چرا طراحان گرافیک باید 3D را یاد بگیرند  
آموزشتلگرامتوئیتر

چرا طراحان گرافیک باید 3D را یاد بگیرند  

در اینجا قصد داریم نشان دهیم که چگونه یادگیری برخی از مهارت های 3D می‌تواند به بهبود هنر 2D شما کمک کند.

در این مقاله، به برخی از دلایل لزوم یادگیری 3D و چگونگی بهره گیری از آن در 2D خواهیم پرداخت.

طرح‌های خود را با دقت تنظیم می‌کنید

هنگامی که شما در فضای 2D کار می‌کنید، مجبور هستید، برخی موارد را در ذهن خود طراحی کنید که شامل ترکیب، چشم انداز، روشنایی، مقادیر و تُن‌ها، نظریه رنگ و فرم می‌باشد اما با کمک نرم افزار مدل‌سازی 3D، دستیابی به این موارد بسیار آسان‌تر خواهد بود.

سریعتر کار می‌کنید

به صورت پیش فرض، اگر شما در حال یادگیری 3D هستید، سرعت کار کردن، قسمتی از دایره یادگیری شما می‌باشد. هنگامی که 3D را یاد گرفتید، متوجه می‌شوید که به راحتی می‌توان همه چیز را مدل‌سازی کرد. مهم‌تر از آن، می‌توانید به راحتی هر چیزی را تغییر دهید، بدون اینکه زمان زیادی صرف کنید.

دامنه بازار خود را گسترش می‌دهید

احتمالا بهترین دلیل یادگیری 3D این است که موقعیت خود را در بازار بهبود می‌بخشید. روند موجود در دنیا، قطعا به سمت دنیای 3D حرکت میکند. با استفاده از 3D طرحها، بیشتر و بیشتر در نگاه ما، به یک عکس واقعی می‌مانند بنابراین، درک 3D برای شما یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کند.

ذهن خود را تحریک می‌کنید

نکته بسیار مهمی در مورد یادگیری یک مهارت جدید وجود دارد. هنگامی که وقت خود را برای یادگیری یک چیز جدید می گذارید، اتفاق جالب توجهی رخ می‌دهد. در درجه‌ی اول، یادگیری باعث تحریک ذهن شما می‌شود و با افزایش اطلاعات، شما می‌تواند موضوعی برای صحبت کردن به دست آورید. این مسئله ممکن است نکته مهمی به نظر برسد؛ در واقع یادگیری به شما کمک می کند تا ارتباطات زیادی در جامعه ایجاد کنید.

خلاقیت خود را افزایش می‌دهید

شاید دلیل احمقانه‌ای به نظر برسد، اما لذت بردن مهم است. حتی اگر هرگز برنامهای برای استفاده از طرحهای 3D خود نداشته باشید، بازی در فضای 3D بسیار سرگرم کننده است. اگر هیچ عایدی دیگری هم نداشته باشد بازهم به شما کمک میکند که خلاقیت خود را افزایش دهید.

منابع:

http://www.creativebloq.com

سینا کشاورز
نویسنده:سینا کشاورزطراح و گرافیست ایموگراف

نظرات کاربران

نام:
ایمیل:
متن نظر:
  • تئوری رنگ
    آموزشتئوری رنگ

    در هنر‌های تجسمی به راهنمای عملی برای بیان تاثیرات ترکیب رنگ‌ها تئوری رنگ می‌گویند.
    چشم انسان می‌تواند میلیون‌ها تن از رنگ‌های مختلف را ببیند، اما شاید در بعضی موارد انتخاب دو یا سه مورد از این رنگ‌ها کار سختی به نظر برسد. رنگ‌ها توانایی فوق‌العاده‌ای در بیان احساسات و ادراک دارند، بنابراین انتخاب یک رنگ موثر در کار طراحان، بیشتر از یک انتخاب شخصی است. در این مقاله درباره‌ی تئوری رنگ و روش درست انتخاب رنگ‌ها برای موثر بودن طراحی توضیح می‌دهیم.

    درک رنگ

    یکی از روش‌های ساده برای درک بهتر رنگ‌ها استفاده از چرخ رنگ (COLOR WHEEL) است، که 12 رنگ را با ترکیب سه رنگ اصلی: قرمز، زرد و آبی نشان می‌دهد.

     تئوری رنگ

    چرخ رنگ ابزاری ساده برای ترکیب رنگ‌ها می‌باشد که بر پایه‌ی ترکیب سه رنگ اصلی قرمز، زرد و آبی است و به شما رنگ‌های ثانویه‌ی نارنجی، سبز و بنفش را نشان می‌دهد، و از ترکیب رنگ‌های ثانویه و رنگ‌های پایه به بخش سوم این چرخ می‌رسیم که عبارتند از قرمز-نارنجی، زرد-نارنجی، زرد-سبز، آبی-سبز، آبی-بنفش و قرمز-بنفش. رنگ‌های پایه و ثانویه و نارنجی طیف قابل مشاهده‌ی نور یا رنگ‌های تشکیل دهنده‌ی رنگین کمان می‌باشند.

    قبل از اینکه از چگونگی استفاده از چرخ رنگ برای ایجاد پالت‌های رنگی در طراحی‌ها صحبت کنیم، درباره‌ی برخی از اصطلاحات مربوط به رنگ که به شما در درک بهتر رنگ‌ها کمک می‌کنند توضیح می‌دهیم:

    Hue: در واقع همان رنگ است، به طور کلی به هر یک از 12 رنگ موجود در چرخ رنگ گفته می‌شود.

    Shade: رنگی که به وسیله‌ی رنگ سایه، تیره شده است.

    Tone: ترکیب رنگ با خاکستری.

    Tint: رنگی که به وسیله‌ی رنگ سفید، روشن شده است.

    Saturation: شدت خالص بودن رنگ بستگی به میزان Saturation دارد. (هرچه به رنگ به خاکستری نزدیک‌تر باشد، میزان Saturation پایین‌تر است.)

    Value: اشاره به مقدار تیرگی یا روشنی رنگ دارد.

    هارمونی رنگ

    بعد از درک کلی رنگ، وقت آن است که ببینیم چگونه چرخ رنگ می‌تواند یک منبع عملی برای انتخاب رنگ‌ها در یک طراحی باشد.

    تئوری رنگ

    تک رنگ (Monochromatic): ترکیبی از Shade، Tone و Tint از یک رنگ، به عنوان مثال طیفی از رنگ آبی از رنگ‌‌های روشن تا تیره بوده و این نوع طرح رنگ بیشتر دقیق و محافظه کارانه است.

    رنگ‌های مشابه (Analogous): استفاده از رنگ‌هایی که در چرخ رنگ کنار هم هستند. این نوع طرح رنگ، تطبیق پذیر و استفاده از آن برای پروژه‌های طراحی آسان است.

    رنگ‌های مکمل (Complementary): رنگ‌هایی که در چرخ رنگ روبروی هم قرار دارند، مانند قرمز-سبز یا آبی-نارنجی. رنگ‌های تکمیلی دارای کنتراست و شدت بالایی هستند. این نوع انتخاب رنگ برای طراحی می‌تواند کار دشواری باشد، به ویژه زمانی که از رنگ‌های خالص استفاده می‌کنید.

    رنگ‌های مکمل دوبخشی (Split-Complementary): هر رنگ در چرخ رنگ به علاوه‌ی دو رنگ از یک خانواده که روبروی آن قرار دارد. این ترکیب هم دارای کنتراست بالایی است، اما کار کردن با آن نسبت به رنگ‌های ترکیبی ساده راحت‌تر است.

    سه گانه (Triadic): هر سه رنگ به طور مساوی در چرخ رنگ با هم فاصله دارند.

    Tetradic/Double-Complementary: دو جفت از رنگ‌های مکمل؛ این نوع طرح رنگ بسیار جذاب است، اما شاید به دلیل تعداد رنگ‌ها، کار طراحی را کمی سخت کند.

    علاوه بر ترکیب رنگ‌های موجود در چرخ رنگ، شما می‌توانید با استفاده از رنگ‌هایی که در طبیعت با هم ترکیب شده‌اند پالت‌های رنگی زیادی درست کنید، یا می‌توانید از پالت‌های رنگی که در سایت‌ها وجود دارد، استفاده کنید.

    منبع:

    www.canva.com

    29 آذرتلگرامتوئیتر
  • چگونه یک عکس Double Exposure بسازیم!
    آموزشچگونه یک عکس Double Exposure بسازیم!

    در این آموزش توضیح می‌دهیم چگونه در فتوشاپ یک عکس Double Exposure درست کنیم.

    توجه داشته باشید که این آموزش برای سیستم عامل ویندوز هست و اگر با سیستم عامل Mac os کار می‌کنید به جای کلید Ctrl از کلید Cmd استفاده کنید.
    ابتدا عکسی را که می‌خواهید درست کنید، در فتوشاپ باز کنید سپس با استفاده از ابزار wand برای کار کردن راحت‌تر، تصویر پس زمینه را حذف کنید.(بهتر است تصویر اولیه برای راحت‌تر بودن با پس زمینه‌ی ساده باشد.)


     چگونه یک عکس Double Exposure بسازیم

    بعد از انتخاب عکس در فتوشاپ، Ctrl + J برای ویندوز یا Cmd + J برای مک را بزنید تا از قسمت انتخاب شده‌ی عکس یک لایه‌ی جدید بسازد. لایه‌ی اول را پاک کنید.(بعد از انجام کارهای بالا میتوانید برای بیشتر کردن فضای اطراف از ابزار Crop استفاده کنید یا جای قرار گرفتن عکس را تغییر دهید)

     چگونه یک عکس Double Exposure بسازیم

    سپس یک Solid برای پس زمینه درست کنید.(پس زمینه سفید در ابتدا مناسب است.)
    عکس را انتخاب کنید و Image>Adjustment>Desaturte را انتخاب کنید یا کلیدهای Shift + Ctrl + U را فشار دهید تا رنگ‌های عکس سیاه و سفید شود.

    عکس دوم را در یک صفحه جدید باز کنید و به شکل یک لایه‌ی جدید به عکس قبل اضافه کنید. ( شفافیت را روی 50% قرار دهید تا تصویر زیر را ببینید و Ctrl + T را فشار دهید تا اندازه و محل درست عکس دوم را مشخص کنید و دوباره شفافیت را به 100% برسانید.) حالا عکس اول را با Ctrl + Click انتخاب کنید تا قسمت انتخاب شده مشخص شود. سپس روی عکس دوم کلیک کنید و با استفاده از گزینه‌ی ماسک (Mask)، قسمت انتخاب شده را بر روی عکس دوم نیز انجام دهید.

     چگونه یک عکس Double Exposure بسازیم

    یک کپی از عکس اول بسازید.( کلید Alt را فشار دهید و لایه‌ی عکس را به بالای لایه‌ها بکشید) از قسمت مود (Mood)، عکس را در حالت Lighten قرار دهید.

     چگونه یک عکس Double Exposure بسازیم

    یک ماسک درست کنید، ابزار Brush را با رنگ سیاه و شفافیت 40% انتخاب کنید و قسمت‌هایی از عکس دوم که می‌خواهید بیشتر مشخص باشند را انتخاب کنید، همین کار را برای لایه‌ی عکس دوم هم انجام دهید تا تصویر اول نیز مشخص شود.

     چگونه یک عکس Double Exposure بسازیم

    بر روی عکس دوم کلیک کنید. با فشار دادن Ctrl + J یک کپی از آن درست کنید و لایه ماسک را پاک کنید. سپس از قسمت مود عکس را در حالت Lighten قرار دهید و با ابزار Brush قسمت‌هایی که باید حذف شوند را حذف کنید.

     چگونه یک عکس Double Exposure بسازیم

    منبع:

    http://www.youtube.com

    5 آبانتلگرامتوئیتر
  • طراحان گرافیک از چه ابزارهایی استفاده می‌کنند؟
    آموزشطراحان گرافیک از چه ابزارهایی استفاده می‌کنند؟

    به طور کلی طرح‌هایی که در حال حاضر برای طراحی گرافیکی انجام می‌شود بر روی رایانه است. یا بهتر است بگوییم به دلیل پیشرفت‌های زیاد تکنولوژی هر طراح گرافیک، لازم است که به وسیله‌ی نرم‌افزار و سخت‌افزارهای طراحی برای پیشبرد بهتر کار خود، کار کند.

     طراحان گرافیک از چه ابزارهایی استفاده می‌کنند؟

    تعداد زیادی نرم‌افزار طراحی گرافیک وجود دارد که هر گروه از آنها شاخه‌های مختلفی را شامل می‌شوند و طراحان از نرم‌افزارهای دو بعدی با فرمت شطرنجی (Raster) یا برداری (Vector) در طرح‌بندی برای تبلیغات، بیلبورد، مجلات و... استفاده می‌کنند.

     طراحان گرافیک از چه ابزارهایی استفاده می‌کنند؟

    برای شروع طراحی گرافیک، شما حداقل به یک ویرایشگر Raster مثل Adobe Photoshop و یک ویرایشگر Vector مانند Adobe Illustrator نیاز دارید در حالی که نرم‌افزارهای رایگانی مثل Gimp و Inkscape وجود دارند. این نرم‌افزارهای رایگان، طراح را قادر می‌سازد تا بدون هیچ هزینه‌ای، اصول اولیه را یاد ‌بگیرد. همچنین می‌توانند طرح‌ها را به صورت حرفه‌ای اجرا کنند و به عنوان برنامه اصلی استفاده شوند. تفاوت در این است که برنامه‌های رایگان و متن باز (Free and Open-source) به دلیل عدم هماهنگی در فرمت فایل‌ها، در فرآیند کار حرفه‌ای مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

     طراحان گرافیک از چه ابزارهایی استفاده می‌کنند؟

    علاوه بر نرم‌افزارهای طراحی، طراحان از ابزارهای دیجیتال مانند تبلت برای طراحی یا رنگ کردن طرح استفاده می‌کنند. البته تبلت‌ها و ابزارهای دیجیتال مشابه، برای کارهای مختلفی استفاده می‌شوند و فقط محدود به طراحی با قلم نیستند، به عنوان مثال طراحان سه بعدی از تبلت برای ساخت مجسمه استفاده می‌کنند. مثلا تبلت‌های Wacom cintiq را میتوان نام برد که طراحان از آن‌ها به همراه نرم‌افزارهایی مثل Corel Drew یا Adobe Painter برای کارهای دو بعدی و Maya و Blender برای کارهای سه بعدی استفاده می‌کنند.

    منبع:


    GraphicDesignDgreeHub.com

    11 مهرتلگرامتوئیتر