Surface Studio
آموزشتلگرامتوئیتر

Surface Studio

هنگامی که شما اولین بار به Surface Studio نگاه می‌کنید، بدون شک چیزی غیر از زیبایی می‌بینید. نمایشگر بزرگ 28 اینچ با رزولوشن بالا و تراکم پیکسل بالا در قلب دستگاه قرار دارد که به نظر می‌رسد از بالای پایه‌ای که تمام سخت افزار را می‌پوشاند شناور است.

Surface Studio در مقابل iMac

معرفی سرفیس استودیو

ما اولین سوال شما را می‌دانیم: آیا این جایگزین مناسب برای iMac است؟ پاسخ، در اولین برداشت: 100 درصد بله! اپل کار بزرگی در ترکیب زیبایی‌شناسی با قدرت انجام داده است، اما با Surface Studio مایکروسافت به لطف ویژگی منحصر به فرد استودیوی خود، چیزی در حد مطلوب، تولید کرده است.
با یک لمس خیلی آرام شما می‌توانید Surface Studio را به زاویه‌ای که می‌خواهید طراحی کنید، تغییر دهید. لولای دستگاه در واقع شما را قادر می‌سازد تا صفحه نمایش را در هر زاویه ای که دوست دارید قرار دهید.

تجربه‌ی طراحی

معرفی سرفیس استودیو

یکی دیگر از چیزهایی که iMac ندارد، یک صفحه نمایش حساس به لمس است (10نقطه چند لمسی). شما می‌توانید از Surface Pen جدید استفاده کنید تا به طور دقیق طراحی کنید (میزان حساسیت به فشار، 4.096 بوده و می‌تواند شیب را تشخیص دهد.
استفاده از Surface Pen در چنین صفحه نمایش بزرگی، یک تجربه فوق العاده است. تقریبا هیچ تاخیری وجود ندارد و ما احساس کردیم که با یک تجربه طراحی بسیار ریسپانسیو روبرو هستیم.

یک ترفند دیگر Surface Dial است. این ابزار، قهرمانی است که شما رو یا کنار صفحه خود قرار می‌دهید تا به شما امکان کنترل بیشتری بدهد. به عنوان مثال، هنگامی که نقاشی می‌کنید برای تغییر تُن یا ضخامت خط خود، آن را بچرخانید. استفاده از Dial بر روی صفحه نمایش یک تجربه بسیار جالب و شهودی است، گرچه هنوز کاملا مطمئن نیستیم که چطور روی صفحه نمایش قرار می‌‎گیرد.

معرفی سرفیس استودیو

با کلیک و یک چرخش، شما می‌توانید گزینه‌های مختلفی برای کنترل قلم و سایر موارد انتخاب کنید. البته تنها چند برنامه وجود دارد که در حال حاضر با Surface Dial کار می‌کنند (برنامه های Creative Cloud هیچ گونه قابلیتی ندارند، بنابراین شما فقط می‌توانید از آن برای بزرگنمایی استفاده کنید که البته تا زمانی که Creative Cloud برنامه‌های خود را به روز کند شما میتوانید با Sketchable کار کنید).

صفحه نمایش

معرفی سرفیس استودیو

برگردیم به صفحه. در زندگی واقعی این یک چیز باورنکردنی است. کاملا خیره کننده و محسور کننده. علی‌رغم تراکم پیکسلی 192 و رزولوشن 3000x4500، صفحه نمایش سرفیس استودیو، بسیار درخشان بوده و رنگ سیاه نمایشگر به طور کامل سیاه است و کیفیت ساخت نیز به همان اندازه چشمگیر بوده به طوری که صفحه نمایش تنها 0.5 اینچ ضخامت دارد.

مشخصات

به هر حال، Surface Studio هیچ مشکلی ندارد. مدل پایه با 64 گیگابایت هارد SSD و 1 ترابایت حافظه داخلی، 8 گیگابایت رم، پردازنده Core i5 و گرافیک GeForce با 2 گیگابایت بوده و شما چهار ورودی USB3، یک کارت خوان SD، Mini DisplayPort، و جک هدفون 3.5 میلی متری در اختیار دارید. همه‌ی این پورت ها در پشت قرار دارند و یک پورت USB در جلو.

منبع:


http://www.creativebloq.com

سینا کشاورز
نویسنده:سینا کشاورزطراح و گرافیست ایموگراف

نظرات کاربران

نام:
ایمیل:
متن نظر:
  • درست کردن افکت رنگی duotone در فتوشاپ
    آموزشدرست کردن افکت رنگی duotone در فتوشاپ

    در این آموزش یاد میگیریم که چگونه با استفاده از ابزارهای ساده‌ی فتوشاپ افکت‌های رنگی برای عکس‌هایمان درست کنیم. افکت رنگی که در این آموزش یاد میگیریم افکت duotone است که به یک مدل از استفاده از رنگ‌ها در طراحی گفته می‌شود، در این مدل از سایه‌های تیره و روشن یک یا دو رنگ برای کل طراحی استفاده می‌شود.

    ابتدا عکسی که می‌خواهید روی آن کار کنید را وارد نرم‌افزار فتوشاپ کنید، و آن را به حالت Smart Object تغییر دهید. در این حالت شما می‌توانید بدون اینکه به عکس اصلی تغییری وارد کنید آن را اصلاح کنید. برای اینکه عکس شما به Smart Object تبدیل شود روی لایه‌ی آن در پنل لایه‌ها کلیک راست کنید و گزینه‌ی Convert to Smart Object را انتخاب کنید.

    آموزش فتوشاپ

    حالا با استفاده از Layer > New Adjustment Layer > Black and White یک لایه‌ی سیاه و سفید روی عکس ایجاد کنید.

    افکت فتوشاپ

    همانطور که در بالا گفتیم، این افکت از یک یا دو رنگ پیروی می‌کند، پس برای اینکه تصویر تمیزتری داشته باشیم، لازم است کنتراست رنگ سیاه و سفیدمان زیادتر از حد معمول باشد، پس با استفاده از همان دستور قبلی برای لایه‌ی سیاه و سفید یک لایه‌ی Brightness and contrast درست کنید، و کنتراست عکس را به میزان دلخواه خود نسبت به عکس بالا ببرید.

    فتوشاپ

    هر دو لایه را انتخاب کنید و آنها را با استفاده از Right Click > Group Layers در یک گروه قرار دهید تا فضای کارتان شلوغ نباشد.

     آموزش فتوشاپ

    دقت کنید برای اینکه رنگ‌ها درست باشند چیدمان لایه‌ی آنها درست باشد یعنی لایه‌های سفید یا رنگ‌های روشن باید زیر لایه‌های سیاه یا رنگ‌های تیره باشند. حالا با استفاده از Layer > New Fill Layer > Solid Color یک لایه‌ی رنگی با کد رنگ #00ff36 برای قسمت روشن عکس درست کنید و مود آن را به حالت Multiply تغییر دهید.

     آموزش فتوشاپ

    و برای قسمت‌های تیره‌ِ عکس، همان دستور بالا را اجرا کنید، رنگ آن را به #23278a تغییر دهید و مد آن را در حالت Lighten قرار دهید.

     آموزش فتوشاپ

    منبع:

    www.tutpad.com

    30 فروردین 97تلگرامتوئیتر
  • گرافیست با طراح گرافیک چه تفاوتی دارد؟
    آموزشگرافیست با طراح گرافیک چه تفاوتی دارد؟
    "شغلی را انتخاب کن که عاشق آن هستی. در این صورت، حتی یک روز هم در زندگی‌ات مجبور به کار کردن نخواهی بود." کنفوسیوس

    احتمالا شما با این نقل و قول از کنفوسیوس آشنا هستید. فیلسوف قرن ششم که از فیلسوف به سیاستمدار، نویسنده و معلم تبدیل شد. رویکرد او برای پیدا کردن شغل مناسب به استفاده از فرصت‌‎های امروز برای درست کردن آینده‌ی بهتر اشاره دارد. در حالی‌که شما تصمیم می‌گیرید چه کارهایی را برای بقیه زندگی انجام دهید، دنبال فرصت‌ها در زمینه‌هایی هستید که در حال حاضر از آن لذت می‌برید.

    گرافیست به چه کسی می‌گویند؟ آیا طراح گرافیک همان گرافیست است؟ شغل‌های مربوط به گرافیک چیست؟ و سوال‌های متعددی که ذهن ما را درگیر می‌کنند.
    شاید در ابتدا نتوانیم متوجه فرق بین گرافیست ( Graphic Artist ) و طراح گرافیک ( Graphic Designer) شویم، ولی این دو با هم فرق دارند.

    در ابتدا باید گفت هر دو در مواردی با هم اشتراک دارند:
    - هر دو برای انجام کار، بر روی عنصرهای بصری تکیه می‌کنند.
    - هر دو در فرمت‌های دیجیتال و چاپ دستی کار می‌کنند.
    - و البته هر دو کلمه‌ی " گرافیک " را دارند.
    شاید کار این دو مربوط به هم باشد ولی نقشی جدا در پیشبرد اهداف دارند.

    گرافیست:

    معمولا هدف یک گرافیست کمک کردن به ایده یا داستان به وسیله‌ی تصاویر است. گاهی اوقات هیچ منطقی برای ایجاد طرح وجود ندارد و در مواردی نیز تصاویر، پلت فرمی برای یک داستان کامل هستند. هیچ محدودیتی برای نوع یا میزان ابزارهایی که گرافیست می‌تواند استفاده کند، وجود ندارد. به طور کلی، هیچ سخت‌گیری در اصول طراحی نیست، اما این موضوع، بدان معنی نیست که آنها را نادیده بگیریم. یک گرافیست می‌تواند با توجه به ایده، قوانین طراحی را بشکند.

    برای درک بهتر گرافیست، بهتر است به شغل‌هایی که می‌تواند انجام دهد اشاره کنیم:
    - کاریکاتور (Cartoons)
    - تصویر سازی (Illustration)
    - رمان گرافیکی (Graphic novels)
    - کتابهای کمیک (Comic books)
    - تصاویر متحرک (Movie illustrations)

    با توجه به این موارد می‌توان گفت، گرافیست به هنر بیشتر تمایل دارد. کار هنری گرافیست می‌تواند طیف وسیعی از موضوعات را پوشش دهد. در طرح‌های گرافیست، هر قطعه از مجموعه از یک قانون واحد پیروی نمیکند؛ اگر قصد گرافیست یک داستان باشد، در مرحله اول نمایش تصویر مهم است و طرح کلی داستان در رتبه‌ی دوم قرار می‌گیرد. در واقع هدف اصلی گرافیست سرگرم کردن بیننده است.

    در انتها می‌توان به این اشاره کرد که کار گرافیست بستگی به هدف موضوع میتواند دستی یا دیجیتال باشد.

    طراح گرافیک:

    در این باره میتوان گفت هدف طراح گرافیک این است که با کمک طراحی، بیننده را با محتوا آشنا کند، در دنیای طراحی گرافیک، محتوا نقش اصلی را دارد و هدف طراحی کمک به بهینه سازی اطلاعات در هنگام ارائه یک قالب بصری است.

    برای درک بهتر طراح گرافیک بهتر است به شغل‌هایی که می‌تواند انجام دهد اشاره کنیم:
    - اطلاع رسانی تصویری (infographic)
    - طراحی چاپ (Print Design)
    - طراحی دیجیتال (Digital Design)
    - طراحی وب (Web Design)
    - طراحی آموزشی (Instructional Design)
    - طراحی ارائه (Presentation Design)
    - طراحی نشان (Logo Desing)

    معیار مشترک همه‌ی این کارها این است که در تمام این موارد طراحی برای نشان دادن محتوا انجام می‌شود. به عنوان مثال: طراحی گرافیک در طراحی فرآیند بازاریابی یک شرکت اعم از بروشور، آگهی‌ها ، کارت‌های کسب و کار، تبلیغات، وب سایت و ... طراحی منسجمی را دنبال می‌کند. هدف اصلی طراح گرافیک این است که محتوا را به شیوه‌ای جذاب به نمایش بگذارد. ترکیب و چگونگی طراحی وابسته به محتوا انجام می‌شود. باید به این نکته اشاره کرد که طراحی گرافیک به ترکیب محتوا وابسته است. در حال حاضر، بیشتر طراحی‌های گرافیکی به صورت دیجیتال انجام می‌شود اما طراحی گرافیک نیز می‌تواند برای یک فرمت دیجیتال یا چاپی تولید شود.

    جمع بندی:

    طراحان گرافیک به دلیل پارامترهای محتوا و رسانه (بروشور، وب سایت، پوستر و...) باید از رهنمودهای سخت‌گیرانه استفاده کنند، اما گرافیست به دلیل امکانات نامحدود ایده و داستان، دستورالعمل‌های سهل‌گیرانه‌تری را دنبال کنند. در واقع تفاوت اصلی بین یک طراح گرافیک و گرافیست اهمیت تصاویر درون کار است.

    منبع:


    http://blog.catmedia.com

    5 آبانتلگرامتوئیتر
  • پنج نکته برای طراحی‌های چاپی
    آموزشپنج نکته برای طراحی‌های چاپی

    در طراحی‌های چاپی مهمترین بخش، قسمت نهایی کار است، یعنی چاپ. با توجه به این‌که زمان زیادی برای آماده‌سازی فایل خود گذاشته‌اند، قطعا مایل نیستید که این طرح به دلایل مختلف از چاپخانه برگشت داده شود؛ بنابراین باید از آماده بودن فایل برای چاپ اطمینان حاصل کنید. در این مقاله به چگونگی بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

    تفاوت بین RGB و CMYK

     تفاوت بین RGB و CMYK

    نوع رنگ‌هایی که در نرم‌افزارها استفاده می‌شوند با رنگ‌هایی که در دستگاه‌های چاپ به کار می‌روند، متفاوت است. گرافیک‌های کامپیوتری از رنگ قرمز، سبز و آبی به عنوان رنگ‌های اصلی استفاده می‌کنند که به RGB معروف بوده اما پرینترها از چهار رنگ cyan، magenta، زرد و سیاه استفاده می‌کنند که به اصطلاح به آن CMYK می‌گویند.
    سیستم رنگ RGB دارای طیف وسیعتری از رنگ‌ها نسبت به دستگاه‌های چاپ می‌باشد. اگر فقط برای کار‌های دیجیتالی طراحی می‌کنید سیستم رنگی را RGB و اگر برای کار چاپی طراحی می‌کنید روی CMYK تنظیم کنید. گرچه وقتی در حالت CMYK طراحی می‌کنید، ممکن است رنگی که در صفحه نمایش می‌بینید با رنگ خروجی چاپی متفاوت باشد. یکی از کار‌هایی که می‌تواند این خطا را کاهش دهد استفاده از کد رنگ‌ها به جای انتخاب دستی آن‌ها می‌باشد.

    اهمیت وضوح تصویر

    پنج نکته برای طراحی‌های چاپی : وضوح تصویر

    وقتی برای فرمت‌های وب طراحی می‌کنید، وضوح تصویر در اولویت نیست، ولی وقتی برای یک کار چاپی طراحی انجام می‌دهید، اگر نمی‌خواهید که تصویر شما مات و بی‌کیفیت به نظر برسد وضوح تصویر را در اولویت کار خود قرار دهید.
    برای چاپ، مهم‌ترین نکته‌ای که باید رعایت کنید مقدار DPIیا dots per inch است. همان طور که از نامش پیداست، میزان تراکم نقطه‌هایی است که چاپگر در هر مربع یک اینچی چاپ می‌کند.
    بالاترین مقداری که می‌توان برای این تراکم در نظر گرفت 300 DPI است، DPI بالاتری وجود ندارد. پس قبل از شروع کار این نکته را در نظر داشته باشید.
    توجه داشته باشد که یک میزان تراکم دیگر به اسم PPI یا pixels per inch نیز وجود دارد که برای طراحی‌های فضای دیجیتال به کار می‌رود؛ پس اگر برای یک کار چاپی طراحی می‌کنید، DPI به کار شما می‌آید.

    اهمیت ابعاد کار

    پنج نکته برای طراحی‌های چاپی : ابعاد کار

    در کارهای چاپی ابعاد با توجه به نوع کار (پوستر، کارت ویزیت، بنر و ...) اهمیت بالایی دارد، شاید در هنگام طراحی کیفیت کار خوب به نظر برسد، اما باید توجه کنید که کار در هنگام چاپ چه کیفیتی پیدا می‌کند. یکی از نکات مهم، نوشته‌ها است. برای مثال بهتر است برای کارت‌های ویزیت از فونت‌های باریک استفاده کنید، ولی توجه داشته باشید اندازه‌ی آن هنگام چاپ خوانا باشد.
    نکته‌ی بعدی ابعاد تصاویری است که برای کارهای بزرگ استفاده می‌کنید، اگر از فایل‌های رستر استفاده می‌کنید باید بهترین وضوح تصویر را داشته باشد، ولی اگر از فایل‌های وکتور استفاده می‌کنید در هنگام چاپ با مشکل افت کیفیت روبرو نمی‌شوید.

    خطای برش

    پنج نکته برای طراحی‌های چاپی : خطای برش

    دستگاه‌های برش معمولا خیلی دقیق برش نمی‌زنند. طراحان برای اجتناب از این خطا یک فضای کوچک (معمولا 3 میلی‌متر) در اطراف طراحی در نظر می‌گیرند که در اصطلاح به آن Bleed می‌گویند.

    اهمیت اصلاح کار

    پنج نکته برای طراحی‌های چاپی : اصلاح کار کار

    یکی از مشکلات اصلی در کارهای چاپی بی‌توجهی هنگام طراحی است. وقتی برای کارهای دیجیتال طراحی می‌کنید می‌توانید اشتباهات را بارها درست کنید، ولی هنگامی که یک کار چاپ شد راهی برای درست کردن اشتباهات وجود ندارد. پس قبل از چاپ، چند بار دیگر تمام جزئیات را بررسی کنید که تا جای ممکن خطاها درست شود.

    منبع:

    www.creativebloq.com

    24 آبانتلگرامتوئیتر