شده و مهر و موم‌های سیلندر-سرامیکی هستند که آغاز دوره‌های تاریخی و نگهداری پرونده‌های حسابداری و انبارداری را نشان می‌دهند. در مصر باستان از پاپیروس، سنگ آهک یا چوب برای طراحی در اهرام استفاده می‌کردند. در سال‌های 250 تا 600 قبل از میلاد، نیز یونانیان از گرافیک در مسائل هندسی مانند نظریه دایره یا قضیه فیثاغورث استفاده می‌کردند.

    اصطلاح طراحی گرافیک توسط ویلیام ادیسون دوینگینز ( William Addison Dwiggins) در سال 1922 خلق گردید. البته طراحی‌های انسانی در غارها مانند غار لسکو در فرانسه (Lascaux) یا ستون تراجان در رم یا نسخه‌های خطی مصور (illuminated manuscript) نیز گرافیک به حساب می‌آیند.


    منبع:

    www.wikipedia.com

    11 مهرتلگرامتوئیتر